{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.412 visninger | Oprettet:

Blev taget i kontrol idag {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg røg i kontrol nord for Vejle idag for køre/hviletid. Jeg havde en overtrædelse hvor jeg ikke havde holdt hele mit daglige hvil. Jeg fik en bøde på 19.000 kr samt betinget frakendelse af kørekortet, hvilket jeg synes er noget voldsomt for en enkelt forseelse som iøvrigt er min første nogensinde. Jeg skal så op til køre og teori prøve i vogntog.
Jeg vil høre om i kender et sted der er gode til den slags? Evt weekend kursus eller lign.
Det er helt åndsvagt for jeg hjorde det for at hjælpe en kollega på Sjælland der var på den.
Mvh Kasper Ejersbo


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blev taget i kontrol idag
  • #2   14. maj 2014 Jeg holdt kun 3 timer dvs 66 % overskridelse.
    Alt over 30 % giver åbenbart betinget frakendelse?
    Jeg kører firmakørsel med egne varer, isolerer huse rundt i landet for bla Eurodan huse. Kører generelt ikke så meget da jeg jo tjener penge når jeg holder stille og isolerer! Så det er aldrig noget problem med køre/hviletid. Men så var der lige en kollega der var kommet bagud. Hvor dum kan man være...


  • #3   14. maj 2014 Nu det ik for at skal være smart og gammel klog. Men hvis du kun har holdt 3-4 timers hvil. Så ved du vel også godt at det er galt.

  • #4   14. maj 2014 Jo. Jeg vidste godt at det ville kunne koste en endda stor bøde. Men jeg anede ikke at det gav betinget frakendelse.

  • #5   14. maj 2014 Nu går spørgsmålet vist heller ikke på om hvorvidt det er i orden eller ej, men om der er nogle som kender et sted der er gode at generhverve hos...

    Og et kæmpeskulderklap for dels at hjælpe en kollega selvom det bliver kriminelt men også for at skrive så åbent om det her...

    Du har min fulde respekt...

    Og med det sagt, hvor mange af os kan så ikke selv være med på den vogn kun at have holdt 3 timers nattehvil, eller mindre for den sags skyld...?

    Men en god ting at skrive her er måske hvilken landsdel der vil være at foretrække... smiley


  • #6   14. maj 2014 Ja jeg står i den situation at jeg skal op til orienterede prøve i vogntog og vil høre om nogen kender til evt materiale på nettet til at øve teori som nok er det jeg er mest usikker på. (Det er efterhånden mere end 20 år siden sidst)


  • #7   14. maj 2014 Nå ja jeg bor 20 km nord for Randers. Men ved weekendkursus eller lign er det underordnet hvor det er

  • #8   14. maj 2014 10 km nord for Randers!

  • #9   14. maj 2014 Kan være du skal prøve at tag kontakt til noget amu kursus hvis du kan finde noget i nærheden. De kan måske hjælpe dig. Med noget teori og køre timer
    kan sige da jeg i sin tid var på sådan et kursus var det selvstændig kørelærer der var tilknyttet til stedet


  • #10   15. maj 2014 Hvad med TUC??

  • #11   15. maj 2014 Kom lige til at tænke på det er da noget med man kan dele sit hvil også holde 3 sammenhængene timer og den anden på mindst 9 sammenhængene timer

  • #12   15. maj 2014 Det ændrer ikke på at det heleskal være afholdt indenfor 24 timer... smiley

  • #13   15. maj 2014 Ahh ja det er rigtigt så havdet han nu hjulpet sin kollega og holdt sit hvil efterfølgende så burde han vel sagen havdet klaret frisag ikke?

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #14   15. maj 2014 Rolig, jeg har prøvet alt det betinget frakendelse og du skal vente til du får papirer fra policen. Ham betjenten der stoppede mig sagde jeg bare skulle op i personbil, men endte med forvogn. Ændrer en del på prisen. Alt i alt havde jeg et helt år og løbe på.

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #15   15. maj 2014 Og du siger firmakørsel med egne vare??? Er det ikke en undtagelse, eller er jeg helt gal på den?

  • #16   16. maj 2014 Jo det er også det jeg tænker på. Men er det ikke hvis man kun kører i en radius af 50 km fra virksomhedens adresse?

  • #17   16. maj 2014 Ja der findes noget undtagelse hvis du Max vejer 7,5 tons total. Og chauffør ikke er dit hovederhverv også inden for radius af 50km fra firma adresse

  • #18   16. maj 2014 Prøv og giv ham her et kald. Jeg er ret sikker på at han kan hjælpe dig med at få kortet igen på den nemmeste og billigste måde. Han underviser i weekenden og er meget fair med priserne.

    Børge Nielsen
    Guldagervej 6, Gatten
    9670 Løgstør
    Tel.: 98 68 30 26


  • #19   16. maj 2014 Jeg siger så mange 1000 tak. Jeg giver ham et kald så jeg kan komme videre.

  • #20   17. maj 2014 Du kan ikke komme op til prøve før du har fået brev fra politiet. Der kan sagtens gå en måned eller to.
    Du ved heller ikke hvilken kategori du skal op i før sagen er sat i gang ved myndighederne, så det er spildt at starte på noget før.


  • #22   20. maj 2014 Tak for info Mårten.
    Selvfølgelig kan man ikke komme til prøve før man har modtaget noget fra politiet. Man går bare lige lidt i panik når noget sådan sker. Selvom jeg ikke er vognmand er jeg lige så afhængig af mit kørekort som jer andre. Så blev sgu lige noget paf, også fordi jeg ikke havde drømt at det var så voldsom en sanktion ved første og eneste overtrædelse.
    Jeg klapper hesten og afventer skrivelse fra politiet.


  • #23   20. maj 2014 Jeg var igennem det samme på grund af fart. Du kan tage de helt roligt indtil bøden kommer, der er en skrivelse med hvor du skal skrive om du kan vedgå dig det og bla bla bla og så tæller tiden fra de modtager den og fra du skriver den under har du 6 måneder til at få klaret den orienterende teori og køreprøve.

Kommentér på:
Blev taget i kontrol idag

Annonce