{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal der være en afbryder til fjernlygter
  • #1   8. nov 2012 Hvis der nu er 4 fjernlygter så må de godt køre sammen med det andet lys smiley

    Hvis det er 5 og 6 der er kommet på, så skal det være "arbejdslygter"


  • #2   8. nov 2012 det er kun 2 stk... men en MAN har jo langt lys i tågelygterne da der H4 pære i. så standart har den jo 4 fjernlys på. og med de 2 halla rally kommer jeg jo op på 6

  • #3   8. nov 2012 Der må max være 4 fjernlygter der lyser på samme tid. smiley

  • #4   8. nov 2012 okay så enten skal der kontakt på ellers skal langt lys i mine tågelygter kobles fra. men det der jo ingen ide i at gøre, så den må sku få en Org MAN lys kontakt så det er efter bogen

  • Lasse E
    Lasse E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 51
    #5   8. nov 2012 Du må have 6, men kun have 4 tændt på samme tid smiley

  • #6   8. nov 2012 Smid en kontakt på med strøm fra fjernlyset. Når du så skal til syn, fjerner du strømmen fra fjernlyset og gir den kl 30 eller 15. Så fungere det som arb lys (:

  • #7   8. nov 2012 Du må have op til 6 fjernlygter.
    Dog er der en max samlet lysstyrke (300k candela?).
    hvis du samlet overskrider dette (og det gør du nok), skal du have kontakt og relæ, sådan at når du tænder tag-lygterne, slukker de nederste automatisk.
    Det er ikke nok at du har kontakt til at tænde/slukke de øverste. De må ikke KUNNE lyse samtidig alle sammen.
    arbejdslygter må ikke kunne lyse samtidigt med nærlys/fjernlys.
    Og ja, jeg har fået det kontrolleret, og betalt bøde. (der var dog også 12 fjernlygter som ku lyse på én gang).

    Så enten skal de på med relæ, eller du skal pille dem af når du er til syn.


  • #8   8. nov 2012 Har reglen ikke altid været 2/4 fremad rettet lygter, som må lyse af gangen??

    det er muligt reglen er lavet om, siden jeg fik kortet.. det vil jeg ikke afvise...

    under alle omstendigheder...
    sæt dog en vippe kontakt i mellem de lygter.. det har jeg.. står knappen vippet ned (pos1) lyser de org. fjernlys lygter i forlygterne... står den vippet op (pos2) lyser de 4 på taget... enten eller... de kan ikke lyse samtidige.. og det er bilen blevet godkendt med, hver eneste gang jeg har været til syn...

    (fik faktisk en lille "stikpille" af synsmanden sidst.. at jeg uden at gøre noget forkert.. sagtens kunne tillade mig at monterer 2 mere i bunden hvis jeg ville... - og var mørkerad....)



Kommentér på:
Skal der være en afbryder til fjernlygter

Annonce