{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.189 visninger | Oprettet:

Færge regel to delt ( 12 timer ) {{forumTopicSubject}}

Må jeg starte min 3 timer hvil, køre ombord på færge - køre fra færge, forsætte på lande vejen et par timer.

Starte min 9 timer hvil, køre ombord på færge - køre fra færge.

Alt i alt har jeg fire gange afbrudt min to delt hvil. Må jeg det.

Eller er det sådan at den to delte hvile tid, skal betragtes som en hvile periode, og må kun afbrydes to gange.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Færge regel to delt ( 12 timer )
  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #1   19. mar 2016 Du må kun bryde hvilet 2 gange og efter hvad jeg lige kunne finde frem til, så skal det være et regulært hvil du skal holde= 11 sammenlagt før du må bruge færgereglen..

  • #2   20. mar 2016 Jeg var ude at google det i dag, I ITD vejledning står der at man kan afbryde 3 timers hvil i to delt hvile tid. Side 24.
    https://issuu.com/itddk/docs/itd_koere-oghvile-tidsfolder_maj201

    I DTL vejledning står der "Du må også afbryde et ”regulært dagligt hvil”, der afholdes som 3 + 9 timer. Afbrydelserne må placeres samlet eller delt i begge perioder".

    Jeg er ikke helt sikker på hvad de mener med "samlet eller i begge perioder" mener de 3 og 9 timers periode.
    http://www.dtl.eu/media/959693/K%C3%B8re-hviletidsfolder.pdf

    Som jeg forstår det må man så afbryde 11 timers og 3 timers hvil for at køre ombord på færge og fra færge.


  • #5   20. mar 2016 Som jeg husker det, så må du hvile, køre på færge, hvile, køre af færge, og så hvile igen. Men kun hvis du ikke afbryder med mere end 1 time sammenlagt.
    Fx bruger du 15 minutter på at køre ombord, har du max 45 minutter til at finde en plads til holde resten af hvilet når du kommer i land. Og så kan jeg ikke huske om det er 11 timer eller 12 timer hvil man skal holde sammenlagt...


  • #6   21. mar 2016 Det må være sådan det er som beskrevet af politiet side 86 :

    Færgereglen kan således anvendes ved en regulær daglig hviletid på mindst 11 timer eller ved en regulær daglig hviletid, der er opdelt i to perioder på henholdsvis 3 og 9 timer. Ved den opdelte regulære daglige hviletid er det uden betydning, om afbrydelserne sker på den korte eller den lange del af det opdelte hvil eller på hver del af det opdelte hvil, når blot det samlede antal afbrydelser ikke overstiger to gange.

    https://www.politi.dk/NR/rdonlyres/5D63D05F-0175-4152-97BF-A6DD15C7D41F/0/Vejledningkontrol_koereoghviletid.pdf

    Altså man må afbryde to gange i et opdelt hvil på 12 timer - både i 3 og 9 timers hvil. Når nu Politiet ser sådan på det MÅ det være sådan smiley Det er godt nok en vejledning fra 2011 håber den stadig holder.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #8   22. mar 2016 Det kan du godt...
    Fx komme til færge holde 1 time - bruge 5 min på at køre ombord og holde 2 timer. køre til næste færge - holde og vente (uden pause!) køre ombord og starte hvil. Så har du 55 min til at køre fra borde og finde et sted og holde det sidste af dit hvil. Men husk hvilet skal være færdigt senest 24 timer efter at du startede arbejdsdagen.


  • #9   22. mar 2016 Okay jeg mener jeg har fået styr på færgereglen i to delt hvil. Tak for deltagelsen alle sammen.

  • #10   1. apr 2016 Ja Jan, din model kan han godt. Men han kan jo ikke lave 4 afbrydelser af hvileperioderne. Altså 1 time hvil - ombord - 1 time hvil - fra borde - 1 time hvil - 2 timers kørsel - 2 timer hvil - ombord - 4 timer hvil - af borde - 3 timer hvil. Den går jo ikke.

  • #11   2. apr 2016 #10 enig

Kommentér på:
Færge regel to delt ( 12 timer )

Annonce