{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.195 visninger | Oprettet:

Afh. af en "lille" pakke i Odense for mig. {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, er der mon en der kunne tænke sig at hjælpe mig lidt, Der er en ramme øl til den der gider... smiley

Min kæreste har fortalt mig at vi skal have købt noget tæppe, noget der hedder sisal, og der hvor vi har fundet det billigst er et firma i Ikast, men deres leverandør eller lager eller hvad det nu er, ligger i Odense, og vi kan spare fragten ved at afhente i Odense.

Det jeg tænker på, er nu om der er en der har mulighed for at afhente det i Odense SV og så smide det af på Transportgruppen i Taulov i "vores" box (Box 90) så kan jeg selv tage det med videre derfra..

Udfoldet fylder det 4*1 meter, men det bliver naturligvis rullet sammen, så det fylder 1 meter i længden, men hvor meget det fylder i i bredden/tykkelsen ved jeg dog ikke, men det kan sgutte være meget...

Giv lyd.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Afh. af en "lille" pakke i Odense for mig.
  • #1   10. nov 2012 De må da give fragten gratis, i hvertfald til Ikast! Og der ligger Jørgen Jensen da, som også er en del af Transportgruppen, der burde da være noget der kunne lade sig gøre der smiley

  • #3   10. nov 2012 Jeg kan sikkert godt hjælpe smiley Kører dagligt i Odense Sv-S-M og Sø smiley


  • #4   10. nov 2012 Fragten er næsten 200 kr. og det synes jeg personligt er for meget..

    Morten J > Ja det skulle man mene, men nej vil man afhente så skal det være i Odense SV og ellers skal det sendes...

    Dennis V, har du muligheden for at smide det til Taulov en aften? Så skal jeg sørge for at du får en ramme "rugbrød" for det... smiley
    Det er ikke bestilt endnu, bliver det nok i næste uge regner jeg med, så det kan afhentes ugen efter... smiley


  • #5   10. nov 2012 Jep, jeg kører ud fra Dachser Kolding hver dag og retur igen, så at køre ind forbi taulov er ikke den store omvej. Jeg kommer omkring Taulov ved 17 tiden.

  • #6   10. nov 2012 Fint man kan hjælpe hinanden herinde - super.
    Men at 200 kr er for meget for fragten - selv for en chauffør - tjooh så kan man vel godt forstå at vi bliver udkonkurreret at de meget billigere chauffører østfra.



  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #7   10. nov 2012 Nu er vi jo alle i transport branchen og når man så ikke fatter at det koster penge at transportere ting fra fra A til B så forstår man jo bedre at vi alle ligger som vi har redt. 200 kr. er det dyrt ? Skal jeg køre ind et sted i Odense hente dit tæppe køre fra motorvejen ind til de fjolser i Taulov aflevere dit tæppe så er der hurtigt brugt en time tror du det kan gøres for en kasse øl ( Carlsberg 129 kr. i udsalg + kasse og flasker = 179.50 Kr. eller vil du spise mig af med en gang sloths fra Tyskland ) Hvad lever du selv af !

  • #8   11. nov 2012 Hvad faen, er JJ tilbage i Transportgruppen?

  • #10   11. nov 2012 Man må ALDRIG generalisere...
    ^heller ikke der


  • #12   11. nov 2012 Allan M > Når man kikker på hvad en palle koster at transportere, så synes jeg 200 er for dyrt, sådan er det bare... Og der til skal lige siges at fragten alene forhøjer den samlede kostpris med over 33%, det synes jeg igen er for meget... Men sådan er vi jo så forskellige...

    Dennis V > Det lyder satme bare super, vi kan lige tage den videre korrespondace i privaten... smiley

    thomas G > Jeg har aldrig sagt at nogle skulle køre fra den ene ende af landet til den anden for mig, jeg har venligt spurgt om der er en der har muligheden for at hente det og smide det til Taulov for mig, intet andet... Og at du ikke gider hjælpe mig det er der jo intet at gøre ved, men ærligt har du ikke noget til emnet så drop dit hellige pis og fis af... smiley Kan du ikke lide lugten i bageriet, så smut over til slagteren...
    Det jeg skal give i fragt er med garanti ikke den pris som sælger skal give, og det er der den kobler af for mig.. Jeg er også af den klare overbevisning at transporterhvervet skal (over)leve på firmaerne og ikke på de private...
    Men igen, sådan er vi forskellige...
    Din kommentar omkring "Fjolserne i Taulov" den må stå for egen regning, bevares vi kan hurtigt blive enige om at Transportgruppen er en meget mærkelig forretning, men dem der arbejder der på de tidspunkter jeg kommer, dem har jeg som udgangspunkt intet at udsætte på...

    M L K > Nej det er de ikke, eller det vil sige lidt er de, de kommer hver aften med gods til de forskellige boxe, og bruger desuden pladsen til omkoblinger, det er det jeg ved umiddelbart, men nej som udgangspunkt er de IKKE med i Transportgruppen mere...


  • #13   11. nov 2012 Mr. Nobody >

    Jeg synes det er fint med hjælp herinde - skulle du ha' kørt et tæppe på Sjælland havde jeg ville hjælpe dig U/B som kollega. Men synes bare ikke 200 kr er galt når man går den "officielle vej".
    Men du er jo også jyde ikk' ? smiley


  • #14   12. nov 2012 morten j - må lige rette dig. jørgen jensen er ikke med i transport gruppen længere det er overtaget af Sand Dist. herning

  • #15   12. nov 2012 Nobody er da så vidt jeg husker, ikke jyde.. Blot tilflytter ??

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #16   12. nov 2012 Jeg UNDSKYLDER mange gange det med fjolser i Taulov. Men uanset om jeg er lige ved siden af afh. i Odense og kører forbi Taulov så tager det stadigvæk hurtigt en time. ( fremmed sted både afh. og lev. ) Og 200 Kr. synes jeg stadivæk ikke er dyrt, og transportfirmaerne skal leve af alle kunder private som firmaer. Du kunne jo evt spørge samme Transportgruppe havd de skal have for at køre din pakke.

  • #17   12. nov 2012 Nu har jeg sagt ja til at hente den bette pakke, og jeg lover at jeg bruger under en halv time ekstra på det sammenlagt smiley Man kan godt hjlæpe hinanden lidt engang imellem uden at man tager skade. Det er go Karma smiley

  • #18   13. nov 2012 Allan M > Jamen du har da så vidt ret, men når man kikker på fragtprisen kontra den samlede pris, så synes jeg selv det er for mange penge, specielt når man igen tænker på hvad det koster at fragte en EUR-palle fra den ene ende DK til den anden, så synes jeg det er en voldsom pris for at en pakke på lad os sige 20x20x100 cm...

    Men nej jeg er som Kunz skriver tilflytter, men jeg er meget vel integreret på det område der hedder økonomi, så jeg er blevet kæmpe nærig, det er dels den jyske integration og så efter næsten 3 års arbejdsløshed at jeg ikke vil betale mere end højest nødvendigt for en given vare...

    Og tak for tilbuddet om transport til/fra øen hvis det var smiley

    Thomas G > Undskyldning accepteret... smiley Mht prisen så kan du læse det jeg har svaret Allan, det dækker det meget godt...

    Dennis V > ja og du er satme bare en ven i nøden... smiley Det er nemlig god karma... smiley


  • #19   13. nov 2012 Nu er det jo heller ikke så meget størrelsen der gør forskellen!! Det er tiden der skal bruges på at ekspedere sendingen der tager tid. Og den er i store træk den samme hvad enten det er en palle eller en pakke som den der smiley

  • #20   15. nov 2012 M L K > Skal vi ikke være enige om at det er ekstremt sjældent man er så heldig at man får 200 kr for at fragte en palle fra Odense til Frederikshavn... smiley I så fald tror jeg nok jeg kender flere vognmænd der gerne vil høre hvem der giver de priser.. smiley
    5.280,- + moms for højt anslået 5 timers arbejde, det kunne sgu ellers være fedt... smiley Det er selvfølgelig beregnet på et full-load...


  • #21   15. nov 2012 Jeg bestilte en hunkobling til mit anlæg der kostede 65,- inkl moms, fragten blev s også 60,- det måtte jeg tage med, elles kunne der ikke tjenes penge fremaf rettet smiley

  • #22   15. nov 2012 Nob.:
    Skal vi nu ikke lige forholde os til det du skrev. Du kunne ikke forstå hvorfor et tæppe kostede det samme som en palle. Det var det jeg svarede på.
    Men jeg vil sige at skal man have en palle fragtet så tror jeg næppe det kan gøres meget billigere, og så er det nok næsten ligegyldigt hvor langt den skal. Som jeg skrev så er det tiden der skal bruges på afhentning og levering af pallen der koster. Selve kørslen koster selvfølgelig også, men det er ikke det store i forhold til.
    Nu hiver du selv et eksempel op af hatten. Som jeg lige kan regne med frem til er det 33 paller á 160+moms. HUSK lige på at de 33 paller skal hentes ved 33 forskellige kunder. Og i værste fald leveres ved lige så mange. Det tvivler jeg squ alligevel på du kan nå indenfor 5 timer, selv om kunderne så ligger som perler på en snor smiley Pointen her er, at hvis du skal rundt og hente en sjat her og der, så bruger du mere tid på det, og så kan man ikke køre det til samme pris som et fullload, uden at tabe penge på det.
    Men jo, 33 tæpper var måske hurtigere at hente og levere set ud på et helt læs, men det er nok ikke den store forskel.


  • #23   16. nov 2012 M L K > Du har selvfølgelig ret når du ligger det ud på den måde, og det er naturligvis også den måde det skal udlægges på i denne situation... Jeg ved bare at min vognmand IKKE får i nærheden af 160 kr + moms for en udkørsel i den størrelse, det tror jeg simpelthen ikke på... smiley

  • #24   16. nov 2012 Selvfølgelig har jeg ret smiley ha ha

    Og nej, det gør han ikke. Transportgruppen skal jo også tjene deres del, og skal det over terminal, så skal der jo også lægges en skilling til drift af dette, samt afskrivning af bygninger og materiel.

    Men derfor så kan vi da godt blive enige om at det er mange penge, men når man sætter det op som det skal, så er det nok ikke dyrt.


Kommentér på:
Afh. af en "lille" pakke i Odense for mig.

Annonce