{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.338 visninger | Oprettet:

wirehejs - låsespyd.. {{forumTopicSubject}}

hej..

er der nogle som ved jeg kan læse om lovgivingen på området med hvordan de forskellige typer wirehejs skal være låst ved kørelse??

og hvor mange låse der skal være til på en hejse bil

ved godt at der er forskellige typer og mærker..

men er kun int i hmf wirehejs da jeg og firmaet er MEGET uenige om hvordan og hvorledes det skal være

på forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  wirehejs - låsespyd..
  • #1   19. feb 2015 har søgt på wire - wirehejs - flak - flakkøretøjer - veksellad osv..

    men kan ikk finde noget som helst.. søger jeg forkert??


  • #2   19. feb 2015 9.02.004 Opbygning til container
    (1) Køretøj med opbygning til kørsel med container skal være forsynet med containerlåse,
    der på sikker måde kan fastholde containeren til køretøjet.


  • #3   19. feb 2015 9.02.005 Opbygning til veksellad
    (1) Køretøj med opbygning til kørsel med veksellad skal være forsynet med anordninger,
    der på sikker måde kan fastholde vekselladet på køretøjet.


  • #4   19. feb 2015 detailforeskrifter for køretøjer

  • H-W D
    H-W D Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #5   20. feb 2015 mit HMF har 3 låse.
    en lås ca midt på hvor der går et spyd ud i vangen i hver side.
    en lås på tandhjulet så wiren ikke kan bevæge sig
    og en bagved containeren.
    ved dog ikke hva der SKAL være .
    mvh


  • #6   20. feb 2015 tror du så ikk at du skulle sætte dig ind i hbad der skal være??

    børge.. det er os det jeg har fundet ud af selv..

    men ville vide hvad der skal være osv og hvad politiet skal rette sig efter når de tager dit kørekort fra dig pga man ikk har styr på sagerne

    er nogle herinde som har være på kursus i flakkøretøjer som besidder noget viden vi kan bruge???


  • H-W D
    H-W D Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 2
    #7   20. feb 2015 det gider jeg ikke sætte mig ind i. hvis de vil knalde dig for noget så gør de det... min kollega fik besked på at 3-vejs tip funktionen skal være låst i alle 4 hjørner ved transport. hvor mange ser man lige der hiver pløkkerne ud foran hvergang de skal tippe?? så længe din container sidder fast og ikke er for lang bagud så er resten flueknepperi efter min mening.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    apr 2011

    Svar: 47
    #8   27. feb 2015 Dan H:
    Hvad er det helt præcis du er i tvivl om?

    Dit flak skal være godkendt og alle låsene skal virke. Det er da ret enkelt.
    Afhængig af årgang og model kan flakket have 1-3 låse.
    Der findes ikke nogen norm for hvad der SKAL være

    Så hvis dit eget flak er består godkendelse en gang om året og låsene virker er det jo nok. Dit hejs er jo typegodkendt og lovligt. Det kan godkendes en gang om året for at sikre at det fortsat lever op til typegodkendelsen. Der bliver jo ikke solgt flak der ikke overholder kravene til at fastholde container.

    H-W-D: Regler sidder faktisk at alle 4 tipbolte skal være monteret under kørsel, men der er jo der jo ingen der gør. smiley


  • #9   2. mar 2015 jeg ville have på skrift hvad reglerne siger..

    ken ikk finde noget på nettet..

    det du siger må du have et sted fra.. på førdselsstyrelsen hjemmeside står det intet

    og grunden til at jeg ville vide det er at firmaet mener at mine låsespyd ikk SKAL virke selvom de er der..

    de mener at wirelåse og bagstop er fint og jeg mener at låsespyd SKAL gå ud og låse comtaineren os.. men fleste afd de container vi har er der ikk huller til hmf låsespyd i vangen på containeren og da de ikk er der mener jeg jo så at min kørekort ryger hvis jeg ryger i en kontrol..


  • #10   2. mar 2015 wirehejset er fra 2013

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    apr 2011

    Svar: 47
    #11   2. mar 2015 I den situation du beskriver er jeg faktisk enig med dig.

    Flakket er jo godkendt, men godkendelse er jo givet udfra alle låse er virksomme.
    Hvis der ikke er skåret et hul til låsespydet er det jo ikke meget bevendt. Det er begrænset hvad spydene hjælper ellers.

    Jeg har lige googlet hurtigt og kan heller ikke finde noget rigtigt om det, men jeg er helt sikker på at når de sidder der skal de også virke, ligesom lygter også skal virke osv når de er monteret.

    Iøvrigt er det jo en træls sag at skulle diskutere med sin arbejdsgiver da det jo burde falde naturligt at sådan noget var iorden.

    Har I ikke en skærebrænder på værkstedet for så tager det altså ikke lang tid at skære det passende hul i vangen når man alligevel har den på.


  • #12   2. mar 2015 det hjælper jo ikk rigtig når de står rundt omkring i byen og skal tømmes forskellige steder..

    men har sagt at jeg ikk køre med det før han finder noget på skrift om at de låsespyd ikk skal virke

    jeg venter stadigvæk på svar fra tungvognspolitiet

    men jo det er træls at skulle diskutere det men jeg holder på min ret..

    jeg ville gerne på det 2 dags kursus med flakkøretøjer for at få det lovmæssige på plads


  • plet
    plet Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   18. mar 2015 dine låse spyd skal virke og der skal være huller i vangerne på cont..det koster pappet og blive snuppet uden de låse er i indgreb.så det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.og kan låsene ikk køre ud i vangerne på en container ja så sætter man den pænt ned på jorden igen og så lader man den stå


  • #14   19. mar 2015 ja men hvor står det henne??

Kommentér på:
wirehejs - låsespyd..

Annonce