{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Markus J
Markus J
Tilmeldt:
20. jun 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3

Overtrådt kørehviletid registrering {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er nyuddannet chauffør og har lige fået kortet mm.

Forleden dag var jeg ude på første arbejdsdag, hvor vognmanden pludselig siger "du må blive lært op en anden dag" og smider mig ud i en bil.

Jeg ender med at få en fuldstændig proppet bil med 30 stop (distribution), og jeg er altså helt grøn på første arbejdsdag uden oplæring.

Det samme sker igen dagen efter. Altså har jeg kørt sådan to gange.

Det her er selvfølgelig en meget stressende situation i, da jeg samtidig ringes på 35 gange for at høre hvor jeg er på ruten, er bagud osv, har samtidig ingen gps så kører i blinde.

Det ender med at ved begge dages afsluttende har jeg GLEMT ALT om pause og kørehviletid, og har begge dage kørt ca 6timer og 30 minutter uafbrudt.

Jeg er selvsagt ikke blevet stopper eller noget, men jeg frygter nu helt sindssygt at miste mit kørekort igen, ved en såkaldt virksomhedskontrol eller lign.

Så det var vel en kort fornøjelse/karriere - eller hvad?

Har jeg noget at frygte?

Det skal lige siges at jeg samtidigt har kørt uden førerkort, da jeg misforstod reglerne som om man godt kunne køre uden hvis blot man havde bestilt et, men havde så IKKE bestilt et, da jeg ikke må med mit midlertidige kørekort (latterligt)

Øv hvor er det dog en trist situation og et rigtig dårlig start som storvognschauffør. Noget jeg ellers har glædet mig til, men nu nok en kort fornøjelse (og ruinerende)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overtrådt kørehviletid registrering
  • #1   20. jun 2015 Så skal du sørge for at blive fyret hurtigst muligt og finde et andet tilfældigt job !!!

  • Markus J
    Markus J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #3   20. jun 2015 Hvad mener du?

  • #4   20. jun 2015 Har du bare kørt uden at have eu bevis og førerkort ?

  • Markus J
    Markus J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #5   20. jun 2015 Har EU bevis, og reglerne omkring førerkortet havde jeg selv misforstået, så den står jeg ved.

  • #6   20. jun 2015 Undskyld men hvis du er nyuddannet chauffør burde du da have lidt bedre styr på køre - hviletidsreglerne og vide at du SKAL bruge førerkort.. Men sket er sket. Kender desværre også selv godt til at være ny og stresset.

    Når du skriver sådan går jeg heller ikke ud fra at du har taget hele Chaufføruddannelsen ?


    Men flot gjort af vognmanden at sende dig ud på sådan en tur de første dage med så mange stop uden oplæring og ikke sørger for at du har en gps i bilen.

    Men du kan læse lidt mere om det her
    https://www.politi.dk/da/borgerservice/Fardsel/tunge_koeretoejer/straf/




  • Markus J
    Markus J Tilmeldt:
    jun 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
    #7   20. jun 2015 Jeg kender jo godt kørehviltidsreglerne. Men i situationen havde jeg glemt alt om tidsfornemmelsen.

    Og det med førerkortet. Ja, den havde misforstået således at man måtte køre på strimmel inden man modtog førerkortet.

    Har ikke handlet i ond tro - men så er det vel hvad det er, kørekortet ryger hvis der kommer en virksomhedskontrol.

    Så er det bare at krydse fingre for det ikke sker inden for de næste 2 år..


  • #8   20. jun 2015 hej.. hvis du har kørt uden fører kort og ikke bliver taget på fersk gerning kan du ikke straffes. du kan jo bare benægte at have kørt bilen og så er det vognmanden.s problem. ikke at det er en holdbar fremgangs måde fremover. utroligt Hvad folk skal bydes i denne branche. håber ikke du kører en meter mere før du får dit fører kort og har lært reglerne mvh Jesper smiley

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #9   20. jun 2015 Du hænger kun på køre-hviletid overtrædelser for et år.. Firmaet skal kun opbevare data på det i et år.. Så efter en måned eller halvanden går de ikke så langt tilbage ved vejside-kontrol, og de finder kun ud af det, hvis de indkalder lige den måned, hvor det er sket.. Så jeg ville tage det stille og rolig.. Hvis de opdager noget, så tag den derfra.. Du kan evt lægge et par kroner til side, så du ikke skal ud og finde en bunke penge, hvis der kommer en bøde..

  • Kent  G
    Kent G Tilmeldt:
    maj 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 46
    #10   20. jun 2015 Hvis det var mig der havde kørt uden førekort, havde jeg smidt de udprint ud som du har skrevet bag på (som man skal gøre når man kører uden førekort), og så ellers lade som ingenting. Og så ellers vente på du har modtaget dit førekort og så ellers starte på en frisk. Men det lyder da til vognmanden er lidt en klovn.

  • Kasper N
    Kasper N Tilmeldt:
    apr 2011

    Svar: 47
    #11   21. jun 2015 Jeg havde nok også bare drønet de udskrifter i en skraldespand og så bare håbet på det bedste. Det er alvorligt nok hvis du bliver snuppet i det, men uden udskrifterne er det din vognmand der skal bevise hvem der har ført bilen.

    Det er en kedelig start du har fået i branchen, det er ret ærgerligt og jeg synes godt nok ikke din arbejdsgiver lyder specielt rar når han kaster dig ud i sådanne situationer uden den mindste erfaring indenfor området. Det er sgu en ommer for hans vedkommende


  • #12   21. jun 2015 Har din vognmand ikke spurt til om han må se dit kørekort, førekort og EU bevis, ellers kunne enhver jo søge job ved ham

  • #13   9. okt 2016 Gad vide hvordan det går med ham nu, om han stadig er i chaufførbranchen ?

  • #14   15. okt 2016 Tja en 44% overskridelse af max køretid er nok til en betinget frakendelse og en bøde på 4500 til ham selv.

Kommentér på:
Overtrådt kørehviletid registrering

Annonce