{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  10 time
  • #1   1. apr 2012 du må gøre det 2 gange i ugen , ellers bare hold din pause efter 4,5 time så køre du 4,5 igen, også køre du en 1 time

  • #2   1. apr 2012 Bare husk de 90 timer på 2 efterfølgende uger.. smiley

  • #4   1. apr 2012 Altid kun 45 min pause smiley

  • #5   1. apr 2012 Men hensyn til de 90 timer..
    Er der nogen der ved hvor meget vi må køre over dem i dk, før de gi'r bøde.?
    I Norge siger de max 94timer, mere end det koster, fra 3000kr.


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #6   1. apr 2012 Det var før 2007 at man skulle have en times kompensation hvis man kørte 10 timer. På fine 10 timer skal du bare ha holdt 2x45 min. Og du må godt dele dem op i 15 og 30 min, som altid.

    Og du kan altså godt køre 3 timer, 45 min pause, 3 timers kørsel, 45 min pause, og 4 timers kørsel.


  • #7   1. apr 2012 Brian N:
    Jeg tror det er de 5% som vi regner med herhjemme. Dog har politiet meldt ud at med den nye tachograf, er der ingen køre mor!


  • #8   1. apr 2012 Morten.

    Nemlig! Derfor jeg ikke skal ha' min skiftet.


  • #9   1. apr 2012 Jeps, men jeg har desværre ikke noget valg når jeg får ny bil.... Så Force Majeur bliver nok brugt i ny og næ...

  • #10   1. apr 2012 Hvis der er en betjent der hænger sig i 1 minut, så kan det godt være jeg ligger en dej på hans sko eller noget !

  • #11   1. apr 2012 Lad os lige få en ting på det rene her...

    Den med at politiet siger at der ingen kære mor er på den nye stoneridge er udelukkende på det at de sagde god for ekstra 15 minutters køretid ved mange start/stop, der er stadig 5% bagatelgrænse som der hele tiden har været og som der også er på skive biler....

    Ergo må de 90 timer jo blive noget der siger 94 timer og 30 minutter på 2 efterfølgende uger....

    Er der nogle af jer der egentlig ved hvorfor der er den åndsvage regel med max 90 timer?? vi må jo lovligt kører 56 timer i en uge, ergo går man glip af 22 timer på 2 uger, det er sgu da på ingen måde fair....


  • #12   1. apr 2012 Nobody:
    Det er fordi det er frygteligt farligt at vi kører mere end 90 timer selvom vi har holdt regulært weekendhvil i mellem... Uha da ja... Den regle der giver slet ikke mening i min verden..
    Og i det hele taget er den kun en STOR forhindring for os der kører eksport/bruger mange køretimer hver uge...

    Jeg kan fx. ikke køre de sidste 3½ time ud til kunden i dag, fordi jeg i sidste uge kom på 93 timer og 20 min, og i fredags sluttede jeg på 90 timer og 9 minutter. Det er til trods for at jeg kan nå at holde 45 timer og stadig køre ud til kunden og nå at holde mine timer inden jeg skal starte mandag... Men nej nej, jeg skal vente til mandag kl. 00.


  • #13   1. apr 2012 Frank.

    Det er en skod regel!! Når man kører langt væk, ender det med at du skal holde stille fra torsdag formiddag, Når man har brugt sine 90 timer.. Og den "nulstiller" først natten til mandag.. Eller ta'r jeg fejl igen:)


  • #14   1. apr 2012 Brian: Du har ret, de 90 timer eller 56/uge tæller fra mandag kl.00 til søndag 24... fuldstændig latterligt... Det burde også følge weekendhvilet bare for at gøre det lidt bedre.

  • #15   1. apr 2012 Hvem skal man egentlig kontakte med forslag/spørgsmål til K/H-reglerne? Er det justitsministeriet?

  • #17   1. apr 2012 Frank Jeg tror det er noget EU halløj med de K/H regler.. Så du skal nok højere op smiley

    Men ja det er dybt latterligt med de 90 timer, jeg er da glad for påsken kommer nu, ellers ville jeg da også have problemer i næste uge, for jeg bruger da godt 45 timer hver uge..


  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
  • #19   1. apr 2012 Allan K > Når det går godt hos os så er det sgu lige før at 56 timer er for lidt om ugen... :o/

  • #20   1. apr 2012 De kunne jeg også sagtens komme op på hvis ikke det er fordi jeg ikke vil overskride de 90 timer.. på 2 uger.. smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #21   1. apr 2012 Brian n og Morten L.K.... Hvorfor vil I ikke have den nye tachograf?
    Dem ude ved os der har fået ny bil når noget længere på deres køretid end os med de gamle tachografer!
    Et eksempel. 2 biler (ny og gammel) læssede side om side på vores terminal i Helsingborg. Kørte frem og koblede deres hænger på og kørte om til en anden terminal koblede fra og bakkede til rampen og læssede færdig. Da de kom ud på motorvejen havde den gamle bil brugt 19 min i køretid og den nye 9 min!


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #22   2. apr 2012 Tror nogen af jer bruger de 56 timer om ugen og 90 på 14 dage som arbejdstimer, men husk nu det er køretimer. 90 er jo en "normal" uge med 9 timer fra mandag til fredag.

    Vi kan godt blive enige om at i travle perioder kan det være træls, men du skal jo stadig huske at holde 45 timer mellem. Reglerne burde rettes til så ugen udnyttes helt, men tvivler på vi får flere køretimer til rådighed


  • #23   2. apr 2012 Kenneth C > Mit er skam regnet i køretimer... rådighedstid er en urban legend... ;o) Ej pjat, rådighedstiden kniber det faktisk sjældent med, det er hovedsagligt køretiden den er gal med...

  • #24   2. apr 2012 Jan S:
    Altså jeg har sådan set heller ikke noget i mod den nye. Jeg glæder mig faktisk til at se hvor meget jeg vinder med den, for Jeg har nemlig også tit når jeg har læsset/læsset af om morgenen, og holdt ved firmaet og sovet, præsteret at bruge knap 20 min. på at læsse/losse selvom jeg reelt ikke har kørt noget rigtigt.
    Men der hvor ulempen til dels ligger, er at man ikke har de 5% at "løbe" på en gang i mellem. Men som jeg skrev, så har vi jo altid force majeur, og den bliver nok brugt lidt mere - måske...


  • #25   3. apr 2012 MLK > Du har <b>stadig</b> de 5% at løbe på, de ter kun det faste kvarter altså 15 minutter som politiet så gennem fingrene med på den gamle tachograf ved mange og hyppige start/stop... de 5% er stadig gældende....

  • #26   3. apr 2012 Jeg har læst at rigspolitiet har meldt ud at det var slut med den tolerence, og jeg begynder nu at lede efter det!

  • #27   3. apr 2012 MLK > Tolerancen er 15 minutter på den gamle tachograf ved mange start/stop de 5% er bagatelgrænsen som der også findes på stortset alt andet på en stor bil..

  • #28   3. apr 2012 de 15 min. kommer af 5%. For at det var nemmere og der var ens retningslinier sagde man.. Men jeg skal nok lede efter det når jeg lige får tid!

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #29   3. apr 2012 Fandt dette.

    (link fjernet)


    Digitale kontrolapparater i køretøjer indregistreret fra den 1. oktober 2011 skal være typegodkendt i henhold til Kommissionens forordning (EU) nr. 1266/2009 om tiende tilpasning til den tekniske udvikling af kontrolappa-ratforordningen. Efter Rigspolitiets opfattelse skal den særlige tolerance, som følger af Kommissionens vejledningsnotat nr. 4, ikke finde anvendelse for så vidt angår disse kontrolapparater.


  • #30   4. apr 2012 MLK > De 5% er jo altså kun 13,5 minutter, de 5% er en bagatelgrænse, de 15 minutter var en toleranceregel netop på baggrund af mange start og stop.. men find det så trækker jeg gerne det hele i mig igen hvis jeg tager fejl.. ;o)

  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #31   4. apr 2012 De 5% har ikke noget at gøre med vejledningsnotat 4.
    Link: (link fjernet)


  • #32   4. apr 2012 Nobody:
    Læs lige mit sidste indlæg igen!


  • #33   5. apr 2012 MLK > Har læst det ;o) Hvad misser jeg?

Kommentér på:
10 time

Annonce