{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

.
.
Tilmeldt:
14. dec 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 26

spørgsmål mht kørehvile tid. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er rimelig med på køre hviletid men der er en ting jeg er i tvivl om.

Jeg er i lærer i et flyttefirma så det meste af arbejdet forgår udenfor bilen.

Kan man godt køre ud om morgenen kl 8, destination kl 8:30 og så sætter man maskinen til andet arbejde og det står den på til kl 15:00 og så kører hjem.

Eller skal den registere nogen pauser selvom man ikke kører?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål mht kørehvile tid.
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   16. jan 2015 I forhold til K/H er der intet problem.
    Men i følge Lov om arbejdstid for mobile lønmodtagere inden for vejtransportsektoren må du ikke arbejde mere end 6 timer i træk uden pause.
    Dog skal pausen kun være på 30 min hvis du arbejder 9 timer om dagen. Er det mere end 9 skal pausen være på 45 min.


  • #2   16. jan 2015 Der skal ik registreres pauser i den periode ?? der skal registreres pause efter 4,5t køretid ??

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   16. jan 2015 Hvad mener du med dine ?? Nicklas?

    Han kører fra 08.00 til 08.30 så holder bilen stille indtil 15.00 hvor han kører hjem igen. I alt 1 times køretid den dag.. Så i K/H forstand skal han ikke holde pause men efter arbejdstidsdirektivet skal han efter 6 timer have 30 min pause..


  • #4   17. jan 2015 Jan S
    Ved du om det er noget politiet går ind i ud fra en kontrol af kortet? Eller om de kun forholder sig til k/h.


  • #5   19. jan 2015 Politiet burde kun holde sig til køre hviletid.
    Det andet er vel en sag mellem din arbejds plads. Evt fagforening og Arbejdstilsynet.
    For i princippet kan du jo vælge at ikke og holde pause og gå hjem 30 min Før.
    Og der er jo ikke nogen der kan se om du har holdt 30 min frokost når det ikke skal registreres på tachografen


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #6   20. jan 2015 PT vil politiet ikke have noget med arbejdstidsreglerne at gøre.. Og arbejdstilsynet siger også nej så jeg ved ikke hvem der evt kontrollere reglerne!

Kommentér på:
spørgsmål mht kørehvile tid.

Annonce