{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  timeguide til lastbil
  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #1   9. sep 2012 Her.
    (link fjernet)
    Der fås kun en G2. Den har afløst G1 der var noget simplere.
    Mogens


  • #2   9. sep 2012 kan den tage forebehold for to fører

  • #3   9. sep 2012 mark den optimale er en timeguide G2. og som forklaret neden under så ja det kan den men hvis i køre på skift er det bare at nulstille den mener ikke en kan gemme jeres timer og data hver for sig lige som den nye taghograf gør det men er længe siden jeg brugte den så kan ikke huske det
    F. Medkører
    TimeGuide G2 kan registrere sin tilstedeværelse som medkører hvis køretøjet er
    to-mandsbetjent.
    Generelt gælder, at alarmer og advarsler på medkørerens TimeGuide ændres til
    langsommere blinken med rød og gul lampe med tilsvarende bip.
    Det betyder at TimeGuide G2 med et alarmsignal vil fortælle at den kører som
    medkører. Denne alarm kan slukkes ved tryk på .
    Generelt giver to-mands kørsel den ændring i køre- hviletidsreglerne, at ny daglig
    hviletid på mindst 9 timer skal være afholdt senest 30 timer efter seneste daglige
    eller ugentlige hvil.
    Andre alarmer og advarsler end to-mands har fortrin. Det vil sige at markering af
    to-mands alarmer og advarsler suspenderes i disse tilfælde.
    Der går 5 minutter fra en TimeGuide opdager en manglende medkører til der
    gives en alarm. Det giver tid til at foretage skift af kører og medkører uden alarm.
    1. Chauffør TimeGuide:
    Den første time efter starten på en køredag er det tilladt at køre uden
    medkører. Derefter er en medkører obligatorisk resten af køredagen for
    at medkører reglerne kan anvendes.
    2. Medkører TimeGuide:
    Viser konstant en alarm om, at der ikke må køres. Derudover er
    medkører TimeGuide passiv men registrerer hviletid, pauser og
    rådighedstid, når der køres.
    Ved overgang fra kørsel til stop i digital tachomode giver TimeGuide et
    valg: Skal der laves ”Andet arbejde” eller skal der holdes pause/hvil?
    Modsat Chauffør TimeGuiden går Medkører TimeGuiden automatisk i
    pause/hvil, hvis der ikke fortages noget.


Kommentér på:
timeguide til lastbil

Annonce