{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.535 visninger | Oprettet:

TruckerBenny A
TruckerBenny A Hjælpe-administrator

Tilmeldt:
10. dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088

Ja bare de selv kan finde ud af det {{forumTopicSubject}}

Jeg læste lige på lastbilmagasinet at den færgerute som Clipper vil lave mellem Århus og Kalundborg ikke bliver til noget efter at det er kommet frem at det tyske rederi som har købt Mette og Maren Mols vil lave en færgerute mellem Århus og Kalundborg med 3 daglige afgange hvor der bliver mulighed for lastbiler at komme med over. Endvidere vil det tyske rederi lave en færgerute i samme stil med den molslinjen har nu for personbiler for at give molslinjen konkurence.

Rigmanden Karsten Ree vil så lave en færgerute mellem Grenå og Hundested også.

Jeg kan ikke lade være med at tænke på om det bliver lige som det var i min barndom så der er en færgerute fra Århus til Kalundborg ( tysk rederi ), en færgerute fra Ebeltoft til Odden ( Mols linjen ) også en rute fra Grenå til Hundested også ( Karsten Ree ).


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja bare de selv kan finde ud af det
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   11. aug 2011 Lige mine ord Andreas, jeg har heller aldrig brudt mig om turen ned over Fyn til Sjælland

  • #2   11. aug 2011 Andreas

    Jeg forstår fint hvad du siger og det der ligger bag - Men er i villige til at betale det, det virkelig koster at sejle. Jeg ved godt, at det er de store der har sejlet billigst, men jeg tvivler på, at der er nogen der har betalt det for en færgebillet som det reelt koster.

    Jeg er spændt på at se, om alle dem der taler for at bevare færgen fordi de ikke kan leve uden bliver ved med at bruge den hvis priserne stiger til den reelle kostpris - Jeg tillader mig at tvivle!


  • #3   11. aug 2011 Andreas

    Tja, muligvis trist for køretiden, men JEG gad ikke sejle over Kattegat hvis jeg kunne blive fri, jeg har ALTID foretrukket turen nedenom - Altså efter Broen er kommet. Inden Broen var det røv og nøgler.

    Nu har det nye rederi så meldt ud, at de regner med at kan bevare priserne eller nøjes med moderate stigninger -. Måske de har ret, de slipper jo noget billigere hvis de ikke skal trækkes med høje danske lønninger og er det tilfældet, så er det jo bare endnu et eksempel på, at Danmark er blevet kørt helt bagud af dansen når det kommer til konkurrenceevne.

    Sørgeligt men nok desværre sandt!


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #4   12. aug 2011 Der har jeg det så lidt anderledes Måårten jeg fortrækker nemlig færgen frem for broen også er det lige meget om det er i lastbil eller i personbil, skal jeg til sjælland i bil køre jeg da til Ebeltoft og tager færgen til Odden for det spare mig for en hel del tid på motorvejen.

    Jeg kan da også kun se fordele med færgen med hensyn til køretid, jeg har lige læst at Grenå endnu ikke har droppet planerene om en forbindelse til Hundested.


  • #5   12. aug 2011 Det med prisen er jeg spændt på at se. Har nemlig hørt at efter de droppede afgangen kl 7 så steg prisen på 19 og 23 afgangen til det vanvittige.. Skulle priserne stige yderlig så det nok godt der kun forbliver en færge på ruten da det ikke kan svare sig at sejle...

  • #6   13. aug 2011 Benny

    Jeg ved godt, at hele Djursland drømmer om at få færgen tilbage til Grenaa - Men det holder ikke - Der er ikke skabt ordentlig infrastruktur på hverken den jyske eller sjællandske side - Både Grenaa og Hundested er gudsforladte udsteder at komme til og fra.

    Tænk engang hvor lang tid der går med at køre til Henholdsvis Grenaa og Hundested fra f.eks Århus og København. Det er helt håbløst. Da jeg var ved Rygaard da færgen staidg eksisterede tog jeg det som en straf når vi skulle den vej.


  • #7   13. aug 2011 Måårten...

    Det kommer an på hvor du skal hen, for skal du eksempelvis til Sverige via Helsingør-Helsingborg er det hurtigste altså Grenå Hundested....

    Jeg holder også med de få færgetilhængere må jeg indrømme, for jeg vil til hver en tid hellere sejle end køre til Sjælland....

    Men nu er det jo ikke ligefrem en hemmelighed at du hader at sejle generelt, så det ville forbavse mig mere end normalt hvis du var fortaler for nogen færge overhovedet... smiley


  • #8   14. aug 2011 Michael K

    Jamen du kan da tolke det som du vil - Men jeg gider sgu da ikke bruge jeg ved ikke hvor lang tid på, at køre stykket fra Århus til Grenaa - Kommer du nord fra er det endnu ringere - Der går væsentligt længere tid fra Randers til Grenaa end der går fra Randers til Århus.

    Djursland er et fucking U-Land og det samme er tilfældet på den anden side.

    Hvis du nu lige prøver at spænde kysen og er seriøs, hvor mange tror du så der gider køre via Grenaa fordi de skal videre til Helsingborg - Mit gæt er, at det ikke er nok til, at en færge kan blive rentabel.

    Skal vi ikke prøve om vi kan komme tilbage på det seriøse spor her???

    Mine personlige præferencer er da totalt ligegyldige i den her debat!

    PS. Hvis man foretrækker at sejle fremfor at køre, så er chaufførjobbet nok ikke det rigtige valg!


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #9   14. aug 2011 Ja Djursland bliver mere og mere dødt der kan jeg sagtens følge dig Måårten samtidig tvivler jeg stærkt på at vi kan klare 2 færgeruter i en radius af cirka 60 kilometer fra hinanden det er havnen i Grenå heller ikke bygget til

  • #10   14. aug 2011 Benny

    Misforstå mig ikke, jeg kan fint forstå, at man kæmper for en færge fra Grenaa - Jegtror bare ikke på, at den kan bære og vejen fra både Århus og Randers er bare skod og allerede rimeligt trafikeret.

    Men altså, hvis Karsten Ree ikke har plads til alle hans penge i banken, så må de jo bare gå i gang.


  • #11   14. aug 2011 Mååårten....

    Du mener altså det er useriøst at finde de positive sider af en færgeforbindelse fra Grenå...? Eller hvad er det du mener er useriøst, at der findes nogen der har en anden mening end din...? Du er jo helt ristet oveni kraniet hvis det er tilfældet, og jeg er skam dybt seriøs i min påstand....

    Grenå Hundested var et alternativ til Grenå Varberg, Grenå Helsingborg, og de sidste år, Grenå Halmstad.... Der er jo ikke andet end en spytklat til Helsingør fra Hundested, og jeg ved at gasa for eksempel benyttede den rute flittigt....

    Om en færgeforbindelse fra Grenå basseret på Sjælland er rentabel er en anden snak, men at det tager længere tid er noget ævl....Men jeg tror der er flere Sverigesbiler der "gider" sejle med den end du tror, idet du sparer en del køretimer, hvilket jo er altafgørende i dag...Vejen fra Århus er nu ikke så slem Morten, og havde den været det ville Stena nok have lukket deres færger ned for mange år siden der trods alt stadigvæk sejler fra Grenå...Og dem er der sjovt nok stadig mange der "gider" sejle med...

    Dine personlige præferancer i denne debat er da i allerhøjeste grad ikke ligegyldige da dine indlæg jo i den grad er påvirket af dine personlige meninger, hvilket ville være dybt unaturligt hvis de ikke var, så jkeg forstår ikke lige det afsnit i dit indlæg må jeg indrømme....

    Og til allersidst er der dit lille PS som jeg kun kan grine af.... Jeg går ud fra det er skrevet med et glimt i øjet, og ikke noget du mener, for det ville jo være det samme som at sige at hvis man kører distribution er man ikke en rigtig chauffør, men blot en lagermand med stort kørekort.... smiley


  • #12   14. aug 2011 Michael

    Jeg ved ikke om det er for svært at læse ALT det jeg skriver eller om der er nogen her der har et filter der napper alt det positive jeg trods alt også skriver - Det virker lidt sådan.

    Jeg har skrevet flere gange, at jeg godt forstår man kæmper for en færge, min personlige præferencer til trods, men jeg vælger så også, at forholde mig til den virkelighed vi lever i - En virkelighed der helt faktuelt viser, at der ikke er et grundlag for en færge fra Grenaa til Hundested, havde det været tilfældet havde den allerede været der - Du ved akkurat som den var engang.

    Der er da ingen der nedlægger en rute der bare er hammerfed økonomisk - Kom nu lidt ind i kampen, Hvis det var så indelysende, smart, økonomisk bedre og langt mere effektivt, så var de aldrig stoppet med at sejle på den rute.

    Og det er DET mit skud mod seriøsiteten er rettet mod.

    Selvfølgelig skriver jeg ikke en skid med et glimt i øjet, hvorfor skulle jeg pludselig begynde på det?? Så ja, fragtfolk og distributionschauffører er dybest set ikke andet end lagerfolk der kommer lidt ud - Det har du nemlig fuldstændig ret i.


  • #13   14. aug 2011 Måårten...

    Dengang Grenå Hundested blev nedlagt var der færge fra Århus, samt storebæltsbro...Kan ikke huske om den var åbnet, eller under udførelse da de lukkede, men det så ikke godt ud for fremtidsudsigterne...Dengang var kørehviletid ikke noget man gik så meget op i, og hvordan ser det så ud i dag.....?! Tja...Der er ingen færge fra Århus længere, og kørehviletidsbestemmelserne er i den grad i fokus, så det er lidt af et postulat du kommer med der...Eller et gæt kunne jeg også skrive, for du aner jo ikke om det ville kunne gå eller ej, så derfor vil jeg gerne stille spørgsmålstegn ved hvor meget du forholder dig til fakta eller ej....

    Din sidste bemærkning har jeg stadig ikke andet end smil til overs for, og tanker er jo gudskelov toldfri.....Endnu...



  • #14   14. aug 2011 Michael

    Der er simpelthen ingen færge fra Århus længere???? Hvilken planet er du lige blevet beamet på jorden fra?


  • #15   14. aug 2011 Måårten...

    Ja okay....Det er der lidt endnu, men hvor længe...?...En måned cirka...? Mig bekendt er der ikke noget endeligt faldet på plads med en ny rute, men du ved måske mere end jeg gør...?


  • #16   14. aug 2011 Michael


    Øhhh det tyske rederi FRS fortsætter på ruten med Maren Mols under nyt navn den 16. september.


  • #17   14. aug 2011 Måårten...

    Okay....Jeg var så ikke klar over det endeligt var faldet på plads må jeg indrømme...Men det er nok fordi jeg ikke er rigtig lastbilchauffør det er smuttet min næse forbi...hahahaha


  • #18   14. aug 2011 Michael

    Det er det sikkert. Men når du har kørt fragt-dilligence længe nok, så kan du også blive rigtig chauffør.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #19   14. aug 2011 Okay så er det bare mig der har misforstået lidt Måårten, men de har jo også snakket lidt om at djurslandsmotorvejen skulle gå til grenå for vejene herude har da været lidt hårdt belastet hen over sommeren med turister og landmænd så på en måde kan jeg godt se hvad du mener men vejnettet herude er da trods alt godkendt til modulvogntog.

    Efter hvad jeg kan huske havde vi den gang man lukkede Grenå - Hundested da stadigvæk en færgeforbindelse fra Djursland nemlig ruten mellem Ebeltoft og Odden og den blev da i den grad brugt af lastbiler, selvom man også havde afgange fra Århus til Kalundborg


  • #20   14. aug 2011 Benny

    Du har ret, man kunne også sejle fra Ebeltoft den gang, men det var da dødens søpølse når man ramte et færgetræk og det var lige så galt fra Odden til Holbæk - Jeg tænker bare, at der var en grund til at man stoppede med at sejle med combifærgerne fra Ebeltoft - Havde det været en guldrandet succes, så var de da ikke blevet flytte - Det burde være logik.


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #21   14. aug 2011 Jo tak det kan jeg godt huske jeg boede i Rønde indtil `88 så jeg kan sagtens huske trafikken igennem byen inden vi fik motortrafikvejen smiley

  • #22   14. aug 2011 Måårten...

    Grunden til det blev flyttet fra Ebeltoft var at Mols Linjen overtog Århus Kalundborg overfarten fra DSB, og ikke fordi det var en underskudsforretning og sejle fra Ebeltoft, tværtimod....

    Det er jo en naturlig effekt af en overtagelse at man samler aktiviteterne ét sted hvis der er grundlag for det, og det må man sige der var....At det så er endt med at blive en underskudsforretning er udelukkende et skoleeksempel på dårligt købmandsskab...


Kommentér på:
Ja bare de selv kan finde ud af det

Annonce