{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.265 visninger | Oprettet:

Automat gear med manuel kobling ??? {{forumTopicSubject}}

Skal lige bruge lidt hjælp truckers.. synes jeg så en scania her i fredags med auto gear men vil vædde med der osse sad en kobling i bilen?? Hvad er nu det for noget. Skal lige siges det var en gammel 560'er.
Er det til igangsætning oder was?


Kommentarer på:  Automat gear med manuel kobling ???
  • Ravn
    Ravn Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 9
    #1   4. dec 2016 Det passer meget godt. Ældre scaniaer havde en koblingspedal til igangsætning, hvilket var meget rart når det var glat eller mudderet, men ellers var det lidt tilovers.

  • #2   4. dec 2016 Det er skide mærkelig at de har valgt at gøre sådan... og det er rigtig træls at komme fra volvo med ishift til en scania med kobling og automatgear man glemmer at den fucking kobling er der men heldigvis kørte man kun en dag i den råden scania!!!!!!!

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #3   7. dec 2016 Nu skal man passe lidt på med hensyn til automatgear og Scania.. Det kommer helt an på, hvilken gearkasse der sidder på lastbilen.. Det kan godt være, at der sidder en "rigtig" automatgearkasse på lastbilen( ligesom skraldebiler og busser).
    Eller kan det være den manuelgearkasse med automatskift, hvor der sidder koblingspedal..

    Men jeg tror at Scania ikke har kunne styre koblingen så præcist som Volvo på det tidspunkt hvor de kom med Ishift. Jeg har heller ikke være importeret af Scanias først gearkasser, da de var så langsomme til at skifte.. Har prøvet at gå i stå i et lyskryds, fordi den ikke ville som jeg ville.. smiley


  • #4   14. dec 2016 Synes nu heller ikke det "automatgear" der er i en Man er noget at råbe hurra for.

  • #5   19. jan 2017 det hedder opticruise på en scania og man bruger ganske rigtig koblingen til igangsætning, når bilen er igang så tilpasser motorstyringen omdrejningerne på motoren så den kan "glide" i gear uden brug af kobling.

Kommentér på:
Automat gear med manuel kobling ???

Annonce