{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.981 visninger | Oprettet:

Thacografudskrifter hvad er billigst smide dem ud eller gemme dem? {{forumTopicSubject}}

Hej
Vi har fået et problem her i virksomheden
En af vores kollegaer har i en lang periode kørt uden et førerkort, iden tro at han "bare" kunne køre på udskrifter, det er så en ting nu viser det sig så at han ikke har udfyldt dem korrekt ( han har slet ikke udfyldt dem)
Dumhed, uvidenhed, dovenskab eller hvad ved jeg ?
Jeg kan godt regne ud at det kan gå hen at blive meget dyrt både for ham og virksomheden.
Spørgsmålet er simpelt

Skal vi lade seddlerne ligge i bilen (15 dage) (365 dage i virksomheden) og tage chancen.

Skal vi smide dem ud og tage chancen.

Vi er godt nok i vildrede
Hilsen
Kenneth


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Thacografudskrifter hvad er billigst smide dem ud eller gemme dem?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   7. jan 2013 Står hans arbejde evt. i en lommebog også ?

  • #2   7. jan 2013 Er der ingen der har undret sig over et voldsomt forbrug af papir? Jeg mener da at det bliver registreret hver gang bilen har kørt uden kort og så gemt på strimlen?

  • #3   7. jan 2013 Det er nok klogest at komme i gang med at få skrevet navn og kørekortnummer på, og så få bestilt et førerkort. Lidt dokumentation er bedre end ingen. Og så længe han har lavet en udskrift hver dag, så er skaden ikke så stor.
    Men vognmanden bør idømmes et par huskekager eller 3 for ikke at følge op på hans køre- hviletid, og for ikke at have styr på sådan noget.


  • #4   7. jan 2013 At smide dem ud er uden tvivl den dyreste løsning overhovedet hvis i ryger i kontrol - Det koster 3.000 til chaufføren og 6.000 til vognmanden pr dag. 9.000 x 15 bliver dog til en slags penge.

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #5   7. jan 2013 hmmmm, det er et jævnt problem, men det klart "billigste" er at lave korrekte udskrifter, udfylde dem korrekt, og så bede en lille bøn til vorherre smiley Man må slet ikke føre et køretøj med digital k-app. hvis man ikke har et gyldigt kort. Det forhold alene koster 3000 pr dag til chaufføren, og 6000 pr dag til vognmanden. Hvis han så heller ikke registrerer via udskrifterne koster det yderligere 3000 / 6000 pr dag... Det største problem er dog at hver dag han har lavet den "bøf" koster det et klip i kontrolapperatsforordningen, og 6 af dem på en 3 årig periode er lig en kontrollerende køreprøve. 12 bøffer er lig et mistet kørekort. se linket kapitel 5.1.3 og 5.5.8.2 samt 5.5.4

  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
  • #7   8. jan 2013 Jeg tror det er noget rigtig lort da man SLET ikke må køre uden førekort.
    mit udløb og det opdage jeg ikke før på dagen og en klar besked fra politiet
    DU MÅ IKKE KØRE uden gyldig førekort ej heller med daglig udskrift.
    Og smide dem ud hjælper ikke da data ligger gemi i tacografen


Kommentér på:
Thacografudskrifter hvad er billigst smide dem ud eller gemme dem?

Annonce