{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.830 visninger | Oprettet:

CB Radio på motorvejen? {{forumTopicSubject}}

Hej,
Jeg har købt en CB Radio til min personbil fordi jeg synes det kunne være sjovt at lytte lidt med eller selv starte nogle samtaler. Jeg har en ordentlig antenne på taget og jeg er sikker på at den virker fordi jeg har været i stand til at høre lidt.

Nu har jeg så kørt sammenlagt 8 timer på motorvejen og har sammenlagt hørt samtaler i ca 2 minutter. Jeg kan bede radioen konstant søge alle kanaler igennem for at lede efter kanaler med lyd på.

I går aftes kørte jeg fra København til Jylland og ved Køge var der i modsat retning en massiv kø på flere km og selv om jeg lyttede på kanal 9 og 19 var der ingen som diskuterede køen. Der var helt dødt.

Derfor: Er der slet ingen lastbilchauffører som bruger CB radio i Danmark. Har jeg lavet en fejlinvestering da jeg troede at der var heftig aktivitet på CB båndet på alle tider af døgnet?

Lucas


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  CB Radio på motorvejen?
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   4. maj 2015 Der er ikke den aktivitet på walkien som der har været, hvert fald ikke når du køre på motorvejen. Her på Djursland er der en del aktivitet fra diverse jordbiler og grusgrave, men ellers så er der en del udenlandsk snak på 19`erne

  • #2   4. maj 2015 Lær dig nogle af de østeuropæiske sprog og du vil kunne snakke til du bliver hæs smiley

  • #3   4. maj 2015 vores firma køre på en anden kanal så den bruger jeg altid og ellers gider jeg sgu ikk og høre på andres lort i walkien

  • #4   7. maj 2015 Hvis du vil snakke.. kan jeg anbefale dig at prøve at lytte på kanal 4... den bliver brugt af walky vrag og radio amatører, ... de som stadig har en walky stående hjemme på køkkenbordet.

    på motorvejen... er jeg bange for at du har lavet en fejl investering..
    I dag, er det mere mobil telefonen, .. en hurtig SMS om en ulykke, så ved alle i din vennekreds det, også selv om de ikke er i nærheden.


  • #5   29. jan 2021 Hejsa. Nogle af jer der har erfaring med CB radio som App til en smartphone ?

Kommentér på:
CB Radio på motorvejen?

Annonce