{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af lastbil til privat/sjov kørsel
  • #1   12. jul 2013 du skal nok tage fat i skat og høre af for at få de rigtige svar på det der...

    tænker det bliver noget bøvl.. ved ikk hvorfor men det er bare en ide..

    men du må meget gerne komme med de info du får fra skat


  • #2   12. jul 2013 Du skal jo betale moms af den, og så skynde dig at veje den ned under 12.000kg, så du slipper for den dyre vejafgift. Dem der har "selvkørende hestetrailere" betaler vist kun ca 3.000,- - 3.500,- i årlig vægtafgift, hvis de kan holde sig under 12.000kg. Men du skal stadig syne hvert år, plus hastighedsbegrænser, og test af fartskriver...
    Men fortæl endelig hvis du bliver klogere... smiley


  • henrik R
    henrik R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #3   12. jul 2013 Det vil jeg da gøre mandag så, skal nok poste deres svar i denne post.
    Kunne eller være sjovt at finde en ældre Scania 141 eller lignende at køre en tur i en gang imellem.


  • #5   13. jul 2013 det dur da ikk når du ingen vare har..

    jeg synes du skulle henvende dig til skat for der er lige som mange svar som der er bruger herinde


  • henrik R
    henrik R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #6   13. jul 2013 Ja ved der er mange forskellige svar, men kunne jo være nogen der viste noget.
    Takker for svarene der er kommet indtil videre, fedt der er nogle der gider bruge tid på det en fredag aften smiley


  • #7   13. jul 2013 Jeg har gravet i det selv...

    Og det er absolut muligt...

    Som Gert K er inde på, så skal den dog helst vejes ned til max 12.000 kg totalvægt, jeg mindes dog der var en som skrev at ham og nogle andre havde undersøgt med at få en trækker vejet ned til den vægt, men havde fået afslag, men søg i forummet og du skal finde svar... smiley

    Alternativt, kan du jo pille skamlen af, syne den og så monterer en defekt skammel, som ikke kan åbnes eller låse eller noget i den stil, ergo gøre så den ikke kan køre med sættevogn... Så burde du måske nok kunne komme uden om de regler... smiley

    Men er det en gammel svend som 141, så burde den jo som dave J skriver kunne registreres som veteran-lastbil... hvorved du slipper for al besværet.. smiley


  • henrik R
    henrik R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #8   13. jul 2013 Lyder som jeg skal satse på at finde en veteran lastbil.

  • #9   13. jul 2013 Det ville nok være det bedste ihvertfald... smiley Ser frem til at se resultatet... smiley


  • #11   13. jul 2013 Prøv og høre låsby Svendsen han har nok nogen fif

  • #12   14. jul 2014 Hvad skete der egentlig i denne sag? Droppede du det igen eller?

  • henrik R
    henrik R Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   15. jul 2014 Hej jeg har desværre måttet droppe det, de lastbiler jeg kunne finde krævede en 100% renovation og det rækker mine evner desværre ikke til.
    Kunne ellers være fedt at tage en søndags tur i en Scania 141, og få den til at ligne den min far kørte i smiley


  • #14   16. jul 2014 Ærgeligt, og jeg giver dig helt ret, jeg har dog ikke opgivet selv endnu, men kommer tid kommer råd... smiley

Kommentér på:
Køb af lastbil til privat/sjov kørsel

Annonce