1.918 visninger
|
Oprettet:
10 time {{forumTopicSubject}}
I fredags kørte jeg min 10 time. er det ikke nået med at man skal køre den ind igen eller hvordan er det er der regler for det når man køre sin 10 time :)?
jul 2011
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 1 Svar: 21
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
Er der nogen der ved hvor meget vi må køre over dem i dk, før de gi'r bøde.?
I Norge siger de max 94timer, mere end det koster, fra 3000kr.
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
Og du kan altså godt køre 3 timer, 45 min pause, 3 timers kørsel, 45 min pause, og 4 timers kørsel.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Jeg tror det er de 5% som vi regner med herhjemme. Dog har politiet meldt ud at med den nye tachograf, er der ingen køre mor!
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
Nemlig! Derfor jeg ikke skal ha' min skiftet.
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Den med at politiet siger at der ingen kære mor er på den nye stoneridge er udelukkende på det at de sagde god for ekstra 15 minutters køretid ved mange start/stop, der er stadig 5% bagatelgrænse som der hele tiden har været og som der også er på skive biler....
Ergo må de 90 timer jo blive noget der siger 94 timer og 30 minutter på 2 efterfølgende uger....
Er der nogle af jer der egentlig ved hvorfor der er den åndsvage regel med max 90 timer?? vi må jo lovligt kører 56 timer i en uge, ergo går man glip af 22 timer på 2 uger, det er sgu da på ingen måde fair....
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Det er fordi det er frygteligt farligt at vi kører mere end 90 timer selvom vi har holdt regulært weekendhvil i mellem... Uha da ja... Den regle der giver slet ikke mening i min verden..
Og i det hele taget er den kun en STOR forhindring for os der kører eksport/bruger mange køretimer hver uge...
Jeg kan fx. ikke køre de sidste 3½ time ud til kunden i dag, fordi jeg i sidste uge kom på 93 timer og 20 min, og i fredags sluttede jeg på 90 timer og 9 minutter. Det er til trods for at jeg kan nå at holde 45 timer og stadig køre ud til kunden og nå at holde mine timer inden jeg skal starte mandag... Men nej nej, jeg skal vente til mandag kl. 00.
dec 2010
Følger: 28 Følgere: 27 Lastbiler: 4 Emner: 5 Svar: 119
Det er en skod regel!! Når man kører langt væk, ender det med at du skal holde stille fra torsdag formiddag, Når man har brugt sine 90 timer.. Og den "nulstiller" først natten til mandag.. Eller ta'r jeg fejl igen:)
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
Men ja det er dybt latterligt med de 90 timer, jeg er da glad for påsken kommer nu, ellers ville jeg da også have problemer i næste uge, for jeg bruger da godt 45 timer hver uge..
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/5D63D05F-0175-4152-97BF-A6DD15C7D41F/0/Vejledningkontrol_koereoghviletid.pdf
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 17 Følgere: 17 Lastbiler: 9 Emner: 21 Svar: 599
okt 2011
Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
Dem ude ved os der har fået ny bil når noget længere på deres køretid end os med de gamle tachografer!
Et eksempel. 2 biler (ny og gammel) læssede side om side på vores terminal i Helsingborg. Kørte frem og koblede deres hænger på og kørte om til en anden terminal koblede fra og bakkede til rampen og læssede færdig. Da de kom ud på motorvejen havde den gamle bil brugt 19 min i køretid og den nye 9 min!
aug 2011
Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
Vi kan godt blive enige om at i travle perioder kan det være træls, men du skal jo stadig huske at holde 45 timer mellem. Reglerne burde rettes til så ugen udnyttes helt, men tvivler på vi får flere køretimer til rådighed
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Altså jeg har sådan set heller ikke noget i mod den nye. Jeg glæder mig faktisk til at se hvor meget jeg vinder med den, for Jeg har nemlig også tit når jeg har læsset/læsset af om morgenen, og holdt ved firmaet og sovet, præsteret at bruge knap 20 min. på at læsse/losse selvom jeg reelt ikke har kørt noget rigtigt.
Men der hvor ulempen til dels ligger, er at man ikke har de 5% at "løbe" på en gang i mellem. Men som jeg skrev, så har vi jo altid force majeur, og den bliver nok brugt lidt mere - måske...
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
(link fjernet)
Digitale kontrolapparater i køretøjer indregistreret fra den 1. oktober 2011 skal være typegodkendt i henhold til Kommissionens forordning (EU) nr. 1266/2009 om tiende tilpasning til den tekniske udvikling af kontrolappa-ratforordningen. Efter Rigspolitiets opfattelse skal den særlige tolerance, som følger af Kommissionens vejledningsnotat nr. 4, ikke finde anvendelse for så vidt angår disse kontrolapparater.
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
feb 2011
Følger: 1 Svar: 86
Link: (link fjernet)
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Læs lige mit sidste indlæg igen!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
10 time