{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  jeg kører minibus og har tachograf i bussen
  • #1   7. okt 2017 Ja det må du da. Bare du husker at lade den stå på hvil

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   7. okt 2017 I teorien kan du få en bøde for det... For sidder det i når du holder ugehvil så har du jo været i bussen, hvilket er forbudt smiley
    Plus bliver bussen stjålet er kortet også væk..


  • #3   8. okt 2017 Det nemmeste er da at tage kortet ud hele tiden!!

    Så er der aldrig problemer


  • #4   16. okt 2017 Jan S, er du sikker på det?.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   16. okt 2017 Danger Dane...

    Ja at kortet er væk hvis bussen bliver stjålet! smiley

    Jeg skriver i teorien.. Men ved en virksomhedskontrol vil det fremgå at kortet har siddet i under et 45 timers ugehvil hvilket så bliver tolket som at manden også har været i køretøjet = forbudt...


  • #6   16. okt 2017 Jan S, skal de ikke bevise at han fysisk har været i bilen?. For havde jeg bilen hjemme ville jeg da også bare lade kortet sidde i


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #7   16. okt 2017 Sidder kortet i bilen må man formode at manden også er der eftersom kortet er personligt..

  • #8   16. okt 2017 Jan S, hvis jeg ikke delte bil med andre lod jeg sq nok også kortet sidde i bilen eller ligge i bilen.

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #9   16. okt 2017 Nu ved jeg ikke om du har bilen hjemme men lad os antage at du en dag er syg og en anden tager din bil... "Hey - der sidder et kort i! Fedt det bruger jeg de første par timer" Han bliver stoppet og DU får en bøde (han gør også + evt fængselsstraf..)

    Bilen bliver stjålet = kort væk og efterfølgende bøvl med at få et nyt..


  • #10   18. okt 2017 Jan S, så er min kollega også en nar hvis han gjorde det. Og hvordan er det min skyld at han kører på mit kort uden at jeg har givet lov?.

    Men skal kun kører afløser og så har jeg nok ikke bilen hjem. Men er da for dumt man ikke bare må lade kortet sidde. For så får man da den mest korrekte udvisende på sit Tachograf kort.


  • #11   18. okt 2017 Har du overhovedet noget kend skab til køre/hvile reglerne?!

    Forstå det nu... dit kort er personligt.. basta

    Tag nu bare det kort ud hver gang for så er du sikker på at du afslutter/begynder rigtig hber gang på den måde får du os den meste korrekte visning

    Her er lidt læsning

    http://www.fstyr.dk/DA/Kore-og-hviletid.aspx


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #12   18. okt 2017 Danger Dane. Du får en bøde for du har lånt dit kort ud til din kollega (sådan vil en dommer dømme lige meget hvad du ellers siger) .. Kortet er personligt og skal ikke være i bilen når du ikke er der...

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #13   3. jan 2018 Hvis man ik skal ud i nogen tvivlspørgsmål, så er det nemmeste at køre kortet ud og lade det sidde i hullet..
    Hvis du lader kortet blive i maskinen, så er det ik nok bare at sætte den på hvil. Du skal ind og afslutte dagen i maskinen, så det er synligt at du er stoppet for i dag.. F.eks hvis du kører fra dk og stopper i tyskland, så skal du indtaste at du stopper i tyskland.


Kommentér på:
jeg kører minibus og har tachograf i bussen

Annonce