{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headset
  • Marco K
    Marco K Tilmeldt:
    jul 2016

    Følger: 1 Svar: 1
    #1   23. jul 2016 Nej, det må du desværre ikke. Jeg har selv fået en bøde tidligere, dog i personbil smiley

  • #2   6. aug 2016 Om du spiller højt musik på radioen eller er døv. kan jeg ikke se har nogen betydning. Om det er med ledning eller trådløst har ikke nogen betydning.

    Nogle biler støjer ganske meget inde i kabinen. Det er vil ikke ulovligt.

    Svaret må være at det er lovligt




  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #3   7. aug 2016 Hvis du søger på headset håndfri lovgivning via google, fandt jeg selv at loven indtil 2008 forbød ting som headset i trafikken. Altså som håndfri betjening.

    Men loven blev så ændret senere til at inkludere headset med dedikeret svar knap på ledningen som værende lovligt.

    Så jo hvis du har headset med svar knap må du gerne, men med standard høretelefoner uden svar knap er det ikke lovligt.

    Håndfri defineres på at så snart du har holdt din telefon i hånden under kørsel, UANSET grund så det strafbart.


  • #5   9. aug 2016 "Så jo hvis du har headset med svar knap må du gerne, men med standard høretelefoner uden svar knap er det ikke lovligt."

    Kan jeg ikke finde belæg for i lovgivningen.
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=120419
    "ligesom hovedtelefonerne kan være indstillet til at besvare opkald automatisk"


  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #6   9. aug 2016 Så tror jeg du skal nærlæse det igen eller pudse briller smiley

    15. juni 2008 blev vejledning nr. 77 af 19. maj 1998 om færdselslovens forbud mod anvendelse af håndholdte mobiltelefoner under kørsel ophævet, jf. cirkulære nr. 29 af 6. juni 2008.

    Baggrunden for ophævelsen af vejledningen er, at vejledningen er forældet som følge af den teknologiske udvikling på området. Efter vejledningens udstedelse er der kommet nye typer af udstyr til, der gør det muligt at betjene en mobiltelefon uden at holde denne i hånden. Eksempelvis kan nævnes Bluetooth-teknologien, som giver mulighed for, at opkald kan besvares ved tryk på et sæt hovedtelefoner, ligesom hovedtelefonerne kan være indstillet til at besvare opkald automatisk. Ligeledes giver visse typer af udstyr mulighed for at foretage opkald via hovedtelefonerne.



  • #7   9. aug 2016 Hvad er der i den vejledning, som fortæller at man ikke må bruge headset med ledning, når mobiltelefon er fastmonteret.

    Mit headset ( standart headset ) er ikke afhænge af en knap på headset, for at kunne svare på op opkald. Hvilke lovgivningen jo også forklare.


  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #8   9. aug 2016 Igen puds brillerne eller læs det rigtig. Du må gerne bruge høretelefoner, forudsat de fungerer på en måde så du kan besvare opkald uden at håndtere din telefon. Så hvis høretelefonerne er udrustet med mikrofon og svarknap er det i orden, da du kan modtage opkald uden at håndtere din telefon. Andre løsninger er også okay forudsat det foregår håndfrit.

    Hele pointen er at håndtere sin telefon uden at have den i hånden, altså håndfri betjening.


  • #9   9. aug 2016 "således ikke forbud mod anvendelse af mobiltelefoner, der er placeret i en holde"
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=120419

    " Du må gerne bruge høretelefoner, forudsat de fungerer på en måde så du kan besvare opkald uden at håndtere din telefon"

    Jeg kan ikke se at der er forbudt at betjene en mobil som sidder i en holder - med headset til sluttet.


  • Stefan C
    Stefan C Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 44
    #10   9. aug 2016 Oprindeligt indlæg lød på om det er tilladt at bruge headset. Ja det er det, så længe du bruger en løsning, hvor headsettet har en dedikeret svarknap eller lignende teknologi.

    Dit sidste indlæg Peter o, er jo op til en betjent og evt domstol at vurdere hvis man skulle blive stoppet og sigtet.



  • #11   9. aug 2016 Jeg kan ikke læse at tråd startet skal modtage opkald, så hvad skal han med en svar knap. Jeg læser det mere som om tråd starter vil høre musik.

    Desvære er tråd starter ikke på banen



Kommentér på:
Headset

Annonce