{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.925 visninger | Oprettet:

R730 tilsalg? {{forumTopicSubject}}

ja, den her 730´er er det ikke den der er blevet stjålet et par gange? synes det ligner den der var i road life, tja.. måske sidste måned hvor de reklamerede med de havde fundet den samme bil 2 gange?

(link fjernet)

nogen der ved om der har været problemer med den ved tidligere ejer, eller om der er sket noget med den ved sidste tyveri siden den er tilsalg nu?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  R730 tilsalg?
  • #1   28. nov 2012 Kender absolut intet til den, men gad vide hvad sådan et svin kan koste..

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   28. nov 2012 Et gæt... Mel. 800 - 950k

  • #4   29. nov 2012 Nårhh... okay, der huskede jeg da forkert så :-[ ups!

  • #6   29. nov 2012 det er da en bruger her inde som har den eller har haft den, han søgte noget udstyr til den i sin tid, og han kørte kingsrød med den som der også står på fronten af den, en skam det er en 2900 og ikke er en 3100aa

  • #7   29. nov 2012 Alle bilerne fra testkaravanen er jo stortset ens at se på udefra.

    Steven

    2900 er jo den rigtige aa hvis det SKAL være - Du kan aldrig overholde længde OG koblingsbestemmelserne med en 3100 hvis du kører med en 13.60 trailer. smiley

    Det kan jeg da se med min. Det halter de berømte 10-15 cm enten det ene eller det andet sted.


  • #8   29. nov 2012 ja det er da en døje jo længere den er... synes sgu aldrig vi kommer under 17 meter.. måske fordi vores påhængstruck er lidt lange... og så fik vi handlet en blokvogn der aldrig har passet til en boogiebil... den er hvertfald os en go del for lang, og det kan sgu ikke klemmes mere sammen hvis vi stadig vil ha bare lidt af skærmene tilbage..

  • #9   29. nov 2012 skal jeg ha sådan en køre ligeud vogn, så bliver det helt sikkert en 3100, mål eller aj, det rager mig langsomt.

  • #10   29. nov 2012 Haha! Den er vel os knap så vindfølsom?

  • #11   30. nov 2012 Torben

    En boogiebil er sgu noget dingelværk uanset. smiley


  • #12   30. nov 2012 Den kan da maks koste 650 sådan en der.. Den er jo brugt.. ? 800 som der bliver nævnt, så skal den da være ny !

  • #13   1. dec 2012 ja, det er blevet konstateret smiley vi har jo lejet en twinsteer nu, den går da meget mere behageligt ud af vejen, men sidder så til gengæld os noget nemmere fast og fylder mere at komme rundt med... smiley argh kunz.... vi fik tilbud på en ny R500 boogiebil, den kostede da 850...

  • #14   30. dec 2012 Dem der mener at den maks må koste 800 som ny, aner vist ikke hvad en basis R730 trækker koster!

  • #15   30. dec 2012 Morten L K

    Snakker vi ikke 900-950.000 som chassis?


  • #16   30. dec 2012 jo for en 620ér smiley

  • #17   30. dec 2012 Steven

    Så er de godtnok steget meget siden de kom.


  • #18   30. dec 2012 det var prisen i sommers da jeg spurgte i viborg.

  • #19   30. dec 2012 Nu har det nok heller ikke været basis-modeller, men nok med sådan almindelig udstyr til at køre nord på, der er hørt priser på 1,1 for en 730.

  • #20   31. dec 2012 Steven

    Jow jow, men det har jo stor betydning hvor meget du har krydset af ab fabrik.

    Morten

    Jeg tror da en 730'er opbygget til at køre nordpå for 1.100.000 er relativt billigt. Min 560'er har kostet lige i omegnen af den pris der tilbage i 2007. Men der er så brugt mange smedetimer på den og der er også valgt lidt økonomisk tunge optioner til.


  • #21   31. dec 2012 Det er altså med uden opbygning det her.. Vi snakke måske lidt termoruder, opti og så dobbelt boogie. Original tank og lignende, ikke noget ekstra som sådan på opbygningssiden.
    Jeg HAR HØRT at den AR Freight, ham finnen der kører Termo, har vist kostet 1,2 eller 1,3. og så opbygning osv oveni...
    En var ved at bilde mig ind at den væsentligt højere pris skyldes at motorblokken er lavet af et andet og dyrere metal. Jeg er ikke Scania-kender og ved ingenting om det, dog er der ting der taler for og imod, så om det passer ved jeg altså ikke.


  • #22   31. dec 2012 har egentlig hørt hvad ham der har købt den har givet for den... det fortalte scania den gamle da han ringede og hørte på den... men kan sgu ikke huske det, så vil hellere holde min kæft! men mener det var 850....

  • #23   31. dec 2012 Morten L K

    Da vi var til demo på 730 fik vi merprisen fra 500 til 560 og fra 560 til 620 og fra 620 til 730 og jeg er ret sikker på, at det sidste spring ikke var helt så dyrt som de andre - Sælgeren jokede med, at det faktisk var billigt at nappe en 730'er set i det lys, fordi de sidste kræfter var forholdsvis billigere.

    Uden at ville hænges på det, så mener jeg, at der var ca 100.000 fra 500 til 730.

    Fra 500 til 560 er der ca. 35.000 i følge Børge Møller.


  • #24   31. dec 2012 Det er meget muligt... Som sagt er vi også ovre i rygter..

    Og ja, 500-560 ligger i det lag. Da jeg fik pris var der vist 25 fra 480-560, og så var 480´eren ca 5 dyrere end 500.


  • #25   31. dec 2012 ja jeg har så hørt at det var 50k fra 500-560 og det samme fra 560-620 og så 100k fra 620-730 og ja det er en helt anden motor de har lavet til en 730

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #26   31. dec 2012 Med de priser i taler om er vi vist ovre i fri fantasi hvis man skal kunne leve af det, når man så også tænker på hvad i vel også finder nødvendigt af plydsning og udstyr ja så koster sådan en bandit vel noget der ligner 20000 Kr. om måneden ( mindst ) god tur nyd den for det bliver sku nok den eneste.

  • #27   1. jan 2013 Steven

    Jeg har som jeg skrev min pris på forskellen fra 500 til 560 fra Børge Møller - Har en kammerat der har købt en 560'er ved ham i sommers og der snakkede de om hvad merprisen er. I øvrigt er det ca. samme pris jeg selv har fået dog for et par år siden.


  • #28   1. jan 2013 tjaaa, de priser svinger op og ned hver dag, og ja en ny bil med det hele er oppe i 15-20k om måneden og ja jeg forstår hellere ikke lige hvordan folk har råd til og købe ny bil i dag, men de må jo tjene flere penge end jeg gør. smiley

  • #29   1. jan 2013 Thomas G:
    Fantasipriser??? Mener du det er løgn det vi skriver eller??

    Jeg synes nu også min leasingydelse er rimelig høj, så hvad det angår, er jeg da glad for jeg ikke har opbygning, plys, lamper og en flot lakering at skulle betale af på også... Og det er så også derfor jeg ikke har kostet penge på ret meget ekstra, ud over en ordentlig motor, samt det udstyr som nu en gang bare var "nødvendigt" at få fra fabrikken.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #30   2. jan 2013 Morten L. k
    læs hvad jeg skriver. Med fri fantasi mener jeg at man ikke kan betale 20000 Kr. minimum om måneden + servicekontrakt ( eller Service for egen regning ) også regne med at overleve. eller jo det kan man da hvis man har pengene til sådan en bil kontant, men har man det så er man sa... for dum hvis man vælger at gå ind i transport branchen. Jeg skriver intet om de opgivne priser på bilen for det ved jeg intet om.


  • #31   2. jan 2013 Thomas g

    Nu er der jo mange enbilsvognmænd der trækker et minimum ud til dem selv for at ha råd til en smart bil. smiley

    Sådan prioriterer folk forskelligt.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #32   3. jan 2013 He he Måårten den forstod jeg godt men er nu glad for min mercedes. Så glad at jeg skal have en ny. Overvejer dog om jeg skal begynde på det der med at vaske bil på den nye, har hørt meget godt om det.

  • #33   4. jan 2013 thomas g

    Det var nu ikke for at skyde på dig og din Mercedes - Jeg forstår godt dem der hellere vil ha råd til bøffer og rødvin når de har fri - Sådan tror jeg også jeg ville tænke i dag hvor jeg er blevet gammel og grå - Men da jeg forsøgte mig med en trækker for snart mange år siden skulle den brugte jeg var startet med da bare byttes hurtigst muligt til en ordentlig vogn der var bygget ordentlig op og med en ordentlig motor - Heldigvis solgte jeg bilen i et kort anfald af fornuft inden jeg havde forgældet mig til op over skorstenen.

    Jeg var skam selv fortaler for at min vognmand skulle overveje den MAN vi har fået sidst fremfor en Scania der var 1½ år ældre og havde gået 200.000 mere til cirka samme pris. Netop fordi det alt andet lige er mest fornuftigt - Eller burde være.


  • #34   4. jan 2013 Med de priser i snakker om her, er os den største grund til af jeg ikke har nogen SCANIA min vognpark, vil hellere betale de knap 700.000 kr for en Volvo 500
    Boogie end de knap 850.000 kr for en V8 Boogie. Vil aldrig kunne betale sig


  • #35   5. jan 2013 jess. det kommer jo lidt an på hvor langt den kan køre, og hvor meget den skal holde på værksted også, så nyprisen er ikke hele prisen på en bil idag.

  • #36   5. jan 2013 et andet godt bud på en stor maskine.

    http://www.finn.no/finn/b2b/truck/object?finnkode=38970441


  • #37   5. jan 2013 fin 730 du har fundet der smiley men der er vel noget med noget afgift når sårn en skal til danmark? eller er det kun personbiler?

  • #38   5. jan 2013 Torben H

    Der er ingen afgift på lastbiler.

    Steven

    Du har ret, det er totaløkonomien der er afgørende for hvad der reelt er dyrt og hvad der er billigt.


  • #39   5. jan 2013 man giver mere for en scania end feks volvo, men salgs prisen er også højer somregl. nogle kan li mor og nogle li datteren og nogle begge to smiley

  • #40   5. jan 2013 Du får ikke 100 mere for en brugt Scania smiley
    Og lige hvad jeg kan høre så tror jeg svenskerne holder ca lige meget på værksted. Scania måske lidt mere pga. kortere serviceintervaller.


  • #41   5. jan 2013 Vi kan vel starte med at konstatere, at en Scania ikke er hvad den var en gang - Ikke engang i nærheden af.

    Dernæst kan vi vel konstatere, at man ikke kan sige, at en Scania er 100.000 dyrere end en Volvo altid, såvidt jeg husker, så var Scania billigst sidst Peter Axelgaard fik en ny. smiley

    Og som det er nu hvor Volvo næsten forærer de gamle modeller væk, så kan vi jo slet ikke regne med prisforskellen.


  • #42   5. jan 2013 Volvo er bestemt heller ikke hvad de har været.

    Jamen når firmaet hedder MLK Transport, så er en 560´er med samme udstyr og opbygning i det store hele, 100.000 dyrere end en Volvo FH16 600.


  • #43   5. jan 2013 Morten L K

    Den pris du har handlet til er nok også en smule farvet af, at en ny model var på trapperne.
    Sådan var det allerede sidste år længe inden Ocean Race modellerne kom. Jeg kender da et par stykker der har fået 500 Volvo smidt i nakken lige inden Ocean Race kom på markedet.

    Jeg aner ikke hvad sådan en Volvo koster normalt, men jeg hørte lige i aftes, at en 500 6x2 med fornuftigt udstyr koster under 700.000. Altså den gamle model.


Kommentér på:
R730 tilsalg?

Annonce