{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.270 visninger | Oprettet:

køre hviletid er det lovligt {{forumTopicSubject}}

har en kollega der kører lastbil hvor jeg arbejder.. han arbejder 6 dages uge som regel han sætter altid kortet i enfter han har læsset
arbejds tiden er typisk
mandag 8.30-17.00
tirsdag 5.00-17.00¨
onsdag 5.00-20.00
torsdag 5.00-18.00
fredag 5.00-17.00
lørdag.5.00-8.30
det er de tider hvor han har kortet i og synes det virker voldsomt men kan godt ske det mig der husker forkert


Kommentarer på:  køre hviletid er det lovligt
  • #1   22. maj 2014 hvorfor blander du dig i hvad han gør???

    er det dig selv du hentyder til eller???


  • #2   22. maj 2014 Hvorfor virker det voldsomt?

  • #3   22. maj 2014 Jeg syndes ikke det er så voldsom. Han har ikke dage over 15 timer , og ikke under 9 timer s hvil . weekend på 48 timer


  • #4   23. maj 2014 Onsdag til Torsdag holder han jo kun 9 timers hvil. Så skal han vel kompensere med 3+9 timers reglen? Så fredag må han vel ikke møde før kl 6?

    Er ikke 100% sikker. For inde ved Posten der må vi ikke reducere hvilet. Vi skal holde 11 timer hver gang.

    Så skal han vel huske at sætte det kort i inden han læsser. Ellers skal han huske at taste det ind. smiley


  • #5   23. maj 2014 SHN. Man skal ik kompensere for at holde 9 timer.

  • #6   23. maj 2014 Så kan du vel forklare hvad dette betyder.

    Han skal vel holde 3 timer først? smiley


    profilbillede
  • #7   23. maj 2014 Følger lige med her. smiley

  • #8   23. maj 2014 Det er hvis du deler dit hvil i stedet for en pause kan du holde 3 timers hvil. og derefter 9 timer i alt 12 timers hvil på dag

  • #9   23. maj 2014 Og du kan nedsætte din hvile tid 3gange om ugen til 9 timer

  • #10   23. maj 2014 Ahhh ok. Mange tak. smiley

  • #11   25. maj 2014 Skræmmende at der:

    1: Findes så mange folk der ikke kan passe sig selv
    2: Findes så mange der ikke an finde ud af de mest enkle regler omkring natte hvil
    3: Findes folk som ikke bare kan få lov at passe sit arbejde...

    Der er INTET ulovligt i et han laver der, lige bortset fra han ikke har kortet i under læsning om morgenen, men ud fra de tider du har listet der er der jo ingenting som er galt... han holder jo 48 timers weekendhvil på kortet fra lørdag morgen til mandag morgen... Han har rigeligt med nattehvil og bliver heller ikek fanget af for mange rådighedstimer, så rent K/H mæssigt er der intet at komme efetr, på kortet.. Så kan der så være noget med hans læsning uden kort samt arbejdsregulativer....

    Men Hel ærligt, hvad rager det dig hvor meget eller lidt han arbejder? Er du misundelig fordi han tjener mere end dig?
    Synes du han er firmaluder fordi han giver den en ekstra skalle eller hvad er der med dig...?
    Også fantastisk, det er dit første indlæg her på sitet, du har nok en profil mere, men temmelig sølle at gemme sig... Er du bange for at din kollega (Selv om du absolut ikke er særlig kollegial overfor ham) skal finde ud af hvilket fjols du er?? EN ting er sikkert, var jeg din vognmand og jeg fandt ud af du havde lavet sådan en tråd, så havde du satme fået min størrelse 50 i røven, det garanterer jeg dig....


  • #13   25. maj 2014 Okay fint nok jeg indrømmer da helt fint jeg havde misforstået nattehvilet, da jeg har kørt lastbil i 7 år ved et firma der kræver vi holder 11 timer hvil hver eneste gang. Så kan ikke lige se hvad der er skræmmende at jeg ikke lige kunne huske det til punkt og prikke. Så længe vi faktisk holder mere hvil en loven siger vi skal.

    Nu da du så er ude med riven efter mig. Så kan jeg godt slå lidt igen. Du siger at han intet gør galt ud over ikke at sætte kort i.

    Men nu er det sådan at du max må ha 60 arbejdstimer på en uge. Der er listet 65 timer. Så jo han bryder faktisk reglerne.

    Så er det vel også lidt skræmmende at du ikke vidste det? Nu når du er ude efter os andre.

    Når det så er sagt. Så skal vi sku da ikke jagte hinanden. Men hjælpe hinanden i hverdagen.


  • #14   25. maj 2014 Kære SHN, læs lige det jeg har skrevet ÉN gang mere... smiley Når det er gjort, så er jeg sikker på du vil se at det du langer ud efter mig, allerede er skrevet... smiley Men det med de 60 timer har INTET at gøre med K/H-forordningen men udelukkende arbejdsdirektivet og der blev spurgt direkte på K/H-reglerne her...

    Skal vi måle mere pik eller vil du erkende min er kortest??
    Og du har helt ret, vi skal hjælpe hinanden, men jeg bliver stadig harm når man ikek kender reglerne for daglig køretid, ugentlig køretid samt køretid på hinanden følgende 2 uger samt hvordan ens nattehvil og weekendhvil er strikket sammen, da det er det mest brugte i regelsættet samt det som reglerne er bygget op omkring... Men jeg kan sagtens følge dig i at det kan være svært at huske reglerne fra hinanden hvis man ikke bruger dem...

    Men jeg har altså nævnt det med de 60 timer... smiley

    Btw og lidt OT, så tillykke med de regionale mesterskaber... smiley


  • #16   25. maj 2014 Nu virker min tekst nok også lidt mere barsk end den skulle. Der forsvandt lidt smiley'er da jeg kopieret teksten og slettet den gamle. Da jeg lige skulle rette lidt tekst. Så en del var skrevet i ironi.

    Selv da jeg var oppe til EU bevis spurgte jeg kørelæren om de 9 timers hvil. Sådan jeg forstod det var at hvis man valgte at holde 9 timer så skulle man holde 3 timer ekstra ved næste hvil. Det kan jeg godt se jeg har forstået forkert. Det er jo bare godt at kunne få lidt hjælp her inde. Selvom jeg nok ikke kommer til at bruge det. Med mindre der kommer noget teoriprøve til noget konkurrence om kørehviletid. smiley


  • #17   25. maj 2014 Før jeg fik kørekort i år 2000 var der en regel med at man skulle kompenserer hvis man nedsatte hvilet, men hvordan det virker aner jeg ikke, det kan Morten sikkert svare os på, han er nemlig pisse gammel... smiley

  • #18   26. maj 2014 Det er kun ved uge hvil der skal kompenseres

  • #19   27. maj 2014 Jeg er først blevet stiv i reglerne efter 2006 - Inden da, var de lidt ligegyldige.
    Men den der med at kompensere i forbindelse med nattehvil kan jeg slet ikke genkalde. Måske det er alderen.


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #20   28. maj 2014 For nogle år tilbage, da man 1 gang om ugen måtte nedsætte sit hvil til 8 timer, mindes jeg at man skulle kompensere et eller andet dagen efter. smiley Men jeg kan ikke huske det.

  • #21   28. maj 2014 Er det alderen Morten? smiley

    Det kan være det er sådan det er Michael... det lyder meget rigtigt ihvertfald, men som sagt er reglen fra før min tid... smiley


  • #22   29. maj 2014 Jeg stoppede med at køre sydpå for alvor i 2003 og på den tid kunne det fint gå med 16 timers rådighed og 8 timers hvil - Køretimerne kunne også sagtens være 10-11 stykker, hvis der var fornuftige pauser i løbet af dagen.
    Alt det er med at kompensere, det kan jeg slet ikke genkalde, sikkert fordi jeg aldrig har brugt det.


  • #23   2. jun 2014 Lige for at afslutte det.
    Så er det et reduceret ugentlig hviletid der skal kompenseres med et tilsvarende hvil.
    som skal tages samlet inden udløbet af de efterfølgende 3 uger
    i forlængelse af et anden hviletid på mindst 9 timer.
    Det er sådan jeg husker det


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #24   2. jun 2014 Nvz. Du bliver nok liiige nødt til at læse lidt på lektien. De manglende timer fra et reduceret ugentlig hvil, skal holdes sammenhængende med et regulært ugentlig hvil. smiley

  • #25   2. jun 2014 Michael R.
    Jeg ved ikke hvad for en krystalkugle du kigger i men i så fald må du da gerne se om du kan finde det og vise mig det.
    For det jeg har fundet ser sådan her ud http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0CCsQFjAD&url=http%3A%2F%2Fitd.dk%2FDownloadOpen%2FMarketing%2FTransport_IT%2FITD_Koerehviletidsfolder_August2012.pdf&ei=U9CMU8GcEsqM4gTd_IHIDg&usg=AFQjCNGYAGVV8lhpKwYwNvHzlWciXDNjcQ&sig2=3UO5kmH-gT6qHfXVTXnwBQ&bvm=bv.68191837,d.bGE
    kig side 22.


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #26   2. jun 2014 Hvil, der tages som kompensation for reduceret ugentlig hviletid, tages i forlængelse af en anden hviletid på mindst 9 timer.


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #27   3. jun 2014 Så må det jo være mig der skal lære at læse smiley

Kommentér på:
køre hviletid er det lovligt

Annonce