Scania G 480 - Opticruise 2012
6.346 visninger
|
Oprettet:
Scania G 480 - Opticruise
Årgang:
2012
Motor:
DC 13 07 480 Euro 5
Hestekræfter
480 HK v/ 1900 omdr / min
Maks vægt
32 Tons - 48 Tons med 2 akslet kærre.
2500 Nm fra 1000 til 1300 Omdr / min.
2500 Nm fra 1000 til 1300 Omdr / min.
Antal Aksler
4 med styring på 1+2+4 aksel
Opbygning
Multilift CLF 432S - 3 vejs wirehejs 20 Tons.
Hiab XS 244 E 5 - 24 tm kran med 5 hydrauliske skud - HiPro
VBG Kæretræk med luftstyring.
Opbygget til entreprenørkørsel med skabe osv.
Hiab XS 244 E 5 - 24 tm kran med 5 hydrauliske skud - HiPro
VBG Kæretræk med luftstyring.
Opbygget til entreprenørkørsel med skabe osv.
Lyd og billede
Standard lyd - CD,MP3 og .. Radio
Styling
I forhold til min nuværende får jeg lukket sidderne temmeligt godt af som jeg vælger at tro på vil gøre det nemmere for mig at få bilen holdt ren.
interiør
Klimaanlæg, køleskab.
Ekstra tilbehør
Cyklistkamera, bakkamera, håndfri tlf.
Kaffemaskine, Opticruise - uden kobling.
Kaffemaskine, Opticruise - uden kobling.
Bemærkninger
Forventes leveret ultimo maj 2012.
Planen var at lade jer følge med i opbygningen som jeg vil opdatere ca. hver anden uge med friske billeder. Har ikke oprettet min nuværende da den skal sælges når der nye leveres. Den "gamle" er en P380 med flak og kran fra 2007.
Jeg kører med køreplader 97% af tiden og grab de sidste 3 %.
Planen var at lade jer følge med i opbygningen som jeg vil opdatere ca. hver anden uge med friske billeder. Har ikke oprettet min nuværende da den skal sælges når der nye leveres. Den "gamle" er en P380 med flak og kran fra 2007.
Jeg kører med køreplader 97% af tiden og grab de sidste 3 %.
Scania G 480 - Opticruise
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Fik den onsdag morgen - retur til opbygger fordi de ikke havde fyldt bioolie på kran.
Onsdag eftermiddag - ud for at hente den. Ekstrafunktioner på fjenbetjening virkede pga. fejlmonteret ledninger. Sendt til Scania for at rette fejl og de var færdige kl. 2100.
Torsdag til Skælskør efter køreplader - på vej hjem efter hviletid lyste motorlampen og den kørte på "nødprogram" til Scania.
Torsdag aften kl 20.30 var den færdig - en føler samt noget andet var stået af.
Fredag - bilen holdt hele dagen. Nu får den 3 hviledage så er spændt til på tirsdag
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Lidt billeder af hvordan de har lavet siden med afskærmning.
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Bilen er idag kørt til autolakeren. Det er kun flak og undervogn som bliver malet.
Det skal de så bruge 2 uger på.
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Grunden til min bliver skiftet nu er også Palfinger kranen.
Bilen fejler intet - har kørt 160.000 km man kranen er helt nede.
En Palfinger PK27 som har kørt fint 2-3 år men de sidste 2 år har den været
temmelig ofte hos Stiholt.
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1
den har rundet 80000 km så det går bare derudaf.
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Den bliver da vist meget lig din kan jeg se.
Er din kommet ud at køre ? Altså er den bygget færdig ?
mar 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1
Det ser ud til Det bliver en fin vabis.du
Kan da lige smutte forbi min g480.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Nej den er desværre pensioneret og borte forlængst....
Jeg stoppede ved BMS for 5 år siden, tror jeg snart det er... Eneste fejl ved den var at kranen SKULLE være en palfinger, da BMS dengang stadig havde importen af dem....Det var en røvlortepiskran, og efter 3 år var den stort set slidt totalt op... Men okay, den havde et hårdt liv, ingen tvivl om det...Efter 6 måneder skulle jeg have lavet det der svarer til et-års eftersyn og service på den, og det var de lidt forbløffet over computeren allerede sagde det, men den stod heller ikke ligefrem stille for nu at sige det mildt...
Det var i Århus den hørte hjemme, og de har nu fået bygget en volvo næsten mage til, men dog uden aftageligt lad samt alle detaljerne....Har set den et par gange og ved ikke helt hvad jeg skal syntes om den....Den har uden tvivl været en del billigere at bygge, hvilket også kan ses på den, men fair nok....Den kører dog med min gamle kærre, så den lever åbenbart endnu...Mester ville ikke ud med prisen på scaniaen, men han påstod han kunne have fået en 60 tons liebherr mobilkran for samme penge, så lidt dyr endte den vist alligevel med at blive...
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Det er en BMS bil ikk' ?
Du ved det jo nok hvis du kører der men de har nogle af dem med bagmonteret kran og kærre i Rødovre og egentlig ville jeg have haft noget tilsvarende.
Men vognmand betaler bilen så han må jo nok få det sidste ord så det blev med flak og formonteret kran.
Solskærme ja - jeg har knækket 2 stk på den "gamle" og de var forholdsvis dyre i indkøb så vidt jeg husker.
Nå nu var jeg lige inde og kigge - det er en BMS. Kører den stadig væk ? Og hvor henne i landet ?
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Hov... Glemte lige....
Inden jeg fik den her scania havde jeg en mercedes 2638 6x6 med frontmonteret palfinger 35 tm.... Det var såmænd fint nok, men det kostede bare en del solskærme og man skulle altså bare flytte bilen mere end med den bagmonterede....
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Den jeg havde var mit eget valg helt fra bunden af, og mit eget design mht opbygningen...Jeg syntes selv det var en rigtig god og alsidig vogn jeg havde fået bygget, og til køreplader var den bare genial....Jeg kunne tage 5 plader af gangen med det åg jeg havde, så det tog 2 minutter at smide pladerne fra kærren over på forvognen så jeg bakkede ud af vejen med 40 plader på af gangen hvis det var muligt...Du skulle flytte en del færre gange med bagmonteret istedet for formonteret, men det er klart det er et problem hvis du skal flytte containere med den og samtidid kunne bruge kranen....
Den 420´er jeg fik bygget der kunne stille lad og kran i et hug, og så sætte en skammel på, og vupti så havde vi den blokvognstrækker i hele koncernen der måtte køre med mest last.....Den var godt nok spændt for når jeg kørte den store ballast trailer til vores 300 tonner mobilkran, men den gjorde det faktisk forbavsende godt selvom totalvægten var tæt på 100 tons.... Det var en fantastisk bil, og tager man højde for det var den første jeg har fået bygget op fra bunden helt efter mit eget hoved, så syntes jeg faktisk resultatet var over middel..
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Det med en G hytte har jeg godt nok overvejet nogen gange netop pga. det du skriver. Men som det er nu kan jeg nå 6 plader af gangen før bilen skal flyttes og det ændres der ikke på uanset G eller P hytte - det er afprøvet.
Min drøm var egentligt at få bygget sådan en som du har / havde (har jeg lige set) med bagmonteret kran men min vognmand er ikke til at overtale da hun vil ha' muligheden for at kunne køre som flakvogn.
Andet problem med P hytten er at den jo kun leveres med 420 mod G's 480 som jeg tror / håber vil gøre en forskel til de 380 jeg har nu.
380 er bare for lidt med totalvægte omkring de 48 T.
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Lastbiler: 1 Emner: 1 Svar: 10
Fin vogn
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Ja det har du ret i, men jeg tror helt ærlig du ville have været mere glad for en P-hytte til frontmonteret kran.... Det er altså bare lidt nemmere at få kranen tættere på fronten med en P model.... Høje førerhuse og køreplader er bare ikke den bedste cocktail i min verden må jeg indrømme...
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
.. for et firma i Købehavn. Rammen og skabe bliver malet postkasserødt.
Førerhus forbliver i den grønne standardfarve men med lidt gule staferinger som vi har på alle vores biler.
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
kører du for...bare så vi kan danne os et billede af hvordan den kommer til at se ud
sep 2011
Følger: 2 Lastbiler: 1 Emner: 28 Svar: 141
Thomas P : Ja det er bare en lang opbygningstid de holder sig. 12 uger fra de fik bilen ind af døren men sådan må det jo være. Men du har jo selv været det igennem kan jeg se i dit galleri - men opbygning uden kran og flak må gå lidt hurtigere.
Michael K :
Ja det er også hvad jeg hører. Mine "konkurrenter" fra Trasborg kører jo også kun med HIAB så det må være det bedste til køreplader.
dec 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Lastbiler: 5 Emner: 27 Svar: 1.052
Hiab er bare # 1, og den er ti gange hurtigere end en palfinger, hvis det er en hipro med den store pumpe...Har haft begge kraner, og der er bare klasser i forskel...
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 12 Lastbiler: 4 Emner: 71 Svar: 864
det fedt at gå og føgle sin næste bil i den bliver bygget op..har selv prøvet det med en R480 kig i mit fotoalbum her
http://www.bilgalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=26383
og færdig http://www.lastbilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=471