{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.530 visninger | Oprettet:

michael K´s greatest hits vol 10 {{forumTopicSubject}}

08-12-2009 michael K

pedersen...

Jo så skidt da... :-))))

Da jeg startede ved kugge beier fik jeg en volvo fh 340 globetrotter 4x2.

Det lyder måske nok som en lidt tam maskine, men tro mig....Der var intet der hang på den ud af de små veje til bremerhafen andet end chassiset...Nå ja og så lige de få af slænget der kørte lige så råddent... For satan den kørte godt...Og den fejlede aldrig noget som helst...Historierne om den grønne volvo må i få en anden gang, for det var jo ikke den historien skulle handle om, og så måske en lille smule... Der var to af de grønne volvoer...Hans marschall kørte den anden så vidt jeg husker...Nå men eftersom der var servicekontrakt på de to biler fik de lov til at blive i firmaet i 3 år...Det var meget usædvanligt kugge havde bilerne så længe..Pludselig kom dagen hvor servicekontrakten udløb og jeg havde kugge i røret..Noget der kun skete meget sjældent...Og så var der som regel noget galt, eller osse skulle du have ny bil...Nå men lortet skulle til polen, og jeg skulle have en anden bil...Det blev en scania 124, 400 flatliner 6x2/4...Da han sagde det brændte jeg alle sikringer, for satme om jeg ville have sådan en lortebil når vi havde tyskere i firmaet der kørte i toplinere...Det kunne kugge altså ikke tage sig af sådan noget pis, og det blev altså sådan...Jeg var rasende...Og det hjalp satme ikke på mit raseri at de andre mobbede mig med min flatliner lorte vabis....Rolig rolig sagde kugge...Det er bare liiiige et par uger så får du en topline...jaja tænkte jeg, det vil jeg satme håbe ellers er der andre skorstene der ryger...

Nå men der gik en måneds tid godt og vel uden jeg havde hørt noget, og i mellemtiden var jeg ikke blevet mindre muggen så jeg begyndte så småt og forhøre mig højlydt på IDS i Padborg om der var nogen der kendte en vognmand der manglede en chauffør... DET gav pote, og pludselig ringede kugge til mig...Jeg hører du er ved at finde andet arbejde sagde han....Ja det er rigtigt kugge svarede jeg så...Jamen hvorfor..??? er du ikke glad for at være her??? Jo sagde jeg...jeg er sgu rigtig glad for at køre for dig kugge...der er aldrig noget pis, og jeg passer mig sev 112%, men jeg gider ikke køre i den lortebalje jeg har fået, og da det åbenbart ikke kan lade sig gøre at få en ordentlig bil medmindre man taler tysk gider jeg sgu ikke mere....Jamen jamen, sagde kugge så...Du kan sgu da ikke bare....Jamen sådan blir det kugge, svarede jeg...Medmindre du finder på noget i en fart....Jeg ringer lige om en halv time sagde han så...Okay svarede jeg, og tænkte om han mon nu også kunne huske det...Men DET kunne han sgu...Hør her, sagde han...Jeg har ikke nogen nye topline der er klar til levering lige nu, men jeg har noget rigtig godt til dig istedet...Nå sagde jeg, hvad er det...En brugt topline sagde han...Kun et halvt år gammel, og en 4x2, men til gengæld er det en 460 V8ér sagde han, og grinede....DET burde da kunne gøre dig glad igen....Jep det lyder sgu som en deal svarede jeg...Den er lige kørt til Italien, men med lidt held er den hjemme om en uge, max 14 dage sagde han, og så er det din...Men så gider jeg fandme heller ikke høre flere rygter om at du går og søger arbejde andre steder...Nej nej nej, selvfølgelig ikke, kugge, rolig nu, svarede jeg og glædede mig rigtig meget til min topline V8´er, og var allerede ved at finde ud af hvem der kunne hjælpe mig med at modificere udstødningen...Tiden gik hurtigt, og jeg snakkede med kontoret i Esbjerg, og den ville være hjemme Lørdag formiddag, og jeg kunne bare komme og bytte bil Mandag, eller hvornår det passede med at jeg fik tur til Esbjerg.... Slikkede anco lidt i røven, og fik en tur Mandag til Vestfrost i Esbjerg der skulle til Hamby...Glædede mig som et lille barn hele weekenden på at det skulle blive Mandag da min kæreste kom ind til mig Søndag og sagde at der var en der hed Kurt i tlf... Det var kugge, og han lød ikke glad...Du skal ikke komme Mandag alligevel Michael, for din 144 er kørt galt i Tyskland Fredag, og den bliver ikke til bil igen...NEEEJ tænkte jeg bare..Det er satme løgn...Hva fanden gør vi så kugge..??? Det ved jeg ikke lige nu sagde han, men skal nok finde ud af noget men bare ikke lige nu, det forstår du vel godt...Jeg kan jo ikke trylle...Nej nej selvfølgelig ikke sukkede jeg, det forstod jeg selvfølgelig godt...
Læssede i Esbjerg Mandag, og havde bestilt tid ved scania i Esbjerg, men ville lige først ud forbi pladsen og se om min 144 var kommet hjem, så jeg kunne stå og flæbe lidt..Den var der ikke, men gik ind for at tale med kugge der havde rigtig godt nyt...Jeg har bestilt en ny topline til jer alle tre der kører kasser fortalte han med et smil...Okay, fedt sagde jeg så...Hva for nogen er det så..?? Det er tre 114. 380 hk, 6x2/4 topline... WHAT sagde jeg....Er du vanvittig..??? Øh..hva mener du sagde kugge..??? Er det sådan en sparemodel jeg har hørt om uden aircondition, og med manuel justerbar skammel, og total skrabet for alt..??? Årh hold da op sagde kugge..Der er da vist nok elvinduer i....Øh ja måske sagde jeg men sgu da ikke elspejle eller noget...Ud af mit kontor sagde kugge med et smil...du er fandme en forkælet knægt...da jeg kørte kølevogn havde vi hverken det ene eller det andet, og mere hørte jeg ikke for jeg lukkede døren efter mig...Kørte ud på scania og fik bobslæden smidt til service mens jeg gik ind for at høre til de tre lorteæsker der skulle komme...Og ganske rigtigt...De var TOTALT skrabet for alt... Vadede lidt øv-agtig ud i værkstedet da jeg fik øje på en 124. 420hk topline 6x4/2 med alt i udstyr og luftjusterbar skammel og jeg skal komme efter dig... Det var en de lige havde kørt ind, og som skulle til at gøres klar til kugge...spritny...Røg ud i vognen og ringede på håndværkervej og fik kugge i røret og sagde...Den 124 de lige har kørt ind til klargøring står der kraftstejlme Mulle på..(er altid blevet kaldt Mulle)
Nej sagde kugge, den skal køre mælk...Nul fandme nej, den skal køre kasser og der står mulle på den bil færdig slut...Jeg gider ikke diskutere med dig sagde kugge, i skal have ens biler, og den 124 skal køre mælk, og så røg røret på..
Da bilen var færdig med service røg jeg direkte tilbage til kugge og gik ind til ham og sagde, DEN 124 ER MIN..!!!! Færdig slut..Nej sagde kugge det går sgu ikke Mulle, for når de andre to så skal have ny bil bliver de jo bare sure over at få en mindre og mere skrabet end din.. Neeeej da kugge, det er jo voksne mennesker, og de går jo ikke så meget op i den slags, og de får jo måske en bedre næste gang, og de ville da kun være glad på mine vegne....LOL...Hmmm...Tror du sagde han så...Ja da...der er ingen sure miner det kan jeg umuligt tro..sådan et par store pæne voksne mennesker...Hmm...Sagde kugge...Gider ingen ballade...Bliver der da heller ikke sagde jeg...trust me.. smiley
Nå gider ikke diskutere mere med dig i dag sagde han så, se og kom ud og tjen nogen penge til mig istedet...Ok boss sagde jeg, og lod pegefingeren forlade øjenbrynet som hilsen og blinkede til ham mens jeg tegnede et firkantet skilt i luften med fingrene og sagde..MULLE står der på den 24´er....UD råbte han...jajaja, jeg er jo på vej....

Kørte så hele ugen, og ugen efter om Torsdagen ringede jeg som det første til scania i Esbjerg for at høre om den 124 stadig stod hos dem, og om den var færdig...De fortalte den var klar til levering lige så snart der kom nummerplader på den, og jeg tog en beslutning...Det måtte briste eller bære...Fik en læsning i Esbjerg og ringede til kugge på mobilen og sagde jeg var på vej til Esbjerg...Efter hvad sagde han så....For at hente min 124 svarede jeg,...DEN skal du ikke have sagde han..Jamen så holder jeg...jeg har kørt sidste tur i denne her, og er på vej til Esbjerg for at parkere den..Om jeg skal fortsætte i noget andet eller ej er op til dig....Jeg kører 200 i timen nede i tyskland, og gider ikke diskutere med dig Mulle, så farvel sagde han så... 5 minutter efter ringede tlf...Det var sønnen der ringede fra kontoret for at høre hvornår jeg var der, så de vidste hvor lang tid de havde og gøre med...Angående hvad spurgte jeg...Ja med at få din nye bil på nummerplader....Hvad for en bliver det...Den du har været inde og spørge om du må få svarede han...YES tænkte jeg...Er der ved 15 tiden svarede jeg...Fint så får vi fat i et sæt nummerplader og gør den klar...
Det var satme en fed bil ja det var...Og på jomfruturen da jeg kom til padborg holdte der en hel sværm af kollegaer ved unique spedition og ventede på papirer...Deriblandt mine 2 kollegaer...De skulle alle hen og se vognen, og kollegaerne sagde: hva fanden...vi troede det var 114´ere vi skulle have....Det aner jeg ikke en skid om svarede jeg...Jeg har fået denne her....Jamen så er det måske også sådan en vi får spurgte de...Aner det ikke svarede jeg...ring og snak med kugge om det...Det gjorde de så vist nok ikke så vidt jeg husker, men er du tosset en larm der blev da de to 114´ere model polen, blev leveret... Husker kugge ringede og var arrig...Du sagde de ikke blev sure sagde han...Jaja men det gjorde de vel heller ikke....JO for satan da, de er stiktosset...Nå for søren sagde jeg...Det kunne jeg jo ikke vide de ville blive...Men så må du jo hellere give dem en 124 istedet, og så blev røret smækket på....

Man kan sige om kurt beier hvad man vil, men han var satme en rigtig god vognmand og køre for...Du hørte aldrig fra ham, og du passede dig selv, og holdt selv bilen med service, og når bilen var mellem 1 og 2 år ringede han for at høre hvad du egentlig kørte rundt og lavede...

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
michael K´s greatest hits vol 10

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce