{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.812 visninger | Oprettet:

lucas H
lucas H
Tilmeldt:
10. apr 2015
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

lovpligtig lift stop {{forumTopicSubject}}

Hej. Hvad fanden er det for noget lort Arbejdstilsynet nu har fundet på. Har lige fået en sprit ny 3 akslet bil med lift som der er fjernbetjening til, men man skal åbne lidt af liften manuelt med knapperne på siden af lastbilen og først derefter kan man bruge fjernbetjeningen, og det samme når den skal lukkes så skal det sidste stykke lukkes manuelt. Jeg troede det var en fejl og farede ned til forhandleren og brokkede mig, men til min skuffelse var det ikke en fejl men et lovpligtige sikkerhedsstop for at man ikke skal få hovedet i klemme. Hvem fan stikker hovedet ind mellem lastbil og lift når man er ved at lukke den? Er der nogen som ved hvordan man kan koble dette sikkerhedsstop fra, fordi værkstedet nægtede at gøre det. Hvis der er nogen kloge hoveder som ved hvordan man gør så vil jeg blive meget glad. Det andet er da hul i hovedet


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lovpligtig lift stop
  • #1   10. apr 2015 Det er ikke fordi folk stikker hovedet ind i mellem lift og bil når man lukker.
    Men fordi nogen folk har det med at stikke hovedet ind når de åbner for at se om tingene er væltet og med deres pølse finger får de trykket på de forkerte knapper og vupti så har man en hovedløs chauffør.
    Men der må sidde en sensor på liften der registrere når den er så tæt på at den stopper


  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #2   10. apr 2015 nu er der efterhånden flere der er blevet mast ihjel i liften

    der er bl.a. denne http://www.jv.dk/artikel/697268:Billund--Arbejdstilsynet-undersOeger-dOedsulykke

    og så var der også en øl kusk som fik hovedet mast i liften.

    har da også selv oplevet en få mast armen godt flad i en lift da han stak armen ind og fik trykket forkert på betjeningen....


  • #3   11. apr 2015 Sgu også skrækkeligt at man skal bevæge sig helt ned til bagenden af bilen for at åbne liften....

  • #4   11. apr 2015 ba da bum di dej... sidder en fantastisk god opfindelse af en tiltsensor som netop skal forhindre at man kommer i klemme.. men når man ved hvor de er og hvordan de ser ud er det nu nemt at komme udenom. men ikke noget jeg vil uddybe videre

  • lucas H
    lucas H Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #5   14. apr 2015 Til mr. Nobody. Det er sgu ikke fordi jeg har noget imod at bevæge mig ned til bagenden af bilen, det skal jeg alligevel når jeg skal læsse bure af med fødevarer. Jeg kører i en 3- akslet bil med køl og frost og der sidder derfor og døre i bagved. Har netop købt en bil med fjernbetjent lift for at undgå at blive kørt ned af en psykopat mens man står ude på vejen og trykker på knapperne til liften, det jo ikke altid at man kan holde med den rigtige side.

  • lucas H
    lucas H Tilmeldt:
    apr 2015

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   14. apr 2015 Til Ronnie. Ved godt hvordan tilt sensoren ser ud. Det er to runde sorte sensorer som sidder på liftpladen men ved bare ikke hvordan jeg sætter dem ud af funktion, tør sgu ikke bare klippe ledningerne.

  • #7   14. apr 2015 Den må næsten have en separat sikring

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #9   14. apr 2015 Du skal bare flytte på sensoren, så du ændrer på det punkt hvor sensoren slår fra.. Du kan evt fjerne en af skruerne og rykke på den, så kan du se hvordan den opfører sig

  • #10   14. apr 2015 Så har du jo et weekend projekt Lucas... Nemlig at montere knapper i venstre side også... smiley

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #11   15. apr 2015 Lucas så kunne du da bare haft bestilt den med betjening i begge sider da du sagde hvordan bilen skulle være.
    og det kan da gøres nu hvis du vil have det gjort.


Kommentér på:
lovpligtig lift stop

Annonce