{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
247 visninger | Oprettet:

Glatteveje {{forumTopicSubject}}

hej med jer

er der liiiiggge nogen som kan hjælpe mig med at forstå bioglogi eller hvad man kalder det

når jeg køre på arbejde om morgen der kl 3 oplever jeg nok nærmest ALDRIG glatte veje

men kommer jeg kørende kl 6-7 om morgen så skøjter jeg rundt

og oplever ofte radioen på arbejdet udbryde UHHHH pas på glatteveje hvor jeg så har "blæst" afsted med 120 i timen et par timer før

hvorfor er det liiiige det bliver glat der kl 5-8 stykker og kl 3-4 er der intet ?

Kommentarer på:  Glatteveje
  • #1   4. feb Fordi det bliver koldere lige når solen står op...

https://jyllands-posten.dk/indland/trafik/article5118664.ece

• #2   4. feb
    Vejbanen der bestemmer hvornår vi køre ud og salter

Det mest crazy er når vi salter i regnvejr

• #3   4. feb jaaaa har oplevet et par gange hvor vejsalterne ikke har været særlig populære når de er "kommet for sent"/ ikke dukkede op

• #4   4. feb Dan H..

Sidste tirsdag var Køge Bugt knas tør og det var 6 grader varmt... Der mødte jeg saltbilen!! Hvorfor? Det var ca ved 14 tiden og jeg tænker at selvom det skulle blive frost om natten så var saltet kørt væk af myldretidstrafikken...

• #5   5. feb Ina.... for sent??? Hvad ved du om det vis jeg må spørge??? Stadigvæk vejbanen der bestemmer hvornår jeg skal ud og salte... vi salter ikk for sjov men denne her sæson har jeg kørt spreder og plov i 10 år

I lørdags var min rute først ved at være i minus ved 14 tiden og de andre saltbiler i mit område blev kaldt allerede ved 8 tiden om morgen

• #6   5. feb Jan... nej salten bliver på vejen og det er befugtet salt det bliver spredet ud og jeg tænker at du har set de 6 grader i lastbilen??? Men vejenbanen kan altså godt være på 0.1 minus grader foreksplem og det er nok til vi køre eller at vejbane temperaturen er på vej ned af.. vejdirekturet sidder jo med en computer som fortæller hvilken temperaturen vej er på...

Der findes en app hvor du kan se hvad vejbanen temperaturen er ca.. jeg bruger den til at holde øje med hvornår jeg skal finde hjem og sidde klar ved tlf

Ved godt at køgebugtmmotorvejen er et helvede men hvis en saltbil sidde i kø kan den altså ikk sprede noget salt ordentlig ud. Den køre intet på lastbilens hydraulik eller på en hjul som sidder på sprederen som virker som en hydraulik pumpe.. køre du 2 meter og bremser og 2 meter og bremser osv så kommer der ikk så meget ud og den når hellere ikk ud på den brede saltsprederen køre med

Så jeg tænker at det er for at udgå at køre i for meget kø at spreder blive sendt ud i god tid..

Håber det gir lidt meningen det jeg skriver

• #7   5. feb De har os følere i vejene som os fortæller hvor meget salt der stadigvæk lægger på vejene...

Men folk glemmer og køre efter forholdene idag..

Jeg er godt nok rystet over hvor dårlig folk er til at køre efterholdene idag.. her er et billede fra ca kl 6 i morges

L = lufttemp
    V = vejbanetemp

• #8   5. feb Her er lidt fra lørdag aften og søndag morgen

• #9   5. feb 1

• #10   5. feb 2

• #11   6. feb forsent som i at der var varslet flere dage i forvejen at vkeret blev lort og kl 7 var der slet ikke saltet overhoevdet

og heldige mig som kun i den ene uge skulle møde kl 8.30 ramte lige den ene ugr hvor hele mit område lå i sne slud sjap og spejlglatte veje

og så indstillede komunen lige alt rydning fordi de gør det i sidste øjeblik istedet for lige at være liiidt pp forkandt

• #12   6. feb så saltbilerne endte med også at køre galt

• #13   7. feb Saltbilerne?? Lyder som om alle salt bilerne kørte galt

Selvom det ligger på vejen er det ikk ensbetydning med at vejbanen er i minus grader

• #14   7. feb salt bilerne hørte der var 3 biler som kørte galt den dag

• #15   7. feb Ja tror det er pga folk ikk kan finde ud af at køre bil...

Du burde komme med en dag og se hvordan de køre når der er glat

De Kommer blæsede på motorvejen når vi salter og der er stadigvæk glat

Håber ikk at du eller andre herinde køre sådan for så ber i satme selvom det når i køre galt på motorvejen eller andre steder

• #16   7. feb bestræber mig på ikke at være sådan

• #17   8. feb Det lyder godt

Man skal have lidt respekt når saltbilerne er ude

Kommentér på:
Glatteveje