{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  5ookr i bøde for IKKE at have låst døren
  • #1   1. nov 2011 Det er sku da for latterligt. :S

  • #2   1. nov 2011 Har politiet i Skive for lidt at bruge tiden på?

  • #3   1. nov 2011 Eller hvor de nu er fra smiley

  • #4   1. nov 2011 Det skete i silkeborg ved en rema 1000, de stod sku og ventede på mig da jeg kom ud

  • #5   1. nov 2011 Haha.. Det satme en god joke. I hvilken paragraf står det?

  • #6   1. nov 2011 hmm... De har fanme kedet sig!!

  • #7   1. nov 2011 det er noget din vognmand har bedt politiet om da der er store muligheder for der er en taliban kriger oppe og røve noget haha ...
    ej gas men det lyder som en dumme bøde hvordan kan man få en bøde for det ? kan mærke jeg bliver fattig nu :0)


  • #8   1. nov 2011 kunne forstå hvis man lod nøglen blive i...meeen det da ikke ulovligt at lade vær at låse sin bil....eller er det kun lastbiler der skal låses.. for hvad skal folk så gøre som kører i cab om sommeren. der nytter det jo ikke at låse sin bil


  • #9   1. nov 2011 Det er jo sygt.

  • #10   1. nov 2011 Den ville jeg sku godt nok gå i retten med den der det er sku da for langt ude lol hvad har du gjort ham panserbassen har du været i byen med hans Datter eller sådan noget smiley prøv at snakke med vognmanden hvad han syntes du ska gøre for jeg vil da mene det grænser til chikane fra bassens side

  • #11   1. nov 2011 ameeen har de ikke noget liv, hvis de vil til og gå op i sådan noget hvad bliver det næste så, at man får en bøde for at glemme og lukke sit over skab ????? de må da til og tage sig lidt sammen de panserbasser..

  • #12   2. nov 2011 Jeg mener der noget med en paragraf om at man ikke må opfordre til tyveri ved f.eks at lade bilen stå ulåst eller med nøglen i... Men jeg havde nok prøvet den rettens vej... bare af ren princip...

  • #13   2. nov 2011 Jeg tror nu mere at det er pga min hudfarve, jeg er blevet stoppet 3 gange i betonbilen nu, og mine kollegaer er aldrig blevet stoppet før

  • #14   2. nov 2011 Færdselsloven § 28 (Standsning og parkering)

    Stk. 4. Når føreren af et køretøj forlader dette, skal det sikres, at køretøjet ikke kan sætte i gang af sig selv. Føreren skal endvidere træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af andre. Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger der skal anvendes.


  • #15   2. nov 2011 Nu siden jeg var oppe og slås med en talibaner i slutningen af sidste år har jeg altid låst min bil også næsten hver gang jeg skal læsse af.

    Men det kan da vidst kun være i Danmark at man kan få bøde for sådanne hjernedøde ting.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #16   2. nov 2011 Husk på,- at i lille Danmark kan man få bøde for hvad som helst, - - - - HVIS bare man er chauffør !

  • #17   2. nov 2011 Fuck mand! Det er sgu da for latterligt.. Tror bare jeg havde grinet af dem og kørt min vej. Man burde måske sende dem adressen til en skobutik, så de ku købe sig nogle der passer smiley

  • #18   2. nov 2011 " Påbudt anordning til tyverisikring skal være sat i funktion. Transportministeren kan fastsætte bestemmelser om, hvilke typer låseanordninger der skal anvendes."

    Det ville jeg nu godt nok ikke godtage... Hvor står det lige at dørlåsen er den påbudte ordning. Ratlåsen er vel en låseanordning eller?

    "Føreren skal endvidere træffe foranstaltninger for at sikre, at køretøjet ikke uberettiget kan benyttes af andre"
    Hvis nøglen ikke er i bilen er denne del da overholdt..


  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 85
    #19   2. nov 2011 det er da godt nok for sygt

  • #20   2. nov 2011 Det var dog langt ude...

  • #21   2. nov 2011 Man kan også spørge dem om hvorfor de piller ved din bil, uden en kendelse, eller at have anholdt dig, pga formodninger. og så kiget derefter.

    men bare at rende og rive i døre, og så har de jo sikkert også været inde i den for at se om nøglen sad i, eller lå i midten. og det må de absolut ikke.


  • Henrik E
    Henrik E Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 30
    #24   2. nov 2011 Når nu det hele skal være så lovligt, så er det vel 500 pr ulåste dør?


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #25   2. nov 2011 "– I princippet kan man få en bøde for at lade nøglerne sidde i tændingen, siger vicepolitikommissær Steen Kristensen, Syd- og Sønderjyllands Politi."

    Sad dine nøgler i lastbilen? Hvis ikke, ville jeg gå videre med den. Der skal vel for fanden sættes en grænse for hvad vi skal finde os i som trafikanter.


  • Dan J
    Dan J Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 41 Svar: 271
    #26   3. nov 2011 Kenneth C

    NEJ,- der er sandelig ikke grænser for, hvad man skal finde sig i som chauffør.
    Ved du hvorfor ? Det er fordi man skal finde sig i alt, som chauffør ?

    Det skal man fordi det har man altid gjort,- og det bliver man sandelig også ved med at gøre ! BASTA !


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #27   3. nov 2011 Hold da helt op.

    Føler alle chauffører sig så forfuldt som man ser herinde ?

    Der er intet nyt i det.

    For 20 år siden kørte min kammerat ind på en tankstation. Han gik ind og handlede, og imens var der så 2 mand der stjal hans bil. Han ringede efter politiet, og da de kom fik han en bøde for ikke at have låst bilen.
    Han havde selvfølgelig nøglen på sig, men det var ikke nok at bilen har ratlås.

    Så hvis man vil gå videre med det, så kan jeg kun sige god fornøjelse, og tillykke med sagsomkostningerne også.


  • #28   3. nov 2011 Tror sku også bare jeg må æde den bøde, der er sku nok ikk andet at gøre smiley


  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #29   3. nov 2011 jeg havde sgu ikke betalt den. Fængselstraf eller ej.

    Og i ren trods lod jeg bilen holde i tomgang i dag da jeg gik ind for at købe smøger. Lær det politi smiley


  • #30   4. nov 2011 Kenneth C > Og hvem havde været fjolset hvis bilen var væk når du kom ud?

  • #31   5. nov 2011 Det er satme første gang jeg har hørt den alligevel.
    Det lyder sgu som et par betjente, som ikke har ret meget andet at give sig til. Man sidder jo næsten og forestiller sig to betjente, som efter at have fortæret det sidste stykke citronmåne, sidder og snakker om hvordan de skal få resten af dagen til at gå. Jo, vi finder en chauffør og giver ham en bøde for en bestemmelse, som næsten ingen kender.

    Det er muligt at det står i loven, at bilen skal låses - men der står osse i politiets retningslinier at de enkelte betjente - typisk i bødesager - skal vurdere om det er mere hensigtsmæssigt at give en påtale.
    I en sag som den her, er det jo fortrinsvis vognmanden der vil blive offeret så jeg synes det er at gå i små sko. Her burde en et påtale have været på sin plads.


  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 85
    #32   6. nov 2011 nu vil jeg så også gerne vide hvordan de ved den ikke er låst, for man går jo ikke bare hen og prøver at åbne en dør på en bil/lastbil

  • #33   9. nov 2011 De havde været inde i den, for de vidste at jeg havde en mobil og en gps inde i førerhuset, og spurgte om jeg gerne ville have det snuppet, siden jeg ikk havde låst

  • Kristian H
    Kristian H Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 2 Emner: 8 Svar: 85
    #34   10. nov 2011 jamen er det ikke ulovligt, det må da være noget med krænkelse af privatlivets fred

  • #35   11. nov 2011 Så vidt mig bekendt skal de da have en dommerkendelse, eller jeg er helt galt på den?

    Selvfølgelig kan det ske man kan se det de har set ved at stå på trinet og kikket ind....


  • #36   12. nov 2011 nå da det vil så sige at betjenten har sagt han vil stjæle fra dig.,. hmm det lugter af ikke så god sag for dem,, en tur i retten, Envidere kan du bare søge om sager med ulåste biler så vil du finde ud af at folk fra beredskabet ikke låser deres biler og ikke bliver straffet for det når bilen bliver stjålet, derfor kan du heller ikke få en bøde, det handler bare om at du er god nok til at forklare dig overfor en dommer,

  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #37   12. nov 2011 jan R

    Du tolker da vist mange ting alternativr.

    Hvor ser du at betjenten har sagt at han ville stjæle fra ham.

    Man kan søge og finde mange ting, men det gør det jo ikke mere lovligt af den grund.
    Jeg kan bla finde omkring 500.000 sager om folk der har kørt for stærkt, men det gør det jo ikke lovligt for mig at køre for stærkt.

    Forklar hvad du vil overfor en dommer, og gerne med dine tolkninger af loven, men det ændrer stadig ikke at det er ulovligt.
    http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article69169.ece

    Og det samme gælder flere steder i udlandet.
    http://www.italiannews.dk/2011/08/05/bode-for-ikke-at-lase-bilen/



  • #38   13. nov 2011 det handler om at finde tilsvarende sager hvor der er faldet afgørelse til ens egen fordel, og nej en artikel fra eb kan ikke bruges, har selv en del erfaring i dette og er blevet frifundet for mange sager efterhånden, alt fra hastighed til kh tid.

    "De havde været inde i den, for de vidste at jeg havde en mobil og en gps inde i førerhuset, og spurgte om jeg gerne ville have det snuppet, siden jeg ikk havde låst"

    så vidt jeg kan læse indikerer han indirekte at han vil snuppe, det,, Det er netop ting og bemærkninger som dette man bruger foran en dommer.


  • #39   13. nov 2011 og hvordan kan du blande en cykel sammen med en bil. på en cykel er der ligesom kun låsen til at forhindre tyveri at denne,


  • Frank H
    Frank H Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 55
    #40   13. nov 2011 jan R

    Jeg blander ikke noget sammen,,,,,,,,,,,læs hele teksten i linket.


  • #41   9. jun 2012 Det er fordi du er neger Daniel smiley hehe

  • #42   15. aug 2012 daniel det er bare fordi de mener du er sluppet for billigt mens du var ved KD hihi så de indhentet bare set forsømte

  • #43   19. aug 2012 Jeg havde en kammerat hvis far kørte medicin, han låste heller aldrig hans før end den blev nakket over på Thulsø læsset fuld op med medicin. Der var for 14 millinoner i bilen. De fandt så heldigvis bilen igen efter en time, og alt medicien var uberørt. Han låser altid hans bil uanset hvad nu. Det er den hårde måde og lære det på.

  • #44   19. aug 2012 Jesper K > hvis man ikke låser sin bil, med last for 14.000.000 kr. så er man jo, ja undskyld udtrykket, direkte dum... smiley

    Havde jeg været hans vognmand, og jeg havde fundet ud af, han havde forladt bilen uden at låse den, så havde jeg fyret ham på stedet...


  • #45   17. dec 2012 Det er da muligt at DU har glemt at låse din dør.. men DE har INGEN ret til at træde op i din bil, uden din tilladelse...

    Hvad hvis din kone / kæreste / datter lå og sov i køjen uden en trævl...??
    Selv om de har vagt flere steder, og selv om der står at de "har lov at inspicerer bilen ved udkørsel"... er der tale om "ulovlig indtrængning" hvis du IKKE først har givet lov til, at de må gå ind...

    Og dette har jeg for kun 3 mdr. siden fået bekraftet, da jeg meldte en vagt ved Toms i Ballerup, fordi denne kravlede op i min bil, uden min tilladelse, mens jeg var ved at lukke bagdørerne på traileren.

    Du KAN jo (teoratisk) til en hver tid, påstå der mangler, en pung eller et eller andet, hvis en vagt træder op uden din tilladelse.

    Han SKAL bede om lov først...!!!!


  • #46   30. dec 2012 iflg. Loven må de faktisk gerne gøre det... og de kan give dig en bøde fordi du "opfordre" andre til at lave noget kriminelt (stjæle bilen) jeg har også engang fået samme bøde mener bare det var i Ringsted....

  • #47   30. dec 2012 Politiet må da gerne rode en bil igennem. De kunne bare sige at de mistænkte den for narko, tyverigenstande eller våben.

    Så nemt er det åbenbart... smiley


  • #48   31. dec 2012 Futte i teorien ligger ens familiemedlemmer ikke i køjen for de må rent faktisk ikke være i bilen da de jo nu nok ikke er ansat i firmaet.

  • michael P
    michael P Tilmeldt:
    okt 2012

    Følger: 2 Svar: 12
    #49   31. dec 2012 Hver dag kan man i dagspressen læse, at politiet ikke har resurser nok. Men det tror da fanden, hvis de er rundt og rive i alle dørhåndtag.

  • #50   2. jan 2013 Martin P ... I teorien har du ret... DOG ... her jeg da kendskab til flere ægtepar, som kører sammen.

    men som sagt... i TEORIEN ... har du ret...
    (det betyder jo så ikke, at det ikke kan ske....)


  • #51   2. jan 2013 Futte. Det ved jeg også godt men det er jo så den oplevelse de må tage med og her tænker jeg på betjenten sikke et skræk syn for sådan en ung betjent der lige skal vise hvad han lærte da han gik i skole og flyver op i en bil hvor tante olga ligger splitter fornøjet til den lyserøde panter med et sæt tasker der virkelig har oplevet tyngdekræften tror han ville være mærket for livet

  • #52   3. jan 2013 Martin P ... Se den betjent vil jeg gerne møde 4 timer senere... er sku sikker på han stadig ikke tør blinke med øjnene af frygt for at "synet" kommer tilbage... smiley



Kommentér på:
5ookr i bøde for IKKE at have låst døren

Annonce