{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.287 visninger | Oprettet:

Michael D
Michael D
Tilmeldt:
16. dec 2010
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 35

Skal man have BE kort? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har hørt en lille fugl synge om at man skal have trailerkort for at må kører i sverige med sådan en, også selv om den vejer under 3500 kg totalt. Er der nogen der kender reglerne omkring dette ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal man have BE kort?
  • Michael D
    Michael D Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 35
    #2   7. jun 2011 Rygeren: Forstår jeg dit svar korrekt om at man SKAL have BE kort for at må spænde noget på krogen ?


  • #4   7. jun 2011 Du skal da ikke have trailerkørekort for at spænde en trailer efter din personbil? Det er da kun hvis du kommer op over grænsen på 3500 kg

  • #6   7. jun 2011 Ja, der er du gået skævt rygeren smiley i dk kan du sagtens køre hobbyrailer ude BE kort, spg er om man kan i Sverige.

    Uden at vide det med sikkerhed, så vil jeg sige at reglerne er de samme i norden, der er et eller andet med et kørekort samarbejde, eller er jeg helt gal p den..


  • #7   7. jun 2011 Jeg citerer herfra køreskole www.heinrich-nielsen.dk: "Hvornår skal man have B/E kørekort ?
    Der kræves B/E kørekort, hvis:
    Bilens tilladte totalvægt + påhængskøretøjets tilladte totalvægt overstiger 3500 kg.
    eller hvis
    Påhængskøretøjets tilladte totalvægt overstiger bilens egenvægt med mere end 50 kg.
    Der må dog altid køres med en trailer med tilladt totalvægt på max. 750 kg."


  • #8   7. jun 2011 "Nye regler fra 2013
    Vær opmærksom på, at der senest fra januar 2013 træder nye regler ikraft. De nye regler betyder, at du kun må køre med 750 kg påhæng på almindeligt kørekort til personbil. Der forlanges altså kørekort til B/E, hvis påhængskøretøjets totalvægt overstiger 750 kg. Reglerne findes i det 3. kørekortdirektiv, hvor en større EU-harmonisering af alle kørekortkategorier finder sted. Kravet til omfanget af køreundervisning ændres også, men vi kender ikke omfanget af dette endnu. "


  • #10   8. jun 2011 man skalda ikk have be kort for og spænde en ganske alm trailer efter din bil

  • #11   8. jun 2011 nej, trailer til en bette bil, skal du skut have kort til ! smiley lige så snart traileren, MENER JEG! og bil vejer over 3500 kg. tilsammen, så skal du have B/E kort.. ret mig hvis jeg tager fejl..


  • Jens F
    Jens F Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Svar: 28
    #12   12. jul 2011 Jeg tror ikke, jeg ved hvad der gælder eller kender en, der engang har haft en ven, der havde hørt om en kollega, der havde været sin ven utro med naboens bedste vens tidligere chefs datter, som havde hørt om hvilke regler, der måske var de rigtige - men I kan læse fakta her og give ”Pedersen” ret:



    Uddrag af det 3. kørekortdirektiv (alle kørekort):

    (link fjernet)

    Trailerkort eller ej:

    http://www.sikkertrafik.dk/I%20bil/Anhaenger/anhaengerberegner


  • #13   14. jul 2011 .

Kommentér på:
Skal man have BE kort?

Annonce