{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.741 visninger | Oprettet:

Flådestyring? Hvad er DIN holdning? {{forumTopicSubject}}

Sidder og læser lidt på ing.dk (ingenøren's hjemmeside) og der har de faktisk tit nogle gode artikler som omhandler transport erhvervet.

Denne gan ger det bla. flådestyring de har oppe og vende.

Gennembrud på vej for flådestyring hos transportselskaber!
http://ing.dk/artikel/116209-gennembrud-paa-vej-for-flaadestyring-hos-transportselskaber?utm_medium=email&utm_source=nyhedsbrev&utm_campaign=ingformiddag

Flådestyring skal sætte ne stopper for halvtomme lastbiler i DSV!
http://ing.dk/artikel/116216-flaadestyring-skal-saette-en-stopper-for-halvtomme-lastbiler-i-dsv

Men hvad er DIN holdning til sattelit overvågning og flådestyring?

Jeg har selv prøvet Volvo's Dynafleet (tilbage i 2003) og den gang var det noget lort for at sige det mildt, men de er vist kommet meget godt efter det har jeg hørt. Jeg har desuden kørt med Comlog, og det virker tilgengæld rigtigt godt, desværre var deres navigations system ikke meget værd, men eller virkede det godt, både med deres egen "timeguide" samt informationssystemet, det eneste der manglede var muligheden for at kunne kommunikerer med kollegerne på skrift...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Flådestyring? Hvad er DIN holdning?
  • #1   7. feb 2011 vi har comlog over ved os det virker nu meget godt troed til at starte med at man egentligt var lidt overvåget men det er nu ikk tilfællet så er nu meget tilfreds deres gps er nu også blevet bedre

  • #3   7. feb 2011 kasper J > Jeg havde en disponent der var lidt for flittig til at holde øje med hvor man var, og lidt for hurtig til at skrive eller ringe og skælde ud hvis man ikke var hvir han mente man skulle være, så det er ikke alle der bruger det lige hensigtsmæssigt... Det stoppede dog da jeg truede med at tømme bilen hvor jeg var... som var knapt 30 km fra Lyon.... ;o)

    Johnny G> Jeg er ikke typen der kører omveje for min fornøjelses skyld, og når det sker (og det gør det) så er der en grund, grunden er typisk min egen private men det har intet med sagen at gøre, og selv da jeg kørte i lastbil med Comlog monteret foretog jeg stadig disse "omveje" hvis jeg fandt dem nødvendige...
    Men du har helt ret, flådestyring er intet mindre end genialt hvis det bruges rigtigt... :o)


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #4   7. feb 2011 Jeg har også haft Comlog i nogen af de lastbiler jeg har kørt i og det er faktisk rart nok at have i du slipper for en masse besvær, du kan få meldinger fra firmaet, holde øje med din køretid og regne din brændstofsøkonomi ud.

    Vi er vel også fornuftige folk så vi behøver ikke at have dårlige samvitighed over en smule overvågning


  • #5   7. feb 2011 Det er bare med at svinge pisken, hvis bilen holder stille mere end 2 min. Haha.
    Jeg mener at vi er voksne mennesker og kan stå inde for det vi laver. Det er genialt hvis man køre med just in time gods. For hvis der opstår problemer på vejen kan de sidde og se at man ikke stikker dem en løgn. Og det er jo også en sikkerhed,hvis der nu skulle ske os nået.
    Har prøvet comlog. Genialt kommunikation. har scanias i nu. Men dog ikke det helt store system. Det synes jeg ikke lige at der var brug for når man kun har en bil.


  • #6   7. feb 2011 synes sku det er hel fint så behøver de ikke ringe hjemmefra for at spørge hvor langt man er hele tiden

  • #7   7. feb 2011 HC P> Det skal jo helst heller ikke vare ved med kun at have en bil, det ved du jo godt... ;o)

    Kenneth> Haha spot on, lige præcis... haha...


  • #8   7. feb 2011 Nobody

    Du kan sagtens skrive til dine kolleger med Comlog, det kræver bare, at du får den til at afsløre dens mailadresse hvis ikke firmaet vil udlevere den. Det fik jeg vores til da vi kørte med dem, så kunne jeg skrive til dem fra en almindelig mail. Det var supercool at skrive til konen og hun ikke anede hvad der foregik.

    Jeg er tilhænger af flådestyring og jeg er ligeglad med om jeg bliver overvåget jeg har ikke noget at skjule og hvis jeg er på omvej, pølsevogn, lokum eller noget helt fjerde, så er der en grund til det og hvis det er et problem, så tømmer jeg bare bilen.

    Jeg har nu aldrig oplevet at det var et problem, mon ikke det hænger lidt sammen med om man normalt når det man skal - Det tror jeg.


  • #9   7. feb 2011 - Pedersen - > det er nu ikke så dumt, jeghar eddermame prøvet MANGE gange at blive ringet op af en kollega eller kammerat som spørger, "Hvad så hvor er du?" og standard svaret er stensikkert "....øøøøhhhhhhhhhh øjeblik der kommer nok et skilt om lidt..." Hehe....

    Måårten > Du har sikkert ret, jeg har som sagt selv kun oplevet den ene gang, og så var det ligesom overstået...


  • #10   8. feb 2011 - Pedersen -
    Sommetider kan man jo godt være i tvivl. Haha. Det kan jo være at man har en kunden en dag der ville have lidt dokumentation. Så er det jo lækkert at man kan vise ham det på hans computer.

    * Mr. Nobody - Admin for NordjyllandsGruppen *
    Det kender jeg godt. Plejer bare at sige. Der hvor der lidt træer langs vejen. Hehe


  • #11   8. feb 2011 HC > Hehe jeg brugte også den tit med bare at sige hvilket land, eller landsdel jeg var i, så måtte de sgu selv regne resten ud hehe...

  • #12   8. feb 2011 Det er sku fint nok, hvis det ikk misbruges.

    Jeg havde noget ligende i min skralde bil, men den fandt selv kunderne når man holdt ud ved dem.


  • Hans S
    Hans S Tilmeldt:
    jun 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #13   6. jun 2013 Jeg har i mange år kørt i en lastbil med flådestyring fra http://www.safetrack.dk - det er ikke fordi jeg som chaffør har mærket en forskel. Kan dog forstå på kontoret er det er blevet lettere for dem at hjælpe kunder, med hvor langt vi er.
    - Har endnu ikke følt mig overvåget ...


  • #14   9. jun 2013 Det er sgu en gammel tråd der er bragt til live her... smiley Men lad det endelig komme, jeg har også nyt at komme med...

    Jeg er nemlig kommet i arbejde efter denne tråd "døde", og her har vi sat-overvågning af bilerne..

    Det sjove er bare at som jeg ser det, så bruges det kun til at dunke os med oven i hovederne hvis noget er gået galt, jeg bliver ringet op fra gang til gang med frasen "Hvor er du?" Det er dog stoppet efter jeg er begyndt at at svare et land jeg ikke kører til, eller en landsdel jeg ikke har noget at gøre i...

    Men min holdning til flådestyring har ikke ændret sig...


  • #15   9. jun 2013 Nobody

    Hvis det kun bliver brugt som du beskriver det, så er det jo en flok spader du kører for!
    Flådestyring skal bruges som en hjælpeværktøj der skal gøre disponentens arbejde lettere og hans overblik større og intet andet! Hvis man bruger det til at dunke folk med, så har man ikke tillid nok til dem man har ansat og det er et problem!
    Jeg har aldrig oplevet det brugt sådan og har heller ikke selv brugt det sådan da jeg sad på kontor - I min bil er der også overvågning og min holdning er stadig at det er helt fint så længe de ikke bruger det som der hvor du er, sker det, så ryger forbindelsen til det!


  • #16   9. jun 2013 Vi har sat overvågning af alle vores biler, men hva det bliver brugt til, det ved jeg ikke rigtigt.. For jeg bliver da tit ringet op og spurgt hvordan det går eller hvor langt man er.. Men jeg er sq ligeglad med om der er overvågning i min bil eller ej.. Jeg passer mit arbejde.. Og er det ikke godt nok, så skal de da bare sige til, så finder jeg da bare en anden at køre for..

  • #17   10. jun 2013 Kunz - Lige præcis!

  • #18   11. jun 2013 Måårten > Du sagde det... smiley

    Kunz > Lige nøjagtigt... smiley


Kommentér på:
Flådestyring? Hvad er DIN holdning?

Annonce