{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.714 visninger | Oprettet:

Kim
Kim
Tilmeldt:
13. apr 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 38 Svar: 388

Info om Kranbil {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg starter på Amu til efteråret og skal tage kort til stor bil med hænger.

Min Onkel er vognmand og har fast kørsel for en tømmerhandel.
Han har tilbudt mig at købe en vogn mere og give mig fast arbejde på en kranbil når den anden vognmand går på Pension i foråret 2015

Kranbil.... Er det et godt job at have?
Mødetiden er fra 03.30 til kl. 13-14 stykker. Er blevet tilbudt en rigtig god timeløn.

Hvor mange af jer har kørt kran for en tømmerhandel?
Er/Var i tilfredse?

Hvad ligger lønning typisk på?


Kommentarer på:  Info om Kranbil
  • #1   15. apr 2014 Elsker at køre kran, men det godt nok noget helt andet end at køre vare ud.....

  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #2   15. apr 2014 En rigtig lastbil har kran på smiley


  • #3   15. apr 2014 Jeg tror lige så godt du kunne have spurgte om man mest er til hvidløgs-, peber- eller sønderjysk spegepølse...

    smiley

    Jeg har selv kørt kran, både for tømmerhandel og for AO, jeg hadet det den gang, fandt det kedeligt, mens jeg havde en kollega der var sur over han aldrig kom ud og køre kran, for han elskede det...
    De ter som moderen og datteren, nogle tager den en, andre den anden og nogle helt tredje kan ikke få nok og snupper dem begge.. smiley


  • #4   15. apr 2014 jeg har været hos en vognmand der kørte for forskellige tømmerhandler. og det er god kørsel og kran kørsel er super godt arbejde hvis man kan lide og være ude og kan li man skal tænke lidt over hvordan man klare opgave man skal se muligheder og ikke problemer


  • #5   15. apr 2014 jeg køre kran nu.. og det er udemærket arbejde.. men så meget skal du no heller ikk tænke over dit kranarbejde når du køre tømmerhandlen..

    jeg starter på dit job her i maj hvor jeg skal have kran e og der er mange sjove opgaver som jeg glæder mig til at skulle igang med

    lønnen er på overenskomst.. men man kan vel forhandle sig frem til mere evt


  • #6   15. apr 2014 Hvis du vil have afvekslende arb. så syntes jeg du skal prøve det,har selv kørt trælast i over 20 år nu og syntes stadig jeg bliver udfordret,har også prøvet andre grene af chauffør jobbet tidligere, men har her fundet lige min gren smiley Det jeg syntes godt om er kontakten med kunderne,at ikke 2 dage er ens,at når jeg går hjem om aftenen ved jeg ikke hvad opgaver der venter når jeg skal møde dagen efter,nogle syntes sikkert ikke om den slags,men kan man leve med det blive man generelt mange år i branchen smiley Bliver du ansat hos en trælast får du også en løn som er pænt over tariffen og en god mulighed for at tjene mere ved overarb. som der er en del af smiley

  • #7   15. apr 2014 Hvis du har fået tilbudt en "rigtig god timeløn." så må du da ha en ide om hvad lønnen typisk ligger på ?
    Jeg kører kran i Kbh / Sjælland og ville ikke lave andet.
    Men byggemarked - det startede jeg min karriere med og det blev jeg træt af.


  • #8   18. apr 2014 Jeg ved ikke hvad den typiske løn ligger på. Men den løn jeg er blevet tilbudt ligger langt over overenskomsten hos en ratholder.
    Lidt ligesom flyttebranchen. Man ved aldrig hvad der venter. Skal man på 5. sal eller ej. Har de et pengeskab, klavér eller noget andet tungt.

    Men må ærligt indrømme at tanken om at skulle styre en kran skræmmer mig lidt. Her tænker jeg mest på den skade man kan forsage.


  • Michael R
    Michael R Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 35
    #10   18. apr 2014 Nemlig spyfus. Interessen i kran arbejde er det halve arbejde smiley

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #11   18. apr 2014 Man skal tænke sig lidt mere, om når man har roder rundt med kranen i forhold til så meget andet.. Men at køre ved en tømmerhandel er fint nok.. Der er ikke det store ben i det.. Og der er normalt ikke det store brok og ballade, når man kommer ud til med de varer, da det for det meste bare skal stilles inde på grunden.. Du kommer nok ikke ud i at bære 500 kg gips til 4 sal.. smiley

Kommentér på:
Info om Kranbil

Annonce