{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.076 visninger | Oprettet:

Stoneridge se 5000 færgereglsproblem {{forumTopicSubject}}

Hey. Jeg kører i en bil med en ny stoneridge tacho i. Har nu en gang skulle bruge færgeregel, dette har jeg gjort mange gange i min gamle bil uden problemer. Men i denne er der en form for timeguide indbygget og denne kan tilsyneladende ikke finde ud af færgeregel..Da jeg var færdig med mit hvil og begyndte at køre skrev den at jeg skulle påbegynde mit 9 timers hvil, selvom jeg lige havde holdt over 11 timer i forbindelse med færgeregel. Andre der har oplevet dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stoneridge se 5000 færgereglsproblem
  • #1   9. maj 2015 Ja jeg havde også problemer med det, den gang jeg kørte dansk supermarked og skulle med færgen hjem.

  • #2   10. maj 2015 Fandt du en løsning på det så?

  • #3   10. maj 2015 Nej det gjorde jeg desværre ikke.

    Prøv evt. at stil spørgsmålet på Facebook.

    Der rammer du større.

    Og kan få svar derinde.


  • #4   10. maj 2015 Først af alt....
    Så lad os lige tage den korrekte måde at taste den møgregl...
    Ankomst til havn, køb af billet. Lad bilen stå på enten pause eller andet arbejde, når du så får anvist p plads i bane X, køre du på plads, og taster pause, (Du må under ingen omstændigheder taste færge nu...)
    Når du så bliver vinket frem, følger du flowet, og når du er ombord og holder hvor du skal, taster du Færge. (Det indikerer nemlig at nu er du kørt ombord, og den regner så selv ud at det du holdt før, også skal medregnes i hvilet.)
    Når du så køre af færgen, så kan man evt i norge skulle vente i tolden, her er det igen meget meget vigtigt at standsningen foregår på ANDET ARBEJDE og ikke pause. Gør du det, sætter den på pause, så står du til at midste dit kørekort pga brud på færgeregel hvis du kører videre efter tolden...
    Ellers køre du til P plads for resten af hvilet, og taster simpelthen på pause, og systemet regner selv sammen hvor lang tid du har og skal holde.

    Håber det hjælper.



  • #5   10. maj 2015 René P: Det er også lige nøjagtigt den måde jeg har gjort det på, derfor mener jeg det er en fejl i tachografens timeguide funktion og ikke en fejlbetjening.

  • #6   11. maj 2015 Hmm, ja, så er jeg blank.
    Håber du finder udaf hvad der går galt og post gerne svaret her, så vi er flere der kan lære af det.
    God uge til dig.


  • #7   15. maj 2015 Du skal ind i indstillinger på din tachograf , også er der et sted hvor du kan slå alarm og advarsler fra

  • Tommy B
    Tommy B Tilmeldt:
    maj 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #8   30. maj 2015 Husk nu du skal nå hele hvilet inden de 24 timer er gået.:-)

Kommentér på:
Stoneridge se 5000 færgereglsproblem

Annonce