{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.082 visninger | Oprettet:

Krav om udlæsning af førerkort tidsbegrænset? {{forumTopicSubject}}


Blev desværre opsagt på min daværende arbejdsplads. Fyrings-grundlaget var ret absurd og handlede om noget afholdt ferie, men nok om det - Det var i hvert fald ret ulogisk...

Daværende firma ringer nu (idag) og kræver, at jeg kommer og udlæser mit førerkort, det skal siges at det er over 4 måneder jeg blev fyret. De er vidst under en kontrol pt og er ret "pressede". Det er ubelejligt for mig at køre over til dem + at de fyrede mig på en rigtig dårlig måde. Så føler ikke jeg skylder dem en s*id... smiley

Kan jeg nægte at udlæse mit førerkort uden at få en bøde? Eller er jeg tvunget til at møde op og få det overstået...

- Martin


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krav om udlæsning af førerkort tidsbegrænset?
  • #1   8. dec 2016 Det ved jeg ikk...

    Men dit kort kan jo være blevet væk hvis du forstår sådan en lille en??


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   8. dec 2016

    § 9. Føreren skal til transportvirksomheden aflevere diagramark, alle manuelle registreringer og udskrifter, der ikke længere skal medføres under kørslen, jf. artikel 15, stk. 7, i kontrolapparatforordningen.

    Stk. 2. Føreren skal på begæring af transportvirksomheden aflevere sit førerkort, således at transportvirksomheden kan overføre, gemme og sikre data fra kortet.


    Men når du er fyret så kan du være ligeglad... De skulle have forlangt at du gjorde det på sidste arbejdsdag
    Og hvis du er i nyt job er det ikke sikkert at alle data er til stede men kan være overskrevet af data fra dit nye job..


  • #3   9. dec 2016 Hvordan i form af bøder? Det er jo egentlig det der er mest relevant for mig. Hvis jeg kan slippe og firmaet hænger på den, ville det jo være meget fint.

    Og tak for jeres svar smiley


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #4   13. dec 2016 Hvis firmaet ikke indsender den korrekte dokumentation ved kontrol, så straffes virksomheden med 6000,- kroner pr. manglende dag, og chaufføren straffes med 4000,- pr. manglende dag. Så hvis jeg var dig ville jeg se og få udlæst kortet uanset om du bryder dig om vognmanden eller ej, for kontrollen kan se hvem der har ført køretøjet smiley

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #5   13. dec 2016 Ved en virksomhedskontrol er det kun virksomheden der straffes ved manglende data - ikke chaufføren..



    profilbillede
  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #6   13. dec 2016 #5 Uha, kan se du har klippet i politiets "vejledning til kontrol" - den ville jeg smide langt væk, da den er under revision smiley Bemærk også den er væk fra politiets hjemmeside.

    Der er nyt og banebrydende i høring PT mht. til straf og sanktioner vedr. k/h tid samt kontrolapparatsforordningen og mere interessant frakendelse af kørekort ved overtrædelser.



  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #7   13. dec 2016 Den findes nu stadig på deres side smiley + det er noget der ER sket så du bliver ikke straffet når/hvis der kommer nye regler/bøder...

    https://www.politi.dk/da/search/?query=vejledning


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #8   13. dec 2016 Ja, når du søger/googler på den - men det er fordi deres webmaster er IT-mongol.

    Se den aktive side her (i bunden) https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/tunge_koeretoejer/koere_og_hviletidsreglerne/

    Og nej du bliver selvfølgelig ikke straffet efter nye regler med tilbagevirkende kraft. Men vejledningen har været "nede" i næsten et år.


  • #9   13. dec 2016 Sig nu bare dit kort er blevet væk....

  • #10   14. dec 2016 Resultatet blev at jeg bedte om en god sjat "benzinpenge", så kom jeg og indlæste mit kort med et smil på læben. smiley

    Tak for hjælpen alle sammen, altid godt at være et skridt foran.


Kommentér på:
Krav om udlæsning af førerkort tidsbegrænset?

Annonce