{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Ford 9000 [Tidl. chauffør] 1984

5.116 visninger | Oprettet:
Bedømmelse

Du kan først stemme, når din egen lastbil er oprettet og stemt ind. Opret din egen lastbil

Simon N
Mand | 34 år | Oprettet: 13. dec 2010


Ford 9000

Årgang:
1984
Motor:
Cummins Turbo diesel

Række 6

10 speed Fuller-gearkasse, dejligt stykke mekanik...
Hestekræfter
385
Maks vægt
Hovedvej: 24,3 Tons

Mindre vej: 20 Tons

Hovedvej om vinteren: 25,3 Tons

Mindre vej om vinteren: 25,5 Tons
Antal Aksler
3 aksler på bladfjedre...
Opbygning
Renoveret for 7 år siden....

Dengang fik den nyt lad+tip.
Lyd og billede
Hahaha....
En gammel gammel radio...
En af dem med skrue instilling af kanaler...
Styling
Øbøøhhh...
Lidt pis-gult lys her og der...
interiør
Så enkelt som muligt..

Og en gearstang der viser hvor enkelt det kan være...
Ekstra tilbehør
Et sæt ekstra hjul..
Bemærkninger
Arbejder i år på en gård i CANADA...

Her har de denne gamle fine Ford, egentlig et ganske dejligt stykke køretøj, som virkelig for en tilbage i tiden, da en lastbil var en lastbil...

Efter lidt diskutioner med gearkassen er vi blevet fantastisk gode venner.
Til dem der tror at det er barnemad at køre uden kobling fordi de gør det i de europæiske lastbiler, kan godt tro om igen...
Man skal ikke sige at man kan skifte gear uden kobling før man har prøvet en RIGTIG fuller-gearkasse... Men hold da kæft det er en fed følelse når man kan...
Kommentér på:
Ford 9000
  •   28. aug 2012 JA NÆMLI' JA!!!!! smiley

  •   27. aug 2012 Jeg hadede alt arbejde men den møg-computer... det var bare ikke mig..

    Næh, en dygtig mekker behøve ikke en computer til at fortælle hvad bør og skal...
    Man skal kunne fejl-søge alligevel, og som du selv siger, nogle gange må man prøve at skifte nogle dele ud for at se om det virker...

    Hvis en mekker bare står og ser opgivende ud og fortæller dig at computeren ikke melder fejl, og fejlen stadig er der, så er han i mine øjne en dårlig mekker...


  •   26. aug 2012 Simon N > Lige præcis det jeg vil frem til.. smiley Jeg har været på MAN med min et par gange nu, og hver gang foreslår jeg om ikke bare man prøve at skifte den dims eller en anden dims, og svaret er altid, jamen computeren melder ikke fejl?

  •   24. aug 2012 Mr. Nobody:
    Da jeg var under uddannelse, kaldt vi det ikke uddannelse til mekaniker, men til reservedels-udskifter... Idag er det jo ikke meget andet end at sætte computeren på bilen, udlæse fejlen og udskifte delen...
    Det er altid en sensor her eller der der driller eller er død...

    B. Rousing:
    Har aldrig været downunder, endnu smiley Så skal ikke kunne sige det..
    Men 2 af mine volvo-mekker kamerater har lige været på et volvo værksted dernede, og i de nye MACK ligger der someregel volvo R6 (Da volvo ejer MACK)

    Jeg vil til en hver tid foretrække en R6, medmindre som du selv nævner er en CAT V8 Turbo-diesel... Prøvede sådan et stykke mekanik i en gødnings-spreder herovre, det var virkelig et dejlig stykke. Og for at gøre det hele bedre havde den rent rør, mere himmelsk lyd skal man lede længe efter...


  •   22. aug 2012 Sjovt du siger det, jeg snakkede med en kollega i sidste uge, netop omkring det at bilerne i dag er så computerstyret at man intet kan gøre selv i forhold til et nedbrud... men sådan er det jo desværre i dag... og for sådan en som mig med hænderne skruet forkert på, så gør det så ikke så meget, men ja komfort er en god ting, vi skal jo gerne holde mange år endnu... smiley

  •   22. aug 2012 Mr. Nobody:
    Se, alle går op i komfort og luksus idag...
    Jeg elsker gammelt mekanik hvor alt bare er simpelt og lige til...
    jeg er godt nok udlært Volvo Lastbil-mekker, men alt det computer halløj er bare ikke mig..
    En lastbil skal kunne laves i vejsiden, uanset hvornår og hvor i verden man er. Ligesom man kan med en gammel 142 eller lign.

    Tjo, denne er måske lige gammel nok, men min drøm er en Peterbilt 379 fra start 90´erne...
    Men ja, den er stadig fed, som du siger det er jo en amerikaner...


  •   22. aug 2012 Thomas P:
    Som B. Rousing faktisk har oplyst, så skyldes det at vejene bærer bedre om vinteren..
    Ja, det er virkelig sjovt at få prøvet.. Det har altid været min drøm og komme til USA/Canada og prøve at kører med rigtige gearkasser...

    Mr. Nobody:
    Ja, klumpen på gearstangen er til høj og lav gear, som der også skiftes imellem uden kobling...
    Ja det skal bare læres, og jeg vil til en hver tid fortrække en fuller-gearkasse frem for alt andet, det ER bare federe...

    B. Rousing:
    Tak for de svar du har gevet...
    Ja, V8 havde været sjovt. Men de siger her i Canada, at V8´erne i lastbilerne var noget være lort... De holdt ikke til mere end 1 million, før de døde... Så de køre alle med Række seks.. Og Cummins er et dejlig stykke mekanik..


  •   21. aug 2012 Rousing > takker, tænkte nok det var sådan noget... misundelig... for satan der er da mere komfort i en Scania 142 end i den pram der.. ;-P

    Men den er stadig fed, det er jo en amerikaner... smiley


  •   19. aug 2012 Fed vogn, men for helvede hvor er jeg IKKe misundelig... føj noget gammelt lort... smiley

    Fuller er ikke slemt, man skal bare have tålmodigheden til at lære den at kende, så er den faktisk næsten bedre end en almindelig manuel gearkasse...

    Den klump der er monteret på geartangen, hvad er det?


  •   19. aug 2012 Velkommen til med din fine Ford hehe... Må sku være sjovt at prøve, hvordan kan det være den må kører med. 1 og 5,5 tons mere om vinteren end om sommeren?

  •   19. aug 2012 velkomme til, fin Ford 9000

Annonce