{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.955 visninger | Oprettet:

allan S
allan S
Tilmeldt:
10. sep 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Transport af båd til udlandet {{forumTopicSubject}}

Hej alle på lastbilgalleriet, jeg har et spørgsmål angående transport af en 13,5 meter lang og 3,4 meter bred båd,

jeg kunne godt tænke mig at få oplysninger på den bedste måde at få fragtet min kammerats båd til Grækenland eller tyrkiet, det er meningen han vil have den til at ligge fast på rhodos.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Transport af båd til udlandet
  • #1   10. sep 2013 Personligt ville jeg (hvis pengene var der)
    Have bestilt en kranbil med erfaring fra andre både.

    Jeg har en teori om at jo færre der skal pille, jo mindre går til spilde.


  • #2   10. sep 2013 Den billigste måde vil være at smøre en stor madpakke og så selv sejle den derned hvis du ikke har tid og evner til det vil jeg anbefale at du ringer til tofra specialtransport i 8700 Horsens de ville nem kunne løse denne opgave for dig held og lykke med det

  • #3   10. sep 2013 Skark
    Give
    Mogens Hedelund

    prøv at ringe til dem efter et UFORPLIGTENDE pris-overslag.

    Men personligt ville jeg nok overveje at kontakte Schenker *(tog banen) i Taulov... HVIS båden i stativ kan holde en højde på max 4m..


  • #4   10. sep 2013 Må man godt være 3,4 meter på togbanen?

  • #5   10. sep 2013 Futte hvordan tror du en båd ser ud efter 3000km på en jernbane??

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #6   10. sep 2013 det bliver vist noget med at afspærre hele europas jernbanenet
    pga. bredden. Men så ved man jo selvfølgelig også hvor den befinder sig noget jeg ellers ville være MEGET bekymret formed jernbane transport til Grækenland. Spøg tilside den med banen duer ikke jeg ville heller ikke turde. Pga af bådens længde ville jeg nok finde en bil uden kran (Der er garanteret en på Rhodos der kan krane den perfekt i vandet.) da det så "kun" er bredden der er et problem og med det antal lande og hvilke det er ja så er alene det et stort proplem. Pris tja, 6000 * 10 er vel ikke urealistisk hvis der kan køres uden følgebil bil/biler ellers så læg 10 Kr./Km. til pr følgebil pr. kilometer.
    Så find en erfaren pensioneret sejler giv ham et Mastercard og fortæl ham at han ikke behøver sejle hele turen med 30 knop. og så en flybillet hjem.


  • #7   10. sep 2013 Ring til Tvis og spørg på en pris.


  • #8   10. sep 2013 Ring til Mogens Hegelund, og spørg efter Mr President. Han har stor erfaring med sådan nogen både


  • #9   10. sep 2013 Jeg beklager da meget hvis mit forslag blev betragtet som en "joke"....

    Når man i Jylland (godt nok på forsøgs basis) har kunne transporterer 45m møllevinger.. så hvorfor ikke en båd??
    Mig bekendt er de da bredere end en standart lastbil, uanset om du ligger dem på højkant eller skrå...

    Godt nok ligger de i en speciel "vugge", rækker over 3 vogne, men støtter kun på den midterste... men alligevel...


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #10   10. sep 2013 Futte man kører bare ikke en båd på 3,4 meter bredde ubesværet igennem europa.

  • #11   11. sep 2013 Det er bredden den er gal med, ikke så meget længden smiley


  • #12   11. sep 2013 jeg er vel klar over at det er bredden der er problemet her... jeg er også klar over at det ikke vil blive let... jeg sagde blot... "Personligt ville jeg overveje....."....

    Men fair nok... det er da også snart 9år siden jeg kørte følgebil, så der er nok mange regler der er blevet ændret siden da..


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #13   11. sep 2013 Futte
    Med banen er der ikke noget der er let. Enten duer det eller også duer det ikke.
    Jeg kørte for Nor Cargo ( idag Bring ) de havde fået en kunde der skulle sende dæk til Norge disse blev læsset løst i trailer og på trods af side brædder så buler det altså ud i gardinet, de første tre trailere blev alle afvist i Taulov. Så droppede man den løsning.


  • #14   12. sep 2013 Finn jespergård. Har li været nede efter en båd i Nice. Og her ved jeg godt at det kun er Frankrig.
    Men han har styr på det, prøv og giv ham et kald.


  • #15   13. sep 2013 Ring til frede Matzen vi køre også der ud hvis det er jeg er på vej til Tyrkiet lige i denne stund og er lige kommer i land i Grækenland og vil lige holde her til kl 7 så må jeg køre igen

  • allan S
    allan S Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #16   13. sep 2013 Hej Jørn k

    den vogn du kører med kan den have en sådan størrelse båd med ?


  • #17   21. sep 2013 Ja hvor lang er den? Men tror det bliver dyrt inden man har alle tilladelser her ud og føglebil og sådan. Men send mig en pm så kikker jeg på det

Kommentér på:
Transport af båd til udlandet

Annonce