{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.047 visninger | Oprettet:

Mercedes 1314 larmer i frigear (Automatgearkasse) {{forumTopicSubject}}

Jeg har en ven hvis firma skal af med deres lastbil (Mercedes benz 1314 fra 1989) med lift på da de ikke bruger den, og det er noget gammel lort smiley

Den er med 4gears automatgearkasse.

Han siger at sidste gang de kørte med den der var den ikke glad for at komme i frigear, da de prøvede at sætte den i frigear larmede det fra motoren/gearkassen ligesom om 2 metaller kørte mod hinanden.
Og man kan åbenbart ikke slukke den uden den står i frigear, så de blev nød til at dræbe den på anden måde.

Er der nogle der har ideer til hvad der kunne være galt?


hvis den en dag skal skrottes. Er det så noget en jernhandel tager i mod, og giver han noget for den?
Lastbilen er droslet ned til 30km/t, og godkendt til arbejdskøretøj med trekant bagpå. Den gamle registreringsattest kan de vist ikke finde.

Billede af lastbilen.
http://peecee.dk/uploads/092016/Billede_08-09-2016_19.04.38.jpg


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mercedes 1314 larmer i frigear (Automatgearkasse)
  • #1   13. sep 2016 Hvor i DK er det?


  • #2   13. sep 2016 Jeg har i dag hørt den i gang, og hørt lidt nærmere på fejlen.

    Det er en lidt underlig fejl.

    Der sidder en kontakt inde i førerhuset hvor man kan tænde og slukke liften.

    Når lift kontakten er slukket og lastbilen står i frigear så starter elstarten (det var den lyd min kammerat kunne høre).

    Men hvis liften er tændt så kan den godt stå i frigear.

    Så snart den står i gear så kan liften både være tændt eller slukket.

    Og så sidder der en sluk knap i bunden af lastbilen som man skal trykke sin fod ned på for at skulle lastbilen. Den knap virker heller ikke, så man skal hive i en stang nede ved motoren for at kvæle den. Det ser ud til knappen er luftdrevet.

    Lastbilen står i Nordsjælland men bliver kørt ned til mig i Haslev i weekenden vil jeg tro.


  • #3   13. sep 2016 Er den til salg, og hvad koster den?

  • #4   28. sep 2016 Havde ingen planer om at sælge den lige nu da den er meget sjov.
    Men hvad er sådan en værd da?

    Den er blevet kørt hjem til mig (tog 2,5timer fra Værløse til Haslev smiley ).
    Og den køre fint. Den har bare den ene el fejl med at hvis liften er slukket og lastbilen står i frigear så køre starter motoren... Så man skal bare lige huske at tænde liften når man vil have den i frigear smiley





Kommentér på:
Mercedes 1314 larmer i frigear (Automatgearkasse)

Annonce