{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.274 visninger | Oprettet:

Holde flere pauser {{forumTopicSubject}}

Når man læser om køre hviletid reglerne bliver det fremstillet som om at man skal køre i 4,5 timer før man må holde en pause.

Det virker som om at man kun må holde 45 minutters pause i løbet at 9 eller 10 timers køretid.

Hvad nu hvis jeg kører i 2 timer og vil holde pause i 1 time. Derefter kører jeg i 2,5 timer og holder 15 minutter pause. kører derefter i 2 timer holder 1 times pause.

Er der noget der forhindre mig i det. Er det lovligt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Holde flere pauser
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   26. feb 2016 Ja det er lovligt nok..
    Du må maksimalt køre 4,5 time inden du skal holde pause men du må gerne holde før og pausen skal bare mindst være 45 min (eller 15 + 30 min) men må gerne være længere..


  • #2   26. feb 2016 Tak for svar

  • #3   6. mar 2016 Havde en snak med en kollega om dette for ikke så lang tid siden?

    Må man // Køre 1 time. - holde 45 min pause. - køre en time mere for så at holde igen en 45 min pause og så igen igen?

    Eller mister man 2 timer af en køreperiode hvis man holder pause inden de 4.5 halv time?


  • #4   6. mar 2016 Jeg mener at hver gang man har holdt 45 minutter pause starter en ny 4.30 timers periode. At - eller om man kan gøre det på den måde som du beskriver, er nyt for mig.

    Det fremgår ikke at DTL vejledning - men dermed ikke være sagt, at det ikke kan være rigtig.
    http://kortlink.dk/hfaz


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #5   10. mar 2016 Man mister ikke noget hvis man gør det på den måde.. MEN det ser noget mystik ud, at man holder 45 min 5 gange på en dag.. Der ville jeg nok begynde at tænke på, om der laves andet arbejde, når der står pause på pause...

    Jeg deler for det meste altid min pause op.. 15 min inden for de første par timer og 30 min når jeg er henne omkring de 3.30-4 timer på første periode.. Så har jeg ikke brug for mere end 4,5 timer til resten af dagen med det jeg kører.. Men hvis jeg skulle køre 9 timer uden at skulle ude af bilen, så ville jeg nok tage 3 timer køretid, så 45 min. Så 3 timer igen, og 45 min.. Så slutte af med de sidste 3 timer af køretiden for dagen.. Eller tage 4 timer, hvis man tager en 10 timers dag..


Kommentér på:
Holde flere pauser

Annonce