{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.679 visninger | Oprettet:

Torben P
Torben P
Tilmeldt:
1. mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

LED/diode advarselsblink på eks. kranbil. {{forumTopicSubject}}

Så forleden dag en kranbil holde og arbejde, hvor de almindelige 3 LED baglygter blev brugt som bagudrettet advarselslys.
De blinkede hurtigere, og vist nok med ikke begge sider på samme tid, men feks. 2 hurtige blink venstre, 2 hurtige blink venstre osv......

Før folk begynder med om det er lovligt, er det ikke det jeg spørger om, ej heller ikke om hvorfor ikke bare montere seperate lys.

Syntes bare at det er en nem løsning, istedet for at trække ledninger og montere lys.
Jeg har for nylig fået en 4 akslet (brugt men istandsat) FH 520, det er en 8x4 med bagmonteret kran og kærre.
Den har blink monteret på solskærmen for, og på bøjle øverst på førerhus bagud (den høje hyt).
Det er faens til arbejde at montere 2stk lys bagud på henholdsvis forvogn, kran og kærren.

Så så denne kranbil og deres løsning, og tænkte at det da var en mulighed, da lygterne jo sidder der iforvejen.

Det må vel kunne købes/laves, så det måske bare er en lille elektronikboks som bliver ført over en std. kontakt, seperat, da den kun skal bruges når bilen holder stille og arbejder.
Forestiller mig at det meste arbejde med montering, vil foregå omkring sikrings/relæ boksen på bilen.
Ved ikke om det er så simpelt, men det kan åbenbart lade sig gøre.

Er der nogle af Jer som kan hjælpe mig, eller kender til det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED/diode advarselsblink på eks. kranbil.
  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #1   1. mar 2014 For lige at forklare, så er det blinklyset i de normale 3 kammer LED lygter, som jeg så blive brugt til advarselsblink.

  • #2   1. mar 2014 Dem bilen er født med er alm lygter og ikk dem du snakker om

    Men når vi snakker strøm så er det kun fantasien der sætter grænsen uden og vide det helt store er jeg sikker på at du bare skal have et relæg og noget andet til at få det til at blink som arbejds blink

    Lidt lige som dem som bruge sidemarkerings lygterne til at blink med

    Håber du finde ud af det og lægge en video op af det når du en gang fået det lavet eller findes der måske en video af det et sted på World Wide Web??


  • #3   1. mar 2014 Tror egentlig bare du skal have fat i en styreboks som bruges til de der LED-blink. Men om de så kan trække de lygter, ved jeg ikke. Men evt kan du jo tage fat i darema (dansk rednings materiel), eller en af de andre firmaer der sælger den slags.

  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #4   1. mar 2014 Tror ikke der er meget hjælp at hente, hos dem som sælger egentlige advarselslys, da det potentielt kan gå ud over deres salg på sigt.
    Skal måske finde en elektroniknørd, som kan og vil finde løsningen.
    Er ret sikker på at det kan blive populært, lovligt eller ej.


  • #5   1. mar 2014 Tror ikk du bare kan få en styre box til led blink da styreboxen sidder i selve lygten.. Så skal den skilles af og så skal man til at prøve sig frem og det kan blive dyrt

    hvorfor tager du ikk bare fat i den chauffør/ vognmand som har bilen???


  • #6   1. mar 2014 Jeg så en Volvo FM fra P O Nielsen den anden dag, der var der lavet næsten det samme bag på den,

    Den havde 4 led lygter i hver side, ikke 3 kammer lygter men dem der som er lidt mindre som mange bygger ind i kofanger osv

    De sad 2 og 2 oven hinanden i hver side, og de blinket så sådan her, / \ / \. I hver side, lige som i X og også hurtigere end bare alm blinklys tempo, synes det fedt at man kan få flere funktioner i en lygte, istedet for at at monter en lygte til hver funktion


  • #7   1. mar 2014 Og det så skide fedt ud!!!

  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   1. mar 2014 Dan H. Jeg lagde ikke mærke til hvem det var, kørte bare forbi efter selv at have været i grusgraven.

  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #11   3. mar 2014 Super Mr. E.
    Jeg vil prøve at finde noget der.


  • Torben P
    Torben P Tilmeldt:
    mar 2014

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   3. mar 2014 Har du nogen ide om hvad de kalder det hos Europart?
    Kan ikke finde det i deres online katalog.


Kommentér på:
LED/diode advarselsblink på eks. kranbil.

Annonce