{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

.
.
Tilmeldt:
14. dec 2010
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 20 Svar: 26

spørgsmål mht kørehvile tid. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg er rimelig med på køre hviletid men der er en ting jeg er i tvivl om.

Jeg er i lærer i et flyttefirma så det meste af arbejdet forgår udenfor bilen.

Kan man godt køre ud om morgenen kl 8, destination kl 8:30 og så sætter man maskinen til andet arbejde og det står den på til kl 15:00 og så kører hjem.

Eller skal den registere nogen pauser selvom man ikke kører?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  spørgsmål mht kørehvile tid.
  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #1   16. jan 2015 I forhold til K/H er der intet problem.
    Men i følge Lov om arbejdstid for mobile lønmodtagere inden for vejtransportsektoren må du ikke arbejde mere end 6 timer i træk uden pause.
    Dog skal pausen kun være på 30 min hvis du arbejder 9 timer om dagen. Er det mere end 9 skal pausen være på 45 min.


  • #2   16. jan 2015 Der skal ik registreres pauser i den periode ?? der skal registreres pause efter 4,5t køretid ??

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #3   16. jan 2015 Hvad mener du med dine ?? Nicklas?

    Han kører fra 08.00 til 08.30 så holder bilen stille indtil 15.00 hvor han kører hjem igen. I alt 1 times køretid den dag.. Så i K/H forstand skal han ikke holde pause men efter arbejdstidsdirektivet skal han efter 6 timer have 30 min pause..


  • #4   17. jan 2015 Jan S
    Ved du om det er noget politiet går ind i ud fra en kontrol af kortet? Eller om de kun forholder sig til k/h.


  • #5   19. jan 2015 Politiet burde kun holde sig til køre hviletid.