{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.793 visninger | Oprettet:

Dan J
Dan J
Tilmeldt:
31. maj 2011
Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271

GIV MIG KLAR BESKED ! {{forumTopicSubject}}

Der er åbenbart en tendesn til,-at læserne her på disse sider,-har lidt svært ved at forholde sig til den virkelige verden. Man vil tilsyneladene ikke læse om hvad der reelt foregår i transportbranchen,- samt hvad diverse love og reler egentlig handler om.

Derfor har man,- for ikke at skulle indrømme at jeg sådan set har ret,- valgt at "brokke" sig over at jeg skriver overskrifteren med store bogstaver,-som det jo ellers er korrekt at gøre.

Så,- sig det dog lige ud "venner" ! Hvis I mener at det er belastende for Jer at blive mindet om Jeres egen passive holdninger,-og ikke magter at blive mindet om det der vireklig foregår,- ja så er det meget enkelt.

BED MIG OM,- IKKE AT SKRIVE PÅ SIDERNE !
Så ved jeg at sandheden svider,-og I kan således sidde tilbage med Jeres dårlige samvittighed,- og fortsat håbe at andre klare paragrafferne for Jer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  GIV MIG KLAR BESKED !
  • janke
    janke Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #1   7. okt 2012 hvordan kan man blive mindet om en passiv holdning :0) hvis jeg er passiv siger jeg jo ingenting og skriver ingenting..

  • #2   7. okt 2012 Dan J

    Det handler ikke om, at folk ikke vil eller ikke magter at forholde sig til virkeligheden, den bliver man jo mindet om hver evig eneste dag derude - Virkeligheden altså.

    Det handler langt mere, tror jeg, om din stil og facon. Det er fint nok, at du opererer ud fra en tese om, at du alene vide og at du kan dokumentere din ret osv. via din højt besungne arkiver, men Dan, der er bare noget der tyder på, at diverse embedsmænd og ministre og politiet ikke mindst er voldsomt uenige med dig og derfor bliver det måske en anelse trættende at se og "høre" på dig og ja, ikke mindst din ret meget uimodtagelige stil. Faktisk er du ikke modtagelige for noget som helst heller ikke virkeligeheden.

    Lad os antage, at du har ret og hele embedsværket ikke har, så har du jo ret, i teorien altså - For ser du Dan, så længe hele den udøvende og lovgivende magt tolker anderledes, så er det faktisk den virkeligehed vi er nød til at forholde sig til - Så med et smil på læben, så kan man jo sige, at flertallet forholder sig til virkeligeheden og du forholder dig til hvordan det i teorien burde være.

    Og nu ved jeg godt, at der kommer et laaaaaaaangt modangreb og det skal være velkommen, jeg vil bare ikke love jeg gider tage kampen med dig om det igen igen - Dette indlæg har jeg kun postet for at få dig til at tænke på, at der er langt fra den teoretiske virkelighed og til den praktiske og så ikke mindst, at få dig til at tænke over, at du altså ikke kan råbe en revulotion i gang via diverse internetsider.

    Hvis du vil ha noget mere opbakning, så skal du i hvert fald starte med at ligge din stil om og det tror jeg desværre ikke er muligt for dig - Det er de færreste der gider støtte op om folk der hænger så meget fast i at det kun er det de tror på der er og kan være rigtigt.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #3   7. okt 2012 Jeg må desværre skuffe dig Morten,- for der kommer et et langt "modangreb".

    Det eneste jeg vil skrive her er,- at når der er forskel på hvad en minister påstår er gældende,- efter at han netop har postuleret at der er Forordningen der er gældende,-se så står vi med et problem.

    Virkeligheden er jo,-at der står noget helt andet i Forordningen,- end det ministeren postulerede. Sådan er det hele vejen igennem Morten,- og JA,-det er jeg nok ikke så god til at formeulere så det "fænger". dog er det jo ikke det samme som at jeg ikke kunne have ret alligevel.

    Selv den tidligere Transportminister Hans Chr. Smidt,- udtalte sig jo direklte forkert overfor Trafikudvalget,-ved at påstå at ordlyden i forordning skulle være,-" selv om mnan ikke er hjemmehørende",- og ikke HVOR man ikke er hjemmehørende.

    Det er alle disse "sluttere" jeg bringer frem i dagesn lys,- i håb om at fremtiden for de næste generationer også kan komme ud at køre bil. Min egen tid i branchen ophørte jo for godt 2 år siden,- så jeg gør intet for min egen skyld.


  • #4   7. okt 2012 Dan J

    Det handler slet ikke hvad du går for din egen eller andres skyld - Det handler om, at dem der sidder på magten vil skide på regler, forordninger og den originale ordlyd i samme - Det tolker det så det tjener dem der smører dem bedst!


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #5   7. okt 2012 Prøv og kom lidt ned på jorden DAN

    Du skriver at "sandheden svider" hvis vi beder dig om at lade være med at skrive. Men så må jeg jo lide den tort - selvom det er lige som IRA's "du er enten med os, eller imod os"..... Jeg er så nok imod dig - herinde!

    Næ, problemet er nok mere at det er det forkerte sted du udbasunerer din evige himmelråben om de ringe kår i transportbranchen. For de fleste brugere her ser det som et fristed for netop denne trængsel, hvor de kan nøjes med "dækspark" på internettet og små dagligdags spørgsmål som måtte trænge sig på.

    De ser ikke stedet her som et politisk forum, og er nok jævnt trætte af dine tilbagevendende "råbene overskrifter" om netop de ting som de et øjeblik prøver at abstrahere fra.

    Så JEG synes du skal finde et andet sted at skrive, hvor de interesserede så også er, i stedet for herinde hvor folk bare prøver at "flygte" lidt fra ræset og hygge sig. Du forekommer mig som de påtrængende mennesker som ødelægger min lørdag på strøget, ved at prøve og prakke mig alle mulige abonnementer og red hvalen klistermærker på.

    Jeg tror ikke det er fordi folk herinde har passive holdninger og ikke vil mindes på det (hvilket jeg i øvrigt synes er at du holder dem for nar) - de gider det bare ikke her på deres "fristed"

    Beklager...


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #6   7. okt 2012 Jeg synes nu at det er fint med store bogstaver i overskriften.... Så ved man da hvilke tråde man ikke behøver læse smiley (hvilket jeg så gjorde alligevel!)

  • #7   7. okt 2012 Jamen Dan, jeg skal da gerne skrive det igen....

    Det er meget fint du ved en frygtelig masse, og kan bevise det dobbelte (måske en sandhed med modifikationer, men det lyder nærmest sådan når du skriver og straks går i forsvarsposition)... Men det hjælper ikke så frygteligt meget at råbe op herinde, for det er ikke sikkert at vi lige tolker på samme måde som dig, hvilket jo tilsyneladende er dit største problem. Det her er nok bare ikke lige det rette publikum at henvende sig til med den slags. Thomas P har nok ret i det han skriver, men selvfølgelig skal der da også være plads til en god og faglig debat. Men prøv lige at kig dine tråde igennem. Hvor meget er det lige der er blevet debatteret?? Hvor lange er de tråde i forhold til stort set alle andre?? I mine øjne ser det temmelig meget ud som om at du rammer lidt forkert, og det er nok som Æsel skriver din måde at formulere dig på. Den gør det i hvert fald ikke nemmere.
    Og igen, dine beviser som du snakker så meget om... Det er meget fint du har dem, men så længe vi aldrig får dem at se, så er det nu i mine øjne mest snak. Gå til de store medier hvis du virkelig har noget med noget kød på, de skal nok gøre noget hvis de mener der er noget at komme efter.


  • #8   7. okt 2012 Dan du må hjertens gerne skrive herinde, skriv til dine fingre falder af, men drop de store bogstaver... Det er irriterende at se på, det har du fået at vide så mange gange nu, du er den eneste der skriver sådan, så det gør det selvfølgelig også nemmere at sorterer dine emner fra, men det er stadig træls...

    Jeg har ikke overskud til at forholde mig til om du har ret eller ej, men fakta er at jeg ikke kan gøre en skid mod carbotage, løndumping eller noget helt tredje, og det har jeg valgt at accepterer...


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #9   8. okt 2012 Nu er jeg altså ved at blive en smule rundtosset.
    Tidligere var det et problem at jeg kun satte link ind,- frem for at skrive lange indlæg.
    Så begyndte jeg så at uddybe tingene lidt mere,- og nu er mine indlæg for lange.

    Tænk lige på,- at det faktisk ikke er ALT jeg skriver om på disse sider,- blot de "emner" jeg formoder har Jeres interesse. Dertil kommer,-at hver eneste indlæg er der en virkelig baggrund for,- med fuld dokumentetion. Dette er jeg jo nød til at have,- da jeg ellers kunne tilbringe dagevis i retten,- med sigtelser for injurier.

    Det med de STORE bogstaver,- gider jeg ikke forholde mig til,- sålænge det er "lovligt" nok ifølge sidens reglement. Det kan jo ikke være som Morten Ææs skriver,-at man bare vælger at følge de love og regler man har lyst og behov for.

    Morten L.K :
    At kontakte "de store medier" ? Hvad tror du selv jeg gør ? Jeg har et meget fint og tæt samarbejde,- - -efterhånden,- - - med rigtig mange Journalister rundt omkring.
    Da vi skulle til valg sidste efterår,- kom dette desværre i vejen for en del artkler.
    At der så senere er dukket nogle enkelte artikler op,- uden at alt endnu er skrevet,- skyltes at der jo altid sidder en "Chefredaktør" og sortere i stoffet. Desværre er stof om Transportbranchen ikke videre interesant,- ret ofte.

    Omkring mine dokumentationer Morten L.K,- er der blot at sige,- at dem passer jeg rigtig meget på. Dog er der intet til hindre for at man kan komme og se dem,- hvilket jeg altid er åben overfor. Man kan jo også venet til tiden er moden til at det hele bliver samlet på en slags "Transportmuseum",- og kan fortælle en historie om næsten 50 år af et erhverv.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #10   8. okt 2012 Ja må desvære give Måårten Ææs ret endnu en gang, set fra mit personlige synspunkt er det sgu en smule trættende at " høre " på det " samme hele tiden også igen og faktisk kan det sådan set også anses som spam da mange af dine emner sådan set omhandler det " samme " emne nemlig cabotage og ja det gøre sgu ondt at danskene bliver udkonkureret ( staves ) af vores eget matriel som vedlagte billede viser


    profilbillede
  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #11   8. okt 2012 TruckerBenny A :

    Jamen det er da helt fint med mig,- at du vil betegne de nøgne sandheder som spam.

    Faktisk oplever jeg at ,-alt hvad en snæver gruppe læsere på disse sider ikke "gider",-ja det er vrøvl eller som du skriver spam.

    Du behøver ikke "fryse" mig igen,- jeg skal nok holde mig fra siderne,- når i nu er så "sårbare" omkring de faktiske forhold. Jeg troede at der var flere der interesserede sig lidt mere for branchen,- - -også i fremtiden.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #12   8. okt 2012 Jamen det ville da være rart hvis danskerne kunne komme til at køre lastbil igen, men det hjælper jo bare ikke at der råbes op om det herinde, vi kan jo dårligt gøre fra eller til i den sag.

    Det ville måske være bedre at kampen forsatte med at Hr. Henrik Dam Kristensen fik de beviser som du åbenbart har smidt på bordet.


  • #13   8. okt 2012 Personligt synes jeg efterhånden at det er rart at Dan J skriver alle sine overskrifter med STORT, så ved man hvad man ikke behøver at læse smiley


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #14   9. okt 2012 TruckerBenny A ;

    Jeg kan garantere dig,- at Henrik Dam Kristensen HAR modtaget mine dokumentationer,- som jeg personligt har hentet nede i Europaparlamentet.
    Det er faktisk de præcis samme takster der er tilgængelig for alle på Internaette.

    Nu er det ikke kun den kære Transportminister der har modtaget en skrivelsen,-
    det har faktisk samtlige trafikordfører for alle partierne. Desværre er det jo ikke mennesker der arbejder hurtigt,- disse politikere,- men to af dem har allerede svaret positivt tilbage. Det vender vi tilbage til,- - når tid er.

    Dennis V :

    Jeg er altid villig til at hjælpe hvor jeg kan. Når du så ser en overskrift der er skrevet med stort,- så ved du at der ikke er tænkt på dig.
    Mine indlæg er udelukkende til Chauffører med hjerte for transportbranchen,-og alle der har bare lidt interess i at bevare et DANSK transporterhverv i Danmark.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #15   9. okt 2012 Okay men det kræver jo sådan set " bare " en lovændring før det stopper, jeg blev tilbage i 2007 tilbudt hos et firma som nu er gået konkurs. Men arbejdet gik ud på at vi skulle flyve til Sverige hvor deres lastbiler stod ( danske lastbiler på danske plader ) og køre med svenske trailer til Norge, og når vi nåede til weekend skulle vi stille lastbilerne i Sverige og flyve hjem igen. Det er jo nogenlunde det samme som nogen af de chauffør fra østbloklande gør her i landet. Men lad os nu se hvad der sker i det nærmeste fremtid det er lige som om at både fagforeninger og myndighederne er ved at " vågne " lidt op

  • #16   10. okt 2012 Dan - Din kommentar til Dennis V r fuldstændigt til grin, du kan da ikke mene seriøst at fordi man ikke gider læse det samme dag ud og dag ind at så banker ens hjerte ikke for transportbranchen, det er da noget bavl, vi er bare nogle der har fattet at vi ikke kan gøre noget... Jeg ved ihvertfald at jeg intet kan stille op...

  • #17   10. okt 2012 Nok lidt udenfor emne men.

    Når man sidder og ser billeder fra gamle dage, dengang det var noget ved og køre bil sydover.

    Hvis i skal være hudløst ærlige sådan rigtige ærlige, ville i så virkelig køre lige som dengang.
    2 til 3 måske flere uger ude og 2 til 3 dage hjemme og afsted igen. Dem er der ikke ret mange tilbage af. Jeg tror det ikke. Østfolkene gør noget som ikke ret mange af os vil.
    Tidens samfund er løbet fra den måde og køre bil for os, vi har fået det for godt. Bare en tanke for med de problemer nogen har med og få folk til og køre i weekenderne.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #18   10. okt 2012 Cajus N :

    Samtidig med at du nok har "fat i noget",- må jeg indrømme at jeg kun har gode minder fra "gamle dage".

    Mr. Nobody :

    Nu er det jo meget nemt at "få noget galt i halsen",- og jeg vil fastholde at det nok mest er en glødende interesse for "sagen" der kan få folk til at læse diverse mere eller mindre "hovedløse" indlæg.

    Når det er sagt,- så er du i min verden nok den der har mest ærlig omkring udmelding om dit ståsted. Det er IKKE negativt ment !
    Derimod syntes jeg,- at man jo ikke får "rykket noget" ved at give op,- og acceptere noget man ikke bør acceptere.

    Og NEJ,- jeg vil ikke gøre andet end blot forsøge at alle følger de samme normer,- har de samme betingelser og har lige vilkår. Dette kan kun opnås ved at man følger de gældende regler som de er udformet,- og ikke som nu,- hvor man stort set selv kan bestemme hvordan man vil fortolke de skrevne ord.
    Samtlige love og regler er jo frti tilgængelig for alle,- hvilket burde gøre det nemmere at få dem overholdt.


  • #19   10. okt 2012 Jeg kalder en spade for en spade. Jeg syntes også det er nogen pis med de øst folk, men mener også det er en ulige kamp, både for dem der slås politisk og dem der kører på lovlig og ulovlig vis.
    Jeg syntes det er dobbeltmoralsk og det er det værste jeg ved.

    Jeg kører for Arla og de er de værste når det kommer til dobbelt moral. Men vi kan ikke gøre noget for kapitalen bestemmer.

    Jeg har stor respekt for at du gider og poste diverse steder om problematikken indenfor branchen, det var noget vi alle burde kunne relatere til. Personligt gider jeg ikke for jeg har ikke interessen i og deltage i debatten på dybere plan.

    Vejen til helvede er brolagt med dårlige undskyldninger(dobbelt moral).


  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #20   10. okt 2012 det søde truckerliv i europa !
    (link fjernet)


  • #21   12. okt 2012 Sørgelig læsning. Godt indlæg Jesper O.

  • #22   12. okt 2012 Jesper O;s indlæg var da godt nok kedlig læsning,får næsten ondt af dem som må leve på denne måde.
    Håber at der er nogle af dem der udnytter disse mennesker også læser det indlæg og måske vil tænke sig lidt om,men jeg tror det ikke ,PROFIT før alt andet,desværre, men man skal jo også selv se indaf ,vil jo selv gerne have billige vare,så som jeg ser det er det et tveægget sværd.


  • Jesper O
    Jesper O Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 22
    #23   13. okt 2012 att, John R .. du har fuldstændig ret , det er et tveægget svær. og der er lang vej til bunden. jeg er ret sikker på at cabotage kørsel bliver givet frit i EU, se bare på håndværkerne, hvorfor betale 350.-kr. i timen, når man kan nøjes med 50.- . det bliver ikke bedre før der kommer ens regler og vilkår i hele EU, nogle vinder på det, og andre taber. jeg ville have svært ved at få det til at hænge sammen, for det løn niveau de kører for, medmindre jeg flytter i telt, og melder mig ud af samfundet ..


Kommentér på:
GIV MIG KLAR BESKED !

Annonce