{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

Udtagning af førerkort i arbejdestiden {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg kunne også godt tænke mig at hører jeres mening.
Problemet er at vi skal kører til værksted for at få tømt vores førerkort. Er det helt i orden at tage den ud og så bare sætte den i igen bagefter eller skal der skrives "strimmel" ud, eller andet?

God weekend


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udtagning af førerkort i arbejdestiden
  • #1   17. aug 2014 uden at være helt sikker mener jeg faktisk godt at du kan tage kortet ud uden at lave en strimmel. Jeg har prøvet hvor det var en betjent der tog det ud midt på dagen for at kontrollere køre- og hviletid også satte han det i igen og lod mig kører uden at skrive strimmel ud smiley . skal ikke kunne sige om det er helt det samme. smiley Men i princippet er det jo da kortet tages ud i begge situationer smiley

  • #2   17. aug 2014 Jeg mener nu Heller ikke at der er noget problem i det.. for kortet skal jo tømmes.
    og det er vel det samme når du kommer ind på en tankstation for at tømme det


  • #3   18. aug 2014 Bare ryk kortet ud, og sæt det i igen. Men HUSK at lade den stå på andet arbejde mens du tømmer kortet. Er der en emsig betjent der ser du har holdt pause samtidig med at du har tømt kortet kan det give en bøde. Men der er ingen problemer i at tage kortet ud af bilen. Kortet er personligt, og skal helt rigtigt følge med dig hver gang du stiger ud af bilen smiley

  • #4   18. aug 2014 Takker for svar. Der er vist ikke mere at være itvivl om i den sag.
    Men sagen er den, at jeg indtil nu har været vant til at kører med skive + at jeg har en eller flere kollegaer, der printer strimmel ud hver gang de får tømt kortet, og så kan man jo godt komme i tvivl.
    Men der er jo ingen grund til at gører det svært, hvis det kan gøres let.


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #5   19. aug 2014 Der er ik nogen grund at skrive noget ud, fordi kortet er ude i 5-10 min.. Når du smider det igen, så laver man jo indtastning på, hvad du har lavet mens kortet har været ude.. Det samme hvis du skifter fra kort-bil til kort-bil.. Så husker den selv hvilke biler, og hvor meget du har kørt..

  • #6   21. aug 2014 Ingen problemer, jeg var selv på værksted på et tidspunkt, hvor der skulle foretages prøvekørsel, dette ville jeg ikke have blev gjort på mit kort, så det blev bare taget ud, og så blev der tastet manuelt efterfølgende....

    Så længe du indtaster manuelt, hvad du har foretaget dig, så kan du gøre hvad du vil... bare du ikke kører... smiley

    Medmindre det er en skivebil du skal køre i lige pludselig...


Kommentér på:
Udtagning af førerkort i arbejdestiden

Annonce