{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.872 visninger | Oprettet:

Org. Radio i DAF 105. {{forumTopicSubject}}

Hej

Er der nogle der kan forklare mig hvordan den skod grundig radio virker?

JEg kan godt høre musik og cd osv.

Men hvordan fanden scaner man efter nye radio kanaler?
Uden at skulle side og tykke 2 gange til højre eller venstre,?

Hvis jeg kun trykker én gang så køre den hele frekvens båndet igemmen et par gange for så at gå tilbage til den radio kanal jeg lige har hørt?

Leger med tanken om at skifte den ud til en der har usb/aux indgang!! Er det bare plug n play?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Org. Radio i DAF 105.
  • #1   11. feb 2012 Hvis som at det var mig iggå - Så røg den ud af vinduet - Ringere radio fåes bare ikke - Overhovedet!!!!

    Og det samme med både radio og walkie antenne i såden en balje der - Det hele er monteret så det ikke kan nå op over taget fordi hele taget er i plastik = ingen stel til antennerne!

    Jeg har haft 2 Super Space Cab og de har ikke kunnet trække en skid hjem nogen af dem - I den ene var der endda monteret dyr dyr Blaupunkt radio af samme årsag - Det hjalp lidt, men det var stadig ringe!


  • #2   11. feb 2012 kunne godt være man bare skulle finde sin gamle walkman frem.!!

  • #3   11. feb 2012 Jeg har en blaupunkt i min! Og da jeg onsdag sætter min pioneer i ville højtalerne ikke spille! Så mener at der er noget "lås" eller noget i lydsystemet....

  • #4   11. feb 2012 DAvid

    Det kan også være det er mig der husker forkert mht. til mærke på radioen..

    Har du så fundet en måde at få "låst" lyd systemet op?


  • #5   11. feb 2012 Rene

    Der sidder en Grundig som standard i rigtig mange af dem - Sådan en billig skod model med få faste stationer - 5 hvis jeg husker rigtigt. En rigtig tarvelig en.


  • #6   11. feb 2012 Rene: nej skal lige ha fat i nogen "proffer" i løbet af uden! For lyden er SATME sørgelig!!!!

  • #7   11. feb 2012 Ja man kan sige meget om den radio.... men det skal man ikke..

    for helvede jeg har fortalt den radio, mange gange hvad jeg syntes om den..

    og den har en eller anden tendens til at finde sådan en dødsyg kanal når man køre i sverige hvor de kun taler og har en program ala Danmarks mestre bare på svensk...


  • #8   11. feb 2012 Danmarksmester på svensk - Hahahahahahahahaha

    Jamen så keder du dig da ikke. ROFL!


  • #9   11. feb 2012 Måårten

    Ved walkien ændrer det sig ikke ret meget ved at have en pisk som går op over hytten. Så min walkie er sgu aldrig tændt. Men måske derfor jeg ikke hører så mange løgnhistorier haha


  • #10   11. feb 2012 EK T

    Min er ALTID tændt - Til gengæld er der stort set altid skruet ned for den, så jeg hører heller aldrig noget. Hahahaha

    Har du en løsning der virker til det med radioen?


  • #11   11. feb 2012 Rene: ved du hva størrelse højtalerne er oppe i døren??

  • #12   11. feb 2012 kæft du er klog måårten plastik er taget ikke lavet af men glasfiber jeg har haft 3 105ere uden problemer

  • #13   11. feb 2012 Mickey

    Plastik eller glasfiber - Det er jo lige ringe når det kommer til stelforbindelse - Eller du kan måske finde stel i et glasfibertag???

    Hvis det var så enkelt med antenner i en Super Space Cab - Så sad antennesoklen til walkien nok ikke nede under tagkanten på bagsiden af førerhuset hvor der netop er stel!

    Glasfiber hører til i en båd ikke i tagkonstruktionen på et førerhus!


  • #14   11. feb 2012 syndes bare det er underligt uanset hva problem der kommer op har du haft samme problem mindst 100 har du overvejet og få en bedre antenne og walkie.. det kan da være pisse lige meget om taget er lavet i jern eller i glasfiber.

  • #15   11. feb 2012 Måårten

    Nej har selv et Blaupunkt radio i. Så kender ikke lige til det problem


  • #16   11. feb 2012 Mickey

    Nu synes jeg faktisk ikke jeg har haft ret mange problemer med ret meget. Man må gå ud fra, at en Walkie der er identisk med den man har i en anden bil og som i øvrigt er spritny den fungerer som den skal. Det samme med antennen på en ny bil.

    Og nej Mickey, det er faktisk ikke ligemeget hvad taget er lavet af. Nu spørger jeg igen; Kan du finde stel i et glasfiber tag? Ja eller nej? Du kan være DAF fanatiker herfra og til månen og tilbage igen - Den placering på bagvæggen af hytten stinker og giver jævnt ringe sende og modtageforhold for antennen og det er sgu ikke noget jeg har fundet på - Det er bare sådan det er med den slags når der ikke er frit omkring antennen! Jøsses mand!

    I den DAF jeg havde fra ny din far fik senere - Der var der sgu monteret en ekstra antenne til DAB signalet og den anden var skiftet og alligevel var det røv og nøgler, selvom der var 2 signalkilder. Sjovt nok, så virkede det upåklageligt i vognmandens bil der IKKE var en DAF, der kørte med akkurat samme opsætning, men med antennerne monteret så der var frit omkring dem!

    Når manden der har startet det her emne i tilgift skal bøvle med vel nok markedets rigeste standard radio, så er det da ikke mærkeligt, at han mener det ikke spiller ret godt - Men nu påstår du vel om lidt, at den Grundig standard radio er en totalt high end reference unit!?


  • #17   12. feb 2012 Morten:. Der er jo dem der ALDRIG har prøvet bedere, og derfor tror at det bare duer, det de har..

    Det er Mickey jo et tydeligt eksempel på. smiley


  • #18   12. feb 2012 Skift af radio i DAF...
    GDS for nybegyndere...
    Det er dog imponerende, ikke en eneste er kommet med en løsning, flere har forsøgt selv, men uden held...

    Du biler ind til DAF og får en adapter, nyt ledningssæt til radioen.
    De er sansyneligtvis 24 volts, og antennestikket er specielt.
    Og med hensyn til lyden´, så sidder der to stik på højtalerkablet, stik nr 2 er et din stik, så passer lyden igen...


    Jamen, dog, virker walkien ikke...
    Jamen sa gør som profferne.
    Smid det ud, monter en ordentlig walkie, og to antenner, en på hver side af førehuset. (En antenne vil kun sende/modtage modsat af siden den sidder monteret i.)
    Derfor virker den originale også kun fremad, ikke bagud!
    Så skal der bare en metalplade bagpå glasfiberen, og trækkes en solid stel ned i selve førehusets stolper. IKKE i de sorte stivere i toppen..

    Så virker det også.


  • #19   12. feb 2012 jo jo Rene P - En gut der har styr på det.. smiley

    Men at man skal lave SÅ meget, bare for at få en anden radio, OG en walkie til at virke er seriøst ufatteligt. smiley


  • #20   12. feb 2012 Tak rene! Så skal bare ind til daf og købe et nyt ledningssæt/adaptor og sætte mellem
    Det org. Stik og den nye radio...!?


  • #21   12. feb 2012 Rene

    Dejligt med en løsning der virker - Men jeg er med Christian her, det er da ufatteligt, at det ikke virker som det er.

    Men også dejligt at få bekræftet af en DAF fanatiker, at jeg ikke var forkert på den med hensyn til den måde det er på fra fabrikken.


  • #22   12. feb 2012 ja en daf skal bare ha trukket stel ledning op til ant. og så sætte dem oppe på taget hvor de høre til.

    meeen tilgengæld er en daf RIGTIG god og sætte tv i, for ant. kan man bare sætte fast på indersiden af hytten og så tager den fint signal uden man skal se på den der grimme rudeant. smiley


  • #23   12. feb 2012 Steven

    Det er jo klart med den TV antenne - Der er jo intet til at forstyrre signalet i sådan en glasfiberbåd.

    Men det er da bestemt praktisk.

    Men i stedet for rudeantenne kunne man jo bare montere en pisk på taget, den kan det samme - Eller det kan den jeg har i hvert fald og den er der ingen der kan se nede fra.


  • #24   12. feb 2012 Vi er helt enige vedr at der burde sidde en ordentlig radio og walkie i bilen fra starten.
    Men.
    To ting at sige til det.
    1. Lastas... (Bedre kendt som Hedensted Produktions skole.)
    2. Og man får hvad man betaler for...
    Det er så de to ting der e galt med DAF.r


  • #25   12. feb 2012 Enig med dig Rene!

    Men på min er walkieantenne lige 15-20 cm højere end spoileren, og den er væsentlig bedre end nogen af de andre daf´er jeg har kørt i med samme walkie. Så lidt effekt har det dog.

    Mht radio er det ren lort ind til man får flyttet antennen. Origianlt sidder antennen også omme på bagvæggen, godt gemt væk af beklædning, trailer, plys og hvad der ellers måtte være. Endu en genial detalje fra de skæve hollændere... I love it
    Standardradio er der vist ikke noget der hedder - jeg har haft 3 forskellige radioer i 3 biler. De andre jeg har kørt i har været skiftet ud.
    Men jeg skiftede min VDO-radio ud med en Clarion som efterhånden er 6 år gammel, og radiomodtagelsen er blevet en smule bedre, men LAAAAANGT fra okay. Hvis jeg holder på DTC kan jeg ikke tage VLR. I det hele taget skal jeg være heldig at fange VLR i hele sendeområdet. Men fanger jeg den først, går det også okay med at holde den.
    Det med at systemet er låst har jeg godtnok aldrig hørt før.


  • #26   12. feb 2012 I en XF105, sidder antennen til radioen bag beklædningern i toppen i venstre side, lige bag "hylden" over sideruden.

    Og nej, selvom DR er landsdækkende, så gælder det ikke i en DAF. Eller MAN, eller MB, eller...
    Det er altså ikke kun DAF det her gælder.
    Generelt er det noget billigt skrammel der sættes i bilerne, pengene skal jo tjenes et eller andet sted, og når forhandlerne kan underbyde hinanden med 60,000,- på to nære konkurrenter, der iflg prislisterne, skulle koste det samme, så levnes der ikke meget til Chaufutten...


  • #27   12. feb 2012 Rene

    Det er nu en gang bare et bedre udgangspunkt, at smide en antenne i taget - Jeg har eksperimenteret en del med rudeantenner, antenner indbygget i sidespejle og hvad har vi og det er de færreste der har kunnet trække ret meget hjem.


Kommentér på:
Org. Radio i DAF 105.

Annonce