{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilken lastbil
  • #1   28. feb 2011 Og hvad er det så han skal køre?

  • #2   28. feb 2011 han køre for BLUE WATER

  • #3   28. feb 2011 Jamen herhjemme eller i Nord/syd? Hvad har han nu? Hvad vil chaufføren selv ha?

    Altså, det er ikke lige til at sige.


  • #4   28. feb 2011 okey
    hens chaufføre er ligeglade
    De køre fast italien
    han har 3 daffer og en raneualt (staves)


  • #5   28. feb 2011 okey smiley
    kan du begrunde dit svar smiley


  • #6   28. feb 2011 racers by 4900 Kesse K
    Lyt til chaufføren så får man da mest tilfredse chauffør, det er træls og ha en Scania hvis man helst vil køre Daf eller Mercedes.

    Mike N
    Hvordan ved du som 13 årig at en Volvo køre bedst og køre længest på literen?


  • #7   28. feb 2011 jamen den nye chauffør siger a hun er ligeglad men hvilken bil hun køre i

  • Brian A
    Brian A Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 33
    #8   28. feb 2011 Scania R 730


    Brian


  • #9   28. feb 2011 den har han også selv tænkt på

  • jess s
    jess s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 9
    #10   28. feb 2011 jeg ville vælge en man tgx v8 twinsteer

  • #11   28. feb 2011 hvis mærket er lige meget så skal han vælge en bil med så høj euro norm som muligt men det medføre så også tit en mindre motor også kun holde sig 2akslet hvis det ikke er nødvendigt med mere i hvertfald
    men ville da forslå den nye scania 480 eller daf 460 da de begge fåes med eev motor


  • #12   28. feb 2011 Pga. mauten i det der møg land man ikke kan undgå

  • #13   28. feb 2011 Martin P
    Jo hvis man køre nødhjælp kan man smiley


  • #14   28. feb 2011 kan så sige at han har valgt

    og han har valgt en Scania R 620 som han vil lave som custom truck


  • #15   28. feb 2011 Jeg ville vælge en DAF
    Af flere grunde

    den kører okay langt pr. liter diesel
    køjen er bred og god at ligge i
    sædderne er der god komfort i
    god skabsplads
    godt stort køleskab og det er indeni!!

    Scania:
    har okay diesel økonomi
    røv dårlig køje
    okay skabsplads
    god komfort i sædderne
    dog lille køleskab indeni men der er også fryser det kan være praktisk!!

    volvo:
    har god diesel økonomi
    en nogen lunde køje (bedre end scania)
    alt efter hvilken model kan der være god skabsplads
    okay sædde komfort
    køleskab ude i siden bryder jeg mig ikke om!

    det var bare min mening hvad jeg ligger højt vægt på! men det er forskelligt fra person til person hvad man kan lide og kører i !! smiley


  • #16   28. feb 2011 Truckerinden:
    Ja den gamle R-serie køje var sku ikke optimal, men er det ikke noget med at den i den nye R-serie skulle være meget bedre ? smiley


  • #17   28. feb 2011 Jesper K
    det burde man vist efterhånden også snart kunne gøre en forretning ud af med alle dem der flygter til italien for tiden fra gadafi. hihi

    Raserby 4900
    det bliver ham en dyr fornøjelse så men dem skal man jo også have nogle af


  • #18   28. feb 2011 patrick g
    altså min bedste kammarat har en der ikke er ret gammel mener den er fra 2009 og den køje er lige så dårlig som den der er i claus' bil som er fra 2005 smiley


  • #19   28. feb 2011 MAN 26.530 eller i det hele taget bar en MAN.
    begrundelse - masser a plads, komfortabel, i det hele taget bar en dejlig bil, vi har selv haft og har KUN haft MAN i de 6,7 år vi har haft lastbil.
    ellers.

    Scania R500 - R730. har selv "kun" prøvet R500, 560, 580 og 620. ikke 730'eren.. Scania er en dejlig bil, kører rigtig godt.
    Så er der Volvo og DAF. Volvo'en er ikk li noget for mig.. for lidt plads i hytten = yt.. DAF, godt med plads, kører godt, dejlig komfortabel..


  • #20   28. feb 2011 Mie:
    Jeg mener i de helt nye modeller smiley
    http://scania.dk/Images/123123_medium_09138-055.jpg


  • #21   28. feb 2011 patrick G
    jamen jeg kommer ikke i blandt så fine folk så de har en helt ny scania man kan sove i smiley haha
    så det ved jeg ikke smiley


  • #22   28. feb 2011 en scania køje kan kun bruges som kattebak og ødelægge en chaufførs ryg forstår ikke hvorfor de gør så meget ud af deres motor og så til for chaufførens helbred..
    ville helt sikkert selv vælge volvoen sikkert mange der vil synes hyttet er for lille men igen det er smag og behag dem en god køje (seng) i de nye


  • #23   28. feb 2011 Jess > Du kan IKKE få en TGX V8 som twinsteer, og hvad er idéen i en 3 akslet bil som skal køre sydpå? De ter da penge ud ud af vinduet!

    Mit råd er, i nævnt rækkefølge:

    MAN TGX XXL 440 eller 480
    Volvo FH Globetrotter XL 420 eller 460
    Scania Topline R440 eller R480

    De ter sagt ud fra egne erfaringer og efter hvad jeg hører fra venner og tidligere kolleger...


  • #24   28. feb 2011 Jeg syntes han skal holde sig til det han ved noget om (vognmanden), DAF eller Renault..

    Det gør det også nemmere for ham hvis han skruer en lille smule selv.

    Mike N - Syntes du helt seriøst selv, at du kan sidde som 13 årig og råde til hvad lastbil en vognmand skal købe? Har du overhovedet prøvet og sidde i andet end en Volvo? Og det med at Volvo har den bedste sikkerhed, har du noget grundlag for og sige det? For jeg kender da et par andre mærker der er lidt længere fremme end Volvo er på det punkt..

    Kan så lige se at der er blevet valgt en R620.. Kender jeg intet til, men det lyder som et dejligt antal HK og køre syd på med!


  • #25   28. feb 2011 vil så også sige som 13 årig har man ikk rigtigt tjek på det

    og grundet til hans valg er at han vill prøve noget nyt i stedet for DAF og renault


  • #26   28. feb 2011 Jamen så er det jo alle tiders! smiley Og opfører Scania'en sig bedre end de andre er det jo endnu bedre! smiley

  • #27   28. feb 2011 ja det er jo lige det

  • #28   28. feb 2011 MR nobody

    er det kun som buggi bil man kan få MAN tgx V8
    med hensyn til sikkerheden i volvoen så er det en af de bedste på det område og har været det i mange år ved ikke lige hvilke andre mærker du hentyder til men scania er det helt sikkert ikke


  • #29   28. feb 2011 Tjah, nu arbejder jeg på et Mercedes værksted, og jeg ved at Mercedes er aller længst fremme med sikkerheden. Både i Person biler, og i lastbiler.

    Mercedes havde afstands-radar, vognbane-assistent, ESP osv osv på sine lastbiler (og personbiler for den sags skyld), før alle andre. smiley

    MAN er også langt fremme, rigtig langt fremme enda!


  • #30   28. feb 2011 ja de havde det sikkert før men afstands-radar vognbane-ass er jo til chauffør der ikke kan koncentrere sig om deres arbejde. men hvis det endelig går galt er selve føre sikkerheden i volvoen tilsvarende aller foran og de nuværende vovloer har det også i deres sikkerheds pakker

  • #31   28. feb 2011 Haha.. Var det nu Volvo der havde opfundet det, var det uundværligt smiley Hehe..

    Har du prøvet og køre med det? Det er virkelig en lækker ting og have!! Så det er lidt noget fis og sige, for det er sikkerhedsmæssige ting der er med til og afværge ulykker, og har det afværget bare én ulykke, så er det det hele værd!

    Ja, selve førerhuset er rigtig stærkt. smiley




  • #32   28. feb 2011 morten d

    ja det var sikkert volvo det er fordi man sidder så behagligt de var nødt til at finde på noget for at minde chaufføren om at de er på arbejde......

    nej har egentlig ikke prøvet det men det vil til syvende og sidst ikke forhændre chaufføren i generelle dumheder som at overse en bilkø evt viler parkeret i nødsporet eller ligegyldig tåbelig kørsel men ja det vil da tage dem der er kort uopmærksom med en mobil pc kaffekoppen eller et blad og utroligt nok nogle der smør mad mens de køre..
    mobilen og kaffekoppen er der vist ingen der kan frasige sig men de andre er der jo desværre set tilfælde af skræmmende og at holde afstand er jo en alm lære i at tage kørekort


  • #33   28. feb 2011 nej
    men han skal også have en bil mere
    i følge to-ben


  • #34   28. feb 2011 Haha martin P.. Det var så IKKE volvo der opfandt det smiley

    http://www.youtube.com/watch?v=7fdB0EA6kRo


  • #35   28. feb 2011 det var nu også ironisk mente lige den del

  • #36   1. mar 2011 Martin P > Næsten rigtigt, du kan få en TGX V8 som tandem trækker eller 4x2... ;o)

  • #37   1. mar 2011 ja det ved jeg men trode egentlig også at den var der som de andre med det er rigtig man kan ikke finde dem på nettet men såfølgelig har man jo også meget at bruge 680hk til i en 4x2 hihi

  • #38   1. mar 2011 Jeg har faktisk mødt en del tyskere i TGX V8, og der skulle vist være en italiener der har bestilt en røvfuld R730 i 4x2 så der må jo være nogle der mener de harbrug for det... ;o)
    Men ja MEGET mærkeligt at de har valgt kun spytte den ud som 4x2 og tandem, kunne man få den som 6x2 ville den sælge godt er jeg sikker på...


  • #39   1. mar 2011 Øhhh er jeg bare tabt bag en vogn for mange år siden, Volvo og Scania har da altid haft den bedste sikkerhed for chaufføren, og er det da vist stadig. Og stik nu det afstands halløj langt op i røven, det er da kun til og gøre chaufføren mere træt af han slet ingen ting ska lave.

  • #40   1. mar 2011 Truckerinden .
    2005 og 2009 modellen er der ko heller ikke den store forskel på. Den nye model kom sidste år. Og den køje jeg har i skal jeg ikke klage over.


  • #41   1. mar 2011 Truckerinden
    Det jo ikk alle der behøves en stor køje, jeg kan da sagtens ligge to mand i en Volvo køje, godt nok ikk meget plads men det kan la sig gøre og få en go nat søvn. Jeg syntes det er god nok plads i en Volvo til mig og os i en Scania.


  • #42   1. mar 2011 martin P
    Nu vil jeg så sige at det er en fornøjelse at ha´afstandsmåler på bilen. Især når at man køre eksport. Før var det nået lort fordi at du aldrig kunne ramme den fart 100% til ham der kørte foran. Efter jeg har fået det så køre men bare og slapper af. Mindre sress fordi at man bare holder den afstand som man har sat den til. Og med alle de overhalingsforbud der er efterhånden i hele eu. Tja. Så er det en god invistering.

    NU er der mange faktore der spiller ind i alt det her. Hvor stor er budgettet til den nye bil??
    Det er jo nok det vigtigste. Men jeg ville personlig selv hellere have en highliner scania end volvo xl. Har prøvet at komme fra min gamle highliner og så over i en volvo xl. Men hey min mening. Men hvis chaufføren er ligeglad så er det jo fint. Gid at der var flere af dem. Haha


  • #43   1. mar 2011 HC P

    okay smiley Ved jeg ikke særlig meget om ved bare de gamle modeller i hvertfald absolut ikke er gode!! smiley

    Jesper K

    Jeg ville sku nødigt ligge 2 i underkøjen på en volvo da smiley
    det ville jeg kun i en daf men så skal man heller ikke fylde ret meget..!
    Men jeg er typen der fylder a h****d til når jeg sover så derfor ligger jeg bla. stor vægt på køjen er bred så jeg ikke falder ud smiley


  • #44   1. mar 2011 Altså nu skal det jo ligemed at HC P ikke er verdensstørste menneske, jeg vil faktisk vove den påstand at han kan ligge på tværs i køjen, i stræk UDEN at fødderne rager ud... ;o) Desuden er jo også så tynd at han kan danse lambada i et sugerør, så han er vist ikke den rette at spørge om sådanne ting... haha...

  • #45   1. mar 2011 Jesper K - Det er jo noget fis og sige at det er til for og gøre chaufføren mere træt? Se nu lige kommentaren fra ham der har prøvet og køre med det?

    Og ja, du må være bagefter smiley For det er Mercedes der har udviklet de fleste af de systemer der sidder i Volvo og Scania smiley
    Bremsesystemet der sidder på Scania i dag er 2 til 3 generationer gammelt Mercedes bremser smiley
    Mercedes har også udviklet et nyt system hvor bilen selv regulerer hårdheden af støddæmperne for og hjælpe i udskridninger og ved voldsomme krængninger smiley

    Så ja, de er foran tyskerne!


  • #46   1. mar 2011 Morten D
    Du har måske ikk helt fået fat i jeg mener CHAUFFØR sikkerhed ikk hva sikkerheds udstyr de kan leveres med, for der er jeg da godt klar over tyskerne er foran, men hva hjælper det med afstands måler hvis der kommer en anden lastbil imod dig det kan den da slet ikk gøre noget ved? Jeg har os selv kørt med afstands måler på to biler. Så jeg ved godt hvordan det fungere.


  • #47   2. mar 2011 Mr no...
    Nu skal du ikke begynde. Vi kan jo ikke alle ligne sådan en fedtnæs fyr som dig. ;o).. Der skal jo være sådan at man kan brede sig lidt.
    Det skal jo heller ikke være sådan at man vågner om morgenen og føler sig 50år ældre. hehe.
    Men i min lille verden har det meget at sige hvordan man sidder bag rettet. For der bliver brugt nogen timer der når den skal køre Italien så må man så sige at der er scania så nok det bedste alternativ.


  • #48   2. mar 2011 HC > Vi er helt enige om at bag roret skal der var god plads, jeg var ude at trille lidt i en R420 Topline søndag og mandag, og jeg var så ikke skide imponeret over stolen, men fik af vide det var absolut standard af al standard, den kunne ikke engang "knække" i ryggen, det er sgu en ommer fra Scania's side... ;o)

  • #49   2. mar 2011 * Mr. Nobody *
    Haha. Ja så er den bare ligesom i dafen. Men man kan godt få stole der "knækker" fra scania. For det gør min.


  • #50   2. mar 2011 Jesper K - der er ingenting der kan redde et frontalt sammenstød? Og det har jeg da aldrig sagt det kan? Det kan redde at han brager ind i en kø hvis han sidder og er små træt og overser det..

    Hvis ikke ESP, afstandsradar osv ikke er chauffør sikkerhed, hvad er så???????


  • #51   2. mar 2011 Morten D
    Det har jeg da vist heller ikk sagt, jeg siger bare at Volvo og Scania har lagt på første pladsen i mange år for chauffør sikkerheden ved kolision med anden lastbil.
    Man kan da os sagtens køre uden ESP og afstands radar. Det er da et spørgsmål om ikk og køre 90 rundt i alle sving og køre oppe i røven af folk og være vågen. Det er "kun" falsk tryghed for hva hjælper ESP på ren is? Ikk ret meget så vidt jeg erfare.


  • #52   2. mar 2011 Synes nu ikke at det giver falsk tryghed. Det er hjælpemidler som der i givne situationer gør at man kan undgå en ulykke. Afstands måleren kan ikke bremse ned til 0. Men den skal nok markere hvis der opstår en fare. Men du får en helt anden dag når du køre med sådan en. Ikke alle de der åndsvage overhallinger som mange gør, der tager 10 min.. Og der er en lampe der markere om den har fanget bilen foran. For om du køre 89 eller 88. Hvad gør det når at den selv tilpasser sig.

  • #53   4. mar 2011 Pyha...
    Der er godt nok mange (mærkelige) argumenter.
    Så lige at der var en der mente VOLVO går længst på literen.
    Sorry, men jeg har kørt tur sammen med en Volvo, samme trailer og last. DAF'en går længere. Og trækker ligeså hårdt.
    DAF XF105,510, er også euro 5. Og der er mega god plads.
    Har været turen rundt, Volvo, Scania, MAN, Mercedes og DAF.
    Ville til en hver tid vælge DAF, klar, nummer to bliver MB, men den er tørstig...


  • #54   4. mar 2011 Hvis den skal trække fast på lugi land. Så en to akslet scania eller daf euro 5. EEV kan ikk betale sig da det kun er østrig der giver rabat på EEV. Men det kan ikk nå og tjene sig hjem. 460 hp er rigeligt. Alt andet er gejl. En pæn opbygning og en fin plysning. Jo billigere bilen er jo mere tjener man som VM.

  • #55   4. mar 2011 HC P > Ja det med stolen ved jeg, for den kunne da knække i den 164'er jeg kørte i tilbage i 2004... :o)

  • #56   4. mar 2011
    Cajus N
    Det sidste kan jeg gi dig delvis ret i.. Men tror nu hellere at der skulle stå at jo billigere kan du køre for dem du trækker for. Hehe.


  • #57   4. mar 2011 Cajus N
    Nu var det ikke nået personligt...... Ved ikke hvad du laver og hvorfor.. Men sådan ser mange vm på det. Desværre..


  • #58   4. mar 2011 Hvad er det for et firma, der kører for BlueWater med 3 DAF'er og en renault... ????

    KimerTrans måske... har set de kører for BlueWater...


  • #59   4. mar 2011 HCP
    har ikke selv prøvet det og med det jeg køre er det tit bare turen til og fra vejle fra vejle jeg køre motor vej og ville kunne bruge det ellers køre jeg mest på de tyske bondestier og undgår det meste på A7 der ud over tror bare lige så meget det føre til at man ikke har opmærksomheden der hvor man skal..


  • #60   4. mar 2011 martin P
    Det synes jeg nu ikke at den er. Men det er sindsygt lækkert at køre med. Trafikken kan ikke undgå at køre lidt op og ned i hastighed. Prøv at forstille dig at køre i kø. Et problem som vi alle har prøvet. Man har bar sat fart piloten til max og du ligger bare bagved den foran kørende og følger hans hastighed. Det eneste tidspunkt du skal gøre nået er når at du skal holde helt stille. Og hvis trafikken begynder at køre igen. Tja du har sat den på max så det køre du så, hvis ham foran gør det. Du skal prøve det. Og jeg er helt sikker på at du ville nyde det. I starten tror man ikke på det. Men den viser om den har registreret den foran kørende eller ej.


  • #61   4. mar 2011 HCP
    nu kørte jeg selv ved hedensted i eftermiddags hvor 3 biler havde fundet hinanden et stævnemøde ved midter autoværnet holde selv okay afstand til posten foran men som jo valgte at gøre helt holdt da den biler der kom i venstre side ville helt ind i højre indrømmer der måtte sættes i fuld bak men hvis man ikke holder øje med trafikken vil man ikke se det i ordenlig tide også kan du have nok så meget ekstra udstyr men ja nå det bare køre er det sikkert nemt nok men det er jo heller ikke der man skal bruge det hvis det er


  • #62   5. mar 2011 martin P
    Jeg holder også øje med trafikken. Det er ikke sådan at man bare kan åbne dagens avis og hælde kaffen op. Man er jo på arbejde.


  • #63   5. mar 2011 HCP nemlig det jeg vil hen til for netop det er jo også set.. og følgerne er jo også set ellers er det mig i hvrtfald en gåde den måde der er nogle der kan få vendt en lastbil rundt på motorvejen vil sige har set nogle spænde løsninger det sidste halvår jeg har kørt tyskland.. noget af det burde faktisk kunne give men medajle

  • #64   5. mar 2011 martin P
    Men det er jo ikke afstandsmåleren skyld. Men måske de fleste kunne ha været undgået hvis man havde den i??? For den skal nok sige at der er nået galt..


  • #65   5. mar 2011 nej det er det sikkert ikke helt men også alligevel for det er jo dem dar tager det forgivet at køre men vil så siger at der er en del at dem jeg har set ikke havde været undgået eks den tysker der kørte ved siden af vejen lige ved afkørselen i padborg røg rundt på siden så han lå i nordgåenden med snuden som sådan syd på eller det vil sige med førhuset ovenpå traileren så er der jo ikke noget sikkerhed der hjælper hihi

  • #66   5. mar 2011 Er helt enig med HC P, jeg er sikker på at det er et godt sikkerhedsredskab, og faktisk lige før jeg vil sige det er bedre end airbags osv...

  • #67   6. mar 2011 * Mr. Nobody
    Ja enig. Jeg kan ikke forklare med ord hvor glad jeg eer for den.. Jeg skal aldrig ha´en bil uden..


  • #68   6. mar 2011 * Mr. Nobody
    Ja enig. Jeg kan ikke forklare med ord hvor glad jeg eer for den.. Jeg skal aldrig ha´en bil uden..


  • #69   6. mar 2011 HCP men helt respekt til din bil sgu en seriøs fed opbygning,,,

    havde det ikke været for et uheldigt hus køb havde jeg selv villet have bygget en lækker kræs bil op dog ikke samme mærke


  • #70   6. mar 2011 martin P
    Tak for det. Nu blev det en scania. Men har kørt meget volvo i min tid som chauffør. Sørgeligt med det hus køb. Men sådan går det sommetider :o(


  • #71   6. mar 2011 HCP

    okay hvordan kan det være det så blev volvo??

    ja det er josørgeligt men sådan er livet jo man skal jo vælge en gang i mellem det er den risiko man løber


  • #72   6. mar 2011 hvor køre du egentlig henne synes ikke man ser den sådan rigtig

  • #73   6. mar 2011 martin P
    Jeg prøver også at gemme mig. Selvom det er svært.. Hehe
    Det er meget europa generalt. Når jeg er i Dk er det enten for transit eller så er det for at jeg skal holde weekend. Ellers er jeg ikke så meget i Dk. Køre til Frankrig imorgen.


  • #74   6. mar 2011 HC P

    Det er cool. Jeg mente det man sparer på indkøb af bil skal man jo ikk ud og køre hjem. Mener bare priserne er jo ikk de højeste så hvorfor ikk spare måske 30000 på en 500 i forhold til 620.

    Jeg kører selv bil til hverdag eller hvad man nu kalder det. Kører ved Arla da det passer ind i min hverdag. Men har kørt rigtig bil hvis du kan følge mig.


  • #75   6. mar 2011 Cajus > Tvivler på at merprisen på en 620 kontra en 500 kun er 30.000 kr ;o)

    Men Arla har da også rigtige lastbiler.... ;o) Det er da ikke kune Ducatoer... hehe...


  • #76   6. mar 2011 Cajus N
    Jamen det har du da også ret i. Men problemet er nok bare at de fleste vm har svært ved at sige at de skal have mere for det de laver. For så kommer det du skriver først til sin ret.. At jo billigere bil desto flere penge til vm selv. Hehe..
    Arla har da mig bekendt lastbiler. Hehe.. Man skal jo finde det arbejde der passer ind i ens liv..



  • #77   6. mar 2011 HCP
    køre også selv syd på i morgen eftermiddag dog ikke så langt syd holder mig i det tyske køre kran bil regner med der kommer billeder her ind i næste weekendnå jeg kommer hjem.
    ja ja arla har da okay bilerman skal jo købe biler ind efter hva man skal brugeikke hva chaufføren drømmer om


  • #78   6. mar 2011 martin P
    Ja. Men man må gerne lytte til chaufføren. En glad chauffør er somregel også mere effektiv..
    Jamen hvor langt ned skal du. Jeg skal læsse i Lund kl 10. Så inden at jeg kommer ned og over med færgen går der lidt tid.
    Glæder mig til at se de billeder ;o)


  • #79   6. mar 2011 HC
    det er rigtigt men jeg er nu ved at være af den opfattelse jeg køre det der bliver stilt mig tilrådighed bare der er et ordenligt sæde og en ordenlig køje jeg når det jeg skal hver dag om der står scania eller iveco på snuden...

    jamen jeg skal først læsse i himmerland til middag hvis det er færdig det kniber vores kunde at blive færdig for tiden pga noget nyt styrre halløj på deres anlæg..
    men renger med jeg er i pad omkring 17 tiden skal lasse mig og en kollega af i morgen aften i erkenførde inden det er fyraften så det er ikke den store udflugt jeg skal på


  • #80   6. mar 2011 Mp.
    Jamen det er en rigtig fin indstilling og ha´til det. Men det er jo heller ikke meget at forlange når man bruger så meget tid i det sædet. Køjen kan man så diskutere. Der skal arbejdes. Haha.. Min første bil som jeg selv havde var en scania R420 highliner som jeg tunerede rundt i eu med. Ganske udemærket bil. Dog lige køjen skulle jeg nok har haft byttet madrassen, men ellers godt tilfreds.


  • #81   6. mar 2011 HC køjen er vigtig der er jo nogle der bliver ved med at vi skal ligge mere og mere der omme hihi..
    pt køre jeg selv en scania R480 highliner og ja køjen er jo ikke en gang værd at banke en kakalak(PL,LV)og hva det ellers dækker over det er jo bare en meninger der sættet grænser i den sammenligning


  • #82   6. mar 2011
    martin P
    Hehe. Ja det ender snart med at man må til lægen med ligge sår. Hehe Men man kan få skum madresser som man selv kan skære til. Det ville hjælpe lidt. Kan godt droppe et link, hvis det skulle have interesse;o). Men første gang at man sover på den og man vågner om morgen. Man føler sig bare 50 år ældre


  • #83   6. mar 2011 ja det ender jo med vi bliver stoppet af BAG for dyrmishandling..

    hihi har ordnet det ellers tak skræmmende nok er overkøjen faktisk meget bedre holde dog med at bruge den da jeg sejlede meget havde nær slået mig selv halvt ihjæl en nat i kalundborg da de bankede os om 20 min tidligere på havnen ind de plejede så er der sgu langt ned i en fart i en topliner hihi..


  • #84   6. mar 2011 martin P
    Hahahahaha. Og helt rund på gulvet var du vel samtidigt. Hehe


  • #85   6. mar 2011 HC
    ja det kan man godt sige inden man fik bene flettet ud af stigen og lidt tøj på var den jo næsten ved at forlade havnen og hjertet sad ude i spidsen af en hvis del af kroppen falde jo ikke til ro igen før vi landede i århus


  • #86   7. mar 2011 martin P
    Hahaha...
    Det havde nok været et kønt syn. Hehe


  • #87   7. mar 2011 lige præcis nå men må vist heller ind på briksen. skulle gerne lige ud i firmaet og lave lidt i morgen formiddag skulle gerne have skiftet et par dæk og leget lidt med vand så kan ud nu komme godt rundt

  • #88   7. mar 2011 martin P
    Jamen i lige måde. Fik lige vasket min i fredags. Så det er nu rart.
    Men god fornøjelse..


  • #89   8. mar 2011 Giv nu lige VM en en chance. På speditions kørsel på f.eks Italien er det sku næsten umuligt og kræve mere for sin kørsel. Det er udbud og efterspørgsel. Lige den sætning styrer al økonomi. Jo flere biler jo lavere priser. Jeg vil da hellere betale en R500 hvor retur læssene giver 14500 end en R620 hvor retur læssene giver det samme. Mener bare man må sætte sine omkostninger efter indtjening.
    Det er noget andet hvis man har sine egne kunder, der kan man nemmere sætte sine priser. Men det er de færeste VM der har nosser til og finde sine egne kunder.

    Nobody:
    Har ingen anelse hvad pris forskellen er. Slyngede bare et tal ud, men jo højere det er jo sværer bliver det da.


  • #90   8. mar 2011 Cajus > Det er vi skam helt enige i... Jeg er heller ikke helt 100 % sikker, men mener jeg hørte noget om at hoppet fra en 500 til 620 var på 100 kg, det var så før 730 kom på gaden, så der er nok sket lidt i prisen siden, men hvilken vej ved jeg ikke...

    Det kunne være rart hvis man kunne se priser på Scania.dk volvotrucks.dk osv. :o)


  • #91   8. mar 2011 Nobody

    Det er ikk helt usandsynligt. Det er mange penge ekstra der skal køres ind. Jeg syntes det er helt hen i hegnet og købe en så over demensionetret bil. Men en 480 eller 500, med en originale skørter, en pæn lakering lidt lys og en fed plysning så er den sku i vinkel. Syntes de ny scaniaer ser godt ud med originale skørter.


  • #92   8. mar 2011 Cajus > Tjah, jeg mener jo også at 620 hk er helt ude i skoven, men til forskellige slags kørsel er det jo nødvendigt, dog mener jeg jo at til normal landevejs kørsel, der er 540/580 hk mere end rigeligt, og 420-460 hk er rigeligt på en 4x2 og 460-500 er rigeligt til en 6x?...

    Men selvfølgelig, så er 100.000 kr måske ikke så meget i det store regnskab når man får det lagt ud over en leasingperiode og hvad ved jeg...


  • #93   8. mar 2011 Der må vi ha VM ind over om 100000 er meget på en bils levetid. Jeg mener jo det er en slat. Men igen så gider jeg ikk høre på at priserne er for lave og folk de piver. Hvis jeg var VM ville jeg da spare hvor jeg kunne. Hvis forskellen er 1500 kr om måneden. 12*1500=18000*6 år det giver 108000 på en bils levetid.
    Nobody du har ret, det lyder ikke af meget.
    Ret mig hvis jeg er forkert på den.


  • #94   8. mar 2011 Ja og dertil skal der lægges renter, plus at de fleste kører leasing over 5 år, så vi er nok nærmere de 2.000 end de 1.500 kr, og det kan da mærkes...

  • #95   8. mar 2011 Nemlig og jeg ville da spare hvor jeg kunne hvis det var mig der VM. BEtalingen sydover på speditions kørsel er jo ikk det bedst betalte.

Kommentér på:
Hvilken lastbil

Annonce