{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.535 visninger | Oprettet:

ikke aflæst førerkort. straf? {{forumTopicSubject}}

hej.

jeg har været ansat i et firma som valgte at lukke og slukke.

mit førekort er derfor ikke blevet aflæst for den sidste periode i firmaet.

hvad sker der med mine data på førerkortet efter fristen for udlæsning er overskredet? og kan jeg blive straffet for det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ikke aflæst førerkort. straf?
  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #1   27. mar 2016 Hvis du ikke er startet op i et nyt firma og ikke har brugt kortet siden firmaet lukkede, så sker der ikke noget med din data.. Det bliver på kortet indtil du begynder at bruge det igen.. Så når du får et nyt arbejde, så aflæser du det bare en af de første dage du arbejder der..

    Hvis du nu er på ferie i 4 uger, så vil du jo også overskride fristen for at aflæse kortet.. Men da det ikke bliver brugt, så sker der ikke noget med det.. Kortet kan ikke selv slette data på kortet.. Du skal tænke på det som et hukommelseskort.. Det du har derpå af frække film forsvinder jo heller ikke af sig selv, når det ikke bliver brugt.. smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #2   29. mar 2016 Lig mærke til at det er Firmaets ansvar.. Du kan ikke blive straffet...

    profilbillede
  • #3   29. mar 2016 Super.

    Blev lige lidt betænksom for hvordan og hvorledes.. har ikke lige prøvet det her før.

    Kunne dog være dejligt hvis data på det førekort selv slettede sig selv efter en periode. havde 2 overskridelser som dog er dokumenteret på strimmel, men som vognmanden desværre har nu og ikke jeg selv.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #4   29. mar 2016 Efter 28 dage bliver du ikke straffet for dem... Og som der bliver skrevet så længe der ikke bliver indlæst nyt data ligger det gamle der stadigt.. Og der kan være MEGET mere data end for 28 dage..

  • #5   29. mar 2016 hvad så hvis jeg indlæser kortet ved en anden vognmand og de overtrædelser bliver overført til hans system. vil han så kunne blive straffet?

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #6   29. mar 2016 Nej! Han er jo ikke ejer af den bil som du kørte da det skete...

  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 19
    #7   4. apr 2016 Du kan ved den nye vognmand selv udlæse den overtrædelse , så du har den på papir til dig selv, hvis du ønsker det. Hvis du kan huske datoen

  • #8   8. apr 2016 det bliver jo helt sjovt nu..

    den gamle vognmand har lige truet med at melde mig til politiet for at mit førekort ikke er udlæst..


  • Jan N
    Jan N Tilmeldt:
    mar 2015

    Følger: 7 Følgere: 6 Svar: 19
    #9   8. apr 2016 Det jeg skrev er kun sagt som et råd, hvis du vil have , din udskrift til dig selv. Men held og lykke med det.

  • #10   8. apr 2016 så ring dog til politiet og forklar dem situationen... altså når du ikke har mulighed for at få dt udlæst så kan du lige så godt sikre dig på forhånd smiley

  • #11   8. apr 2016 har ringet... skulle sende en mail..

  • #12   8. apr 2016 bare se og få det gjort, så kan han true dig alt det han har lyst til smiley


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #13   8. apr 2016 Altså... 1 Det er HANS ansvar at det bliver gjort.. Og 2. Så må han jo sige til i god tid næste gang han påtænker at lukke biksen! smiley
    Du har ingen fejl gjort og mht. politiet skal du bare kunne vise data 28 dage tilbage.. Alt derover er vognmandens ansvar at gemme og fremvise - ikke dit.


  • #14   20. jul 2016 Skid på det, det er IKKE dit ansvar og du kan ALDRIG blive straffet for det...

Kommentér på:
ikke aflæst førerkort. straf?

Annonce