{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.481 visninger | Oprettet:

Kørsel på "lukket plads".. hvordan er reglerne ... TEORATISK... {{forumTopicSubject}}

ja oki.. det er en lidt kryptisk overskrift....

Vi har snakket lidt frem og tilbage nogle koleggaere, hvordan er det reglerne er for kørsel på en "lukket plads"??

Hvis vi nu som udgangspunkt bruger, havne området i Esbjerg eller Conterer terminalen i Århus... begge steder kører man igennem en "gate" som er lukket med bom, til et lukket område, hvor hverken Postmanden eller skraldemanden har noget at gøre...

Er det så "rent teoratisk" lovpligtigt at man SKAL bruge førekort, under de omstendigheder??

Hvad jeg i bund og grund spørger om er... Kan man .. "teoratisk", fratrække tiden man har kørt på lukket område fra, i sin daglige køretid, når man kan fremvise, tid´s stempler for ind og ud kørsel fra det lukkede område?

altså i teorien.....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kørsel på "lukket plads".. hvordan er reglerne ... TEORATISK...
  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #1   12. dec 2012 Nej, ikke så længe du støder op til kørsel der er omfattet k/h-tiderne. Den eneste undtagelse er når du kører til/fra skib INDE på det lukkede område f.eks. fra skibet og over til et lager/stak på området, og så er turen til/fra havnen også fritaget. Men i "teorien" er kørslen på lukkede områder omfattet k/h-forordningen, så svaret er: ja, du skal anvende dit førerkort inde på havnen/terminalen eller hvad det måtte være, uanset om den er afspærret eller ej.

    Det er nok nemmere at "vende den om" og sige at som udgangspunkt er ALT omfattet, medmindre det er nævnt i undtagelserne. Hvilket privat kørsel med køretøjer/vogntog under 7500kg er - derfor har du ikke en skive/ur i din personbil smiley

    Håber det gav lidt mening...


  • #2   12. dec 2012 Det lydder jo fornuftigt... (og giver mening.) ..

    Jeg ville bestemt også erkende, at det langt hen af vejen, ville blive besværligt at udfører / kontrolerer... selv om det jo er nærliggende at tænke sådan, når man .. som du selv skriver.. har lov til denne form for kørsel, i person bil.


  • #4   13. dec 2012 Ja den tid du bruger i egen personbil fra din bopæl til det sted din lastbil holder ved mindre det på en adr der til hører firmaet den tid skal man trække fra ens 15 timer rådighedstid

  • #5   13. dec 2012 Thomas P... ikke for at være "besværlig"... men..

    Findes der nogle andre arbejds pladser i dk... hvor den tid man bruger, for at kører frem og tilbage på arbejde, indgår som en del af arbejdsdagen???

    jeg tvivler stærkt på nogle virksomheder i danmark, vil betale dig for at kører på arbejde...

    I så fald ville en Jyde som arbejder i Kbh. kunne sige... "oki.. jeg kører hjemmefra kl 6.. kl 9 er jeg på arbejddspladsen.. kl 13 skal jeg være hjemme igen, så jeg skal kun arbejde fra 9 til 11..." og stadig få fuld løn..?????????


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #6   13. dec 2012 Lkw F

    Den tid tæller som "andet arbejde" jvfr vejledningsnotat nr.2 til artikel 9 i k/h-forordningen. Se evt link side 155.

    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/5D63D05F-0175-4152-97BF-A6DD15C7D41F/0/Vejledningkontrol_koereoghviletid.pdf


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #7   13. dec 2012 Din kørsel frem og tilbage til dit job som chauffør er heller ikke underlagt k/h, medmindre din arb. dag ikke stopper enten hos vognmanden eller din hjemadresse. Det er jo kun i det tilfælde at du IKKE stopper din dag hos din vognmand eller hos dig selv, at rejsetiden til/fra tæller med. Dette gælder også normalt for håndværkere. De har bare ingen regler om k/h, men kun de alm. arbejdsmarkedsregler at rette sig efter = 11-timersreglen, hvor din rejsetid er "andet arbejde". Nu slog du mig lige på stregen, men læs linket i mit forrige indlæg side 155.

    Om det derimod er fair - tjae... det kan jo så diskuteres smiley


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #8   13. dec 2012 Nogen er jo ansat med udgangspunkt i det sted hvor turen normalt starter og stopper , og hvor du så parkerer bilen. Så er det jo stedet hvor din k/h starter og stopper. Men det skal fremgå af din ansættelseskontrakt. Er du selvstændig laver du en "pro forma" kontrakt mellem dig selv og din egen virksomhed. Og der må IKKE aflønnes i rejsetiden til og fra dette sted.

  • #9   17. dec 2012 Søren S...

    Åhh det ved jeg nu ikke.. hvis vi ikke er der, kan de ikke komme af med deres kasser... og er trucksne der ikke kan vi ikke få noget at kører med... smiley
    (jeg ved godt hvad du mener....)


Kommentér på:
Kørsel på "lukket plads".. hvordan er reglerne ... TEORATISK...

Annonce