{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.170 visninger | Oprettet:

Volvo FH12 460 Chip {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Volvo FH12 460 Globetrotter XL fra 06 som lige har rundet 600.000km. jeg vil gerne have lidt flere krafter i den, så vil have den chippet, bilen holder i fakse, hvem kan gøre det, så det bare spiller, og helst gerne også går lidt længere pr. liter.
er det lovligt nok at få det gjort, det er bare en Euro 3


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Volvo FH12 460 Chip
  • #1   5. jul 2011 lovligt= nej. længere på literen=ja

    turbochip i padborg kan, men er jo ikke lige der du søger.


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #2   5. jul 2011 www.rh-motorsport.dk

  • #3   5. jul 2011 hvad er jeres erfaringer med at få en bil chippet, er der nogle negative ting ved det.

  • Jan A
    Jan A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 3
    #4   5. jul 2011 Det kan kun koste en motor styrenhed hvis der engang sker fejl på motoren. Og Volvo skal omprogramere noget. sån en fætter koster kun små 30000-40000 kilo.. så øv hvis der sker noget.

  • #5   5. jul 2011 Jan A

    Til en 660 Volvo koster den 85.000 slag. LooooL

    Peter L

    Det negative er, at hvis du bruger de ekstra kræfter hele tiden fuldt ud, så bruger du mere brændstof - Det er jo ikke en mirakelkur. Hvis du fortsætter med uændret kørselsmømster så bruger du mindre brændstof.

    Hvis det er dig selv der kører i bilen og du ikke kører som en dum drengerøv, så er der da ikke noget at være nervøs for.


  • #6   5. jul 2011 okay, nu bliver jeg jo helt itvivl om jeg skal have den chippet, jeg ville bare gerne have 60hk. mere og lidt bedre brændstof økonomi

  • #7   5. jul 2011 Det er ikke de extra hestekræfter du skal bruge, det er det extra moment du får der gavner brændstoføkonomien. Og ja, en erfaren chauffør kan få god gavn af chippen. Men sker der noget med elektronikken, så koster det... En kammerat jeg har, som er mekaniker, siger gerne at hvis du har behov for at chippe dit køretøj, så skulle du ha købt en der var større....

  • #8   5. jul 2011 Gert K

    Og sin kammerat har jo ret meget ret.

    Peter L

    Jeg ved ikke hvad dem på øen kan, men ved Turbochip kan du næsten selv vælge hvor meget og hvor lidt og de har god erfaring med hvad der er det rigtige hvis det handler om f.eks. økonomi eller hvis det bare handler om max effekt.


  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #9   6. jul 2011 Jeg har haft en del biler som var chippede,mit nuværende kørsel behøver dog ingen chipning

    Bilen kommer til at trække helt fantatisk,momentkurven trækkes meget langt ned og bilen er stortset umulig at kvæle på bakkerne
    Det gav 300m på en l olie på en scania 420,så økonomisk kan pengene hurtig tjenes

    Brian


  • #10   17. aug 2011 Min Mercedes har kørt ca 350000km efter den blev chip-optimeret i Padborg. Der har ikke været nogen problemer med motoren overhovedet.
    Den fik ca 90hk og 250nm ekstra. Vi har ikke oplevet mindre forbrug, det er samme som før. I praksis trækker den meget bedre end før, men man mærker det først rigtig fra 1500 til 1700 omdr, og det er da også der den har max hk. Max moment ligger på ca 1300omdr, men der mærker man ikke forskel på før og nu.


  • #11   22. aug 2011 Brian A.. Der var da pga af chaføren smiley LOL

  • lars  n
    lars n Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #12   22. aug 2011 hvad med sanco i ålborg...de har en mand boende i lejre ved roskilde....kender en der fik chippet en range rover....det var ok ...men selvfølgelig ek en truck....

Kommentér på:
Volvo FH12 460 Chip

Annonce