{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.194 visninger | Oprettet:

Convoy 2 .... en "videre til næste.. fortælling".. {{forumTopicSubject}}

Jeg har siddet og leget lidt med ideen om, hvordan ville "Convoy 2" se ud...
Jeg har haft mange ideer, men det ender altid med at jeg kører af sporet og ender i "grøften"...

Så tænkte jeg..:
Hvorfor ikke få lidt hjælp af folk, som med stor sandsynlighed alle, på et eller andet tidspunkt, har set filmen?

Så "Here we go.."...

-------------------------------------------------------------------------------------
En kold aften i August, bilen bliver standset, bagdøren bliver åbnet, en hånd griber fat i skulderen på Martin "Rubber Duck" Penwald, (Kris Krisoffersen) trækker ham ud af politibilen, og flå bindet af hans øjne.
Foran ham i den mørke lade, står Sherif "Dirty Lyle" Wallace og hans søn, ( Dwaune ”the rock” ) grinene og hånligt spottende ..
"Jeg fik dig.... 35år .. men jeg fik dig... nu er du min.."
De skubber den gl. Duck gennem laden og skubber ham brutalt ind i et mørkt redskabsskur, hvor han lander i en bunke hø...

3 dage senere.
Den gl mand stavre op af trapperne til gadedøren, hans stok glider let på de fugtige fliser, han banker på, og fruen i huset åbner døren, den ældre Herre også kendt som Bobby- love mashine/ Pig pen ((Burt Young), står og ser på Melissa (Ali macgraw), de siger ikke noget.. hun træder til side lader ham komme ind.
Inde ved køkkenbordet, står hun med ryggen til og hælder kaffe op, og Bobby hvisker,
”3 dage, i Canada, det svin til Lyle…” mere behøver Melissa ikke af info,
”Kan du gøre noget?” spørger hun.
”Der er jo altid.. men det kræver…” hvisker han.
”jamen han ved jo ikke noget om sin fars fortid, Sonny har altid kun kendt sin far som en gl mekaniker, han ved ikke hvem han i virkeligheden er….” siger Melissa mens hun vender sig og serverer kaffen.
”Er det så ikke på tide, han finder ud af hvem han er?.. Jeg har stadig et par km i mig endnu…”

Et sted i Florida.
Undervisningen er startet, på Robert lee universitet, ungerne fare rundt mellem hinanden, i et af klasserummene, står Sonny (Vin Diesel) i sin klassiske professor uniform, mørkebrun striktrøje, sorte fløjlbukser og sailor sko, og underviser eleverne i Engelsk literatur fra det 18 århundere, da han bliver kaldt op i samtale anlægget, bliver kaldt til Rektor, der er en besked fra hans gl mor…

Sonny tager fri, han har fået ”bekymrende nyheder”, og begiver sig på den lange vej til Arizona, med alle tegn på en ”god billist”, overholder alle fart begrænsninger, hænderne 10 i 2, o.s.v.

Hjem for at finde huset tomt, kun Bobby sidder i køkkenet, da Sonny træder ind, kikker den gl mand op..
”Ved du hvem du er?.. nej gud gør du ej knækt.. det er på tide du kommer til at lære håndværket fra bunden.. ”

Han rejser sig, tager den unge mand ved kraven og trækker af sted med ham, ud i sin bil…

Han siger ingen tinge mens de kører, Sonny stiller en masse spørgsmål.. han er en gang ved at åbne døren og springe ud mens de kører, men Bobby kikker bare på ham, ”om du brækker benene eller ej, så kommer du til at kende sandheden, så hold kæft og sid pænt knægt.”

Bilen stopper ved en gl lade.
En lade som er forfalden, lågen hænger på skrå, og taget buler nedaf..

Den gl Bobby fører Sonny gennem laden, forbi flere gl vrag af lastbiler, en gl White der viser tegn på at havde været væltet, en udslidt bus, o.s.v. inden de når frem til en stor sort presningen.
”Her er din fortid knægt.. din fremtid og dit virkelige liv, men vi 2 må smøge ærmerne op, hvis vi skal redde din far.”

Han trækker presningen af, og afslører det gl vrag af en sort MACK, med en lille sølvskindende and på kølerhjelmen.

--------------------------------------------------------------------------------

Nogle der har lyst til at fortsætte historien??
(jeg ved godt jeg ikke er forfatter, men ...... )

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Convoy 2 .... en "videre til næste.. fortælling"..

Annonce