{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udtryk på tysk
  • #1   29. apr 2020 LKW er jo det gængse og mest brugte tyske ord for "lastbil", så det kan der i mine øjne ikke rigtig bygges noget muntert på...

    Men at sige det som forkortelsen står for - og så med en typisk aggressiv tysk accent, så er det faktisk et muntert ord:

    LASTKRAFTWAGEN

    Mit tyske yndlings ord er dog noget helt andet...:

    DURCHFALL ??????


  • #2   29. apr 2020 baronen jeg er ude i de mere "specielle" udtryk

    sidespejle og cyklistværn og alle de der de må bare ikke misforsåes da det i mine øjne rimelig vigtig hvis der bliver spurgt efter en elhund eller en palleløfter


  • #3   29. apr 2020 DURCHFALL er f..... da specielt smiley

    Tegnsprog, engelsk eller en parlør, hvis man ikke kan sproget.

    Når eksempelvis en rumæner spørger mig om noget - på rumænsk, så svarer jeg på engelsk. Hvis han ikke fatter det, prøver jeg på tysk. Virker det heller ikke, får han en uddybende forklaring - på dansk! Enten går han, eller også ender det med at vise vej ved at pege...

    Kan man ikke sproget, er tegnsprog løsningen.


  • #4   30. apr 2020 prøv at søg på lkw kontrolle på Youtube.
    der kan du nok få styret dine lyster lidt da du høre mange af de ting de evt søger ????


  • #5   30. apr 2020 Nvz det lyder som en god plan

  • #6   30. apr 2020 ja det kan være lidt intresaant at se, og samtidig kan man få indblik i regler osv i det tyske

  • #7   30. apr 2020 De fleste Polizei'er taler vel næsten også engelsk i dag hvis at man ellers er flink overfor dem og respektabel tænker jeg. Jeg kan ihvertfald begå mig på tysk, men fandme ikke nok til i en større omgang at bede om en elhund/elhest eller tilsvarende. Det ville nok blive et eller andet selvopfundet ord smiley

    Og Baronen, jeg er faktisk begyndt at bruge google translate til at assisterer mig. Den er lidt udfordret på at oversætte mundtlig. Men at scanne et fragtbrev på fx romænsk og så oversætte til dansk eller engelsk er da et stykke af vejen smiley


Kommentér på:
Udtryk på tysk

Annonce