{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.308 visninger | Oprettet:

Gode ideer til "ole opfinder"... hvad mangler vi ?? {{forumTopicSubject}}

Skulle der sidde en "ole opfinder" der ude med alt for meget fritid,
(og her efter onsdag aften... ) alt for mange penge...

Jeg savner han der kan opfinde en navkapset til vores fordæk, hvor der i farverne fra hvid, over grøn, gul og til sidst rød... kunne indikerer for "jens betjent" hvor lang tid vi havde kørt...

starter på hvid, til høj-rød og slukker når man kører over sine 4.5time..

Det ville spare både "jens" og os, for meget besværd med kontrol...

Hvordan det skulle laves, har jeg ingen ideer om.. men jeg gætter lidt på noget, med en form for Timeguide, indbygget i navet.


Jeg ved godt at ideen er urealistisk .. IDAG!!!... men ud i fremtiden.. hvorfor ik?

Andre der har gode ideer??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gode ideer til "ole opfinder"... hvad mangler vi ??
  • #1   28. sep 2012 Synes godt om smiley

  • #2   28. sep 2012 Ikke dumt, men det er der også nok nogle idioeter der skal komme til at snyde med...
    Og derfor ødekægge det for alle os andre...

    Husk at tage patent på ideen smiley


  • #3   28. sep 2012 ja ta en af metal og mal den haj-rød, og så afsted det går, vi snyder jo altid ALLLLT det vi kan smiley

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 85
    #4   28. sep 2012 altså det er nok en rimelig god idé.
    Men kunne jo lave (ved godt det ikker er en navkapsel) en boks eller lign med den lys-indikatortil at sætte et meget synligt sted i venstre side.

    hvis man så koplede den til til timeguarden. bare en ide:)


    profilbillede
  • #5   28. sep 2012 Bare en automatisk funktion der tvangstænder ens havari blink når den rammer 4,5 time....

  • #6   28. sep 2012 en der bremser bilen smiley så er det slut med force majeure smiley

  • #7   28. sep 2012 Jamen hvor svært er det lige???? Når nu er er ude i at man skal slagtes for at køre en lille smule over, så kan i da lige så godt afbryde motorens tænding og bremse vogntoget!!!! Fordi det vil jo fjerne alle muligheder for at snyde, eller.... Nåe nej, for så er det jo bare i med et nyt kort, på med magnet og hvad der så ellers er af numre...
    Og ja, det vil jo så også være slut med 2-mandsbetjent smiley


  • #8   29. sep 2012 Ligesom politiet i tyskland kan aflæse den der Mout, (Staves??) som bruges for betaling af vejafgift, trådløst ved bare at være i nærheden af bilen, også selvom den kør.

    Så skulle de bare have mulighed for at aflæse selve bilens ECU...
    Nu ved jeg ikke med andre mærker, men Volvo egens computer, har også en indlagt timeguide, så den ved hvor længe bilen har kørt osv. hva enten chaufføren skifter kort eller ej...
    Og så det geniale med Volvo, sætter du magnet på en I-shift gearkasse går ECU´en til gearkassen i nød-program. Da den skal bruge det signal...
    Og så kan man kun køre 40 km/t i timen...

    OG NEJ DET ER IKKE MIN EGEN ERFARING, men er udlært volvo-mekker så ved bare den slags, plus et af søsterværkstederne havde præcis denne oplevelse...


  • #9   29. sep 2012 Jamen hvordan skal de kunne kontrollere det??? Hvis du kører 2-mandsbetjent, vil det jo udløse en "fejlmelding", og så kan dem der er 2-mands risikere at blive trukket ind til kontrol i tide og utide fordi den melder fejl???
    Og helt ærligt, jo mere i jagter dem som kører med en lille eller større overskridelse i ny og næ, jo mere tilbøjelig bliver de til at køre på et kort mere! Hvad er problemet lige i at folk kører og laver små overtrædelser på deres eget kort. De skal selv stå til ansvar den dag de bliver taget!!! Så skal vi vel også have en eller anden dims der kan afbryde samtaler og sms som ikke bliver læst og skrevet håndfrit????

    Jeg tror desværre at mere kontrol fører til mere snyd!


  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 85
    #10   29. sep 2012 Morten L K: Det har du nok ret i

  • #11   29. sep 2012 M L K > Spot on... smiley

  • #12   30. sep 2012 Ja du har desvære nok ret Morten..

    Jeg har heller ikke noget til overs for små overtrædelser, alle har på et tidspunkt overtrådt køre/hvile tids bestemelserne....
    Men det er dem der konsekvent overtræder dem med vilje dagligt og er fuldt bevidst om det, de skulle kunne straffes på en eller anden måde, da dét skaber kontroller og flere regler...

    Men det kan man desvære ikke...
    Og så længe der er regler, vil de altid blive overtrådt...


  • #13   30. sep 2012 Jamen så er det jo også noget der tangerer systematiske overtrædelser, og det er jo ikke lovligt.. Og det skal selvfølgelig også straffes..

    Men jeg mener bare vi er nået der til hvor vi ikke har behov for at få flere regler trukket ned over hovedet. Nu er det helt op til politiet at håndhæve de regler, for får vi flere begrænser det bare konkurrenceevnen yderligere for dem som holder sig på den rigtige side af loven. For de bliver begrænset yderligere mens dom som selv lige kan nogle numre er ligeglade med om det er en 1 eller 2 timer de skal fuske sig til..


Kommentér på:
Gode ideer til "ole opfinder"... hvad mangler vi ??

Annonce