{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.619 visninger | Oprettet:

Chokobamsen !
Chokobamsen !
Tilmeldt:
11. maj 2011
Følger: 1 Emner: 11 Svar: 20

fair bøde? {{forumTopicSubject}}

Har lige læst i Lastbil Magasinet at Interexpress på sjælland har fået en bøde på 10,000 kroner fordi de har glemt at sætte deres miløjmærke i deres nye forrude. historien går på at de har fået skiftet deres forrude pga stenslag i øjnhøjde. + da de så holdte inde i miløjzonen kom der en P vagt og så at de ikke havde det på deres forrude så han tog et billede og meldte det til politiet. de kom og så fik chaufføren en bøde på 5.000 og firmaet en bøde på 10.000. de havde taget bilen og kørt direkte ud til deres flyttested.
er det fair. jeg syntes sku ikke at det er helt fair bøde for at glemme et klistermærke.

ps det var deres helt nye mercedes actros Euro 5 bil


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fair bøde?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   30. nov 2011 Det kommer an på 2 ting

    1) Er lastbilen udstyret med et skilt som viser at det er en EURO 5 motor så syntes jeg ikke det burde hver nødvendigt at have det klistermærke i forruden.

    2) Er lastbilen ikke udstyret med det skilt så syntes jeg at bøden helt fair


  • #2   30. nov 2011 Det er IKKE fair, for mig bekendt er det kun synshaller der må udlevere den slags mærker - ergo burde man have lov til at køre til nærmeste synshal.
    Men det kræver selvfølgelig dokumentation på at ruden lige er blevet monteret osv, så der ingen tvivl er.


  • #3   30. nov 2011 Nu ved jeg ikke hvem det er der har skiftet forruden.

    Men det er satme da dårlig service af dem der har skiftet ruden. Når vi skifter forrude i en bil med Miljø mærke, så kommer der sku miljø mærke i med det samme. Synshallen skal bare se det gamle mærke.. og det kan godt listes af uden det går så meget i stykker det ikke kan vises ovre i synshallen! Det koster 120,- sådan et miljøsyn..


  • #4   30. nov 2011 jeg har også fået skiftet forrude og der sagde de ikke noget de forbandede aber der skiftede den og da jeg så fik det afvide kørte jeg direkte i synshallen.

    og der himlede han op om at jeg skulle have den gamle nummer med og det ku jeg ligesom ikke da det lå i bunden af en glascontainer.

    men det endte lykkeligt da bilens første syn var i den selv samme synshal så han kunne finde den i mappen og så få byttet rundt . men det er alene bilejer/bruges ansvar .


  • #5   1. dec 2011 Miljø mærke min bare, det er da rent til grin, de eneste der skal bruge det mærke er politiet og de kan sgu slå spanden op i deres computer for om den må være der eller ej... Vi må ikke have et bord i forruden, men klistre den til med ligegyldige klistermæker det må vi gerne... jeg fatter hat...

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #7   1. dec 2011 Nu er der jo forskel på om det er bøden alene eller bødens størrelse vi skal tage stilling til.

    Jeg mener at det er helt OK at få en bøde for ikke at have et lovpligtigt mærke i forruden. Hvem der så lige har glemt at sige eller gøre hvad, kan jo vær ligegyldigt. Man ved at mærket SKAL være på plads.

    Bødens størrelse, er fastlagt af Politikerne, og er bare en form for "pengemaskine",- på samme måde som alle de andre vanvittige ting man betaler for.


  • #8   2. dec 2011 Dan J > Og hvorfor skal det give en stor bøde fordi der ikke sidder et skide klistermærke i forruden, bilen bliver sgu da ikke mere miljørigtig af at der sidder et klistermærke, ellers vil jeg gerne have en stak...

  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #9   2. dec 2011 Jamen *Mr. Nobody *,- det er sandelig heller noget det SKAL,- men nu er det åbenbart den takst man er blevet enige om.

    Bemærk lige at jeg jo ikke skrev at det var OK med en STOR bøde,-jeg skrev blot "en bøde". At priserne for petitesser generelt er noget overdrevet,- er jeg da helt enig i.



  • #10   2. dec 2011 Spørger lige, fordi jeg ikke er 110% sikker.

    Men eftersom det er en het/næsten ny Actros MP3 Euro 5 (altså et IKKE-eftermonteret filter), så skal den da ikke have de der miljø mærker med "Køretøj med lavt partikeludslip" eller noget i den dur, eller hvad? ( http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcROsxUW9r1sTGkrbeGnb0TTN_X4Y7qqTRu1_kaxbUPoC_3Pfjpckuta37te )

    Har endnu kun set de mærker på biler med eftermonteret filter. Fx en ældre Actros MP2 (ikke BlueTec) med fx Dinex, Purefi eller noget andet monteret.

    Eller er det, dette mærke vi taler om? Ligesom det de bruger i fx Tyskland osv : http://c720860.r60.cf2.rackcdn.com/miljoo17b70a.jpg


  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #11   2. dec 2011 Morten D

    Dem til lastbiler kan du ikke bare hente dem skal synsmanden selv sætte i for at de er lovlige men hva angår dem til kørsel i tyskland er en anden sag dem kan du sagtens


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #12   2. dec 2011 K.... Jo du skal have det grønne mærke (dit første link) når du køre i en miljøzone.
    http://www.mst.dk/Virksomhed_og_myndighed/Luft/miljoezoner/Krav_i_miljoezonerne/krav_i_miljoezonerne.htm


  • #13   2. dec 2011 Ole A - Det er vi fuldstændig enige om smiley Skriver heller ikke at jeg selv sætter det i. Men den synshal vi bruger der er der så meget service at han komme over på værkstedet og sætter det i smiley

    Ellers er det lige og race over i synshallen med bilen og få det nye smidt i. Og det er kraftedme da det mindste man kan gøre! Det skal jo være der!


  • Ole A
    Ole A Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
    #14   7. dec 2011 Morten D
    God service må man sige dem er der desværre langt imellem


  • #15   7. dec 2011 Jamen det giver sku da sig selv at får man bilen med miljøzone mærke i, så afleverer man den også med miljøzone mærke i igen.

    Hvis jeg var vognmand blev regningen sendt direkte videre til dem der havde skiftet ruden! Det hører ind under et rude skift der hvor jeg arbejder i hvertfald!


Kommentér på:
fair bøde?

Annonce