7.144 visninger
|
Oprettet:
Klaus Kousted {{forumTopicSubject}}
Læste forleden dag på transporttidende.com, at Klaus Kousted i Grenå skulle have indgivet konkurs, men man ser stadig hans biler, mødte flere i dag. Er der nogen derved hvad det går ud på, om han er startet op igen, eller af han evt. havde et extra firma og det er det som er lukket, for står også noget med udlejer. Var bare nysgerrig
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
jul 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 36
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 40 Følgere: 40 Lastbiler: 15 Emner: 22 Svar: 193
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 21 Følgere: 20 Lastbiler: 1 Emner: 26 Svar: 1.098
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Men ellers er det som Steven skriver noget med at lukke den ene dag og starte igen den næste..
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=Klaus%20Kousted&q=f5b80dff-9daf-4aa9-95e4-c33395b5cccd&p=7579de59-9b92-4d84-9943-7c9a7296fa9e&ts=1372758138&c=cvrdk&e=prod&rt=Safetynet&h=5918e74324283a04460c21f7a39e8144
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 18 Følgere: 17 Lastbiler: 2 Emner: 40 Svar: 1.989
Vindelsbæks har nok kun været langtidslejet så. Det er som regel ved lejeaftaler man ikke må røre ved bilerne. Eller også er de købt med tilbagekøbsgaranti og pris... Der kan være mange grunde til det.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Lidt sørgeligt med alle de skrøner om leasing!
Og hvad Klaus Kousted angår, så er han jo bare endnu en konkursrytter i rækken, køre for billigt, lade gælden vokse mens man udvider og så indgive en ny konkurs for at nulstille gælden for at fortsætte præcis hvor man slap - Det er sgu da ynkeligt!
Den gamle Kaj ville vende sig i graven hvis han så hvad Kousted navnet bliver brugt til i dag! Klaus er bare endnu en stor drengerøv med større armbevægelser end intellekt!
aug 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 38
Det er hvad jeg har fået af vide af en af chaufførene.
Chaufførene har i hvert fald fået deres løn til tiden og i hht overenskomsten. Og Klaus plejer ellers at have styr på sine ting.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Er det at ha styr på sine ting at køre højværdi gods uden at ha det forsikret eller at være så letsindig i sin omgang med det at forsikringen ikke vil betale?
Er det i orden synes du, at man bare konkurser virksomheden og fortsætter i en ny og så står en anden tilbage med regningen og på den måde slipper han afsted med netop ikke at ha styr på sine ting.
Og uanset, så ændrer det ikke på, at det ikke er første gang.
Måske de skulle skrive Konkursted på bilerne?
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg er både enig og uenig, jeg synes det burde afhænge af omstændighederne - Første gang med Klaus Kousted gik han på røven fordi han troede at han kunne gå på vandet da han overtog forretningen, det burde ikke være lovligt at kunne køre videre efter det der defineres som økonomisk uansvalighed, den her gang spekulerer han i, at han kan idømmes et erstatningskrav fordi han ikke har haft orden i tingene, så burde det heller ikke være muligt at kunne køre videre i et nyt selskab!
Men der er andre tilfælde hvor folk går konkurs fordi en en kunde f.eks, ikke har betalt eller andet i den stil, der synes jeg helt klart at der skal være en chance mere!
mar 2011
Følger: 20 Følgere: 20 Emner: 13 Svar: 571
Hvordan er det lige I vil kunne lovgive omkring hvad økonomisk uansvarlighed angår? Hvordan vil man kunne fastsætte en norm for hvornår man er ansvarlig eller uansvarlig? - Er det når man kører for billigt - men for billigt i forhold til hvad? Er det når man sælger en vare for billigt - men hvad er alternativet ?
Derudover er det så ikke for sent, at spekulere som du tænker Morten, når det hedengangne selskab var personligt drevet? Så er der da for mig at se ingen vej tilbage uagtet, at der er stiftet et ApS-selskab, der har overtaget den gamle "forretnings" aktiver?
Tilmeldt:
dec 2010
Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
Vi er stort set enig, er man " uforskyldt " i at biksen går konkurs jamen så er fornuften da at komme i gang igen.
Men gør man som Klaus, Brdr. Friis Pedersen og mange andre virksomheder at man " bare " lukker firmaet for at starte det op igen i et andet navn så syntes jeg ikke man skulle have lov til at forsætte.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Økonomisk uansvarlighed er helt klart defineret i forbindelse med både konkurs og gældssanering.
I følge et tidligere postet indlæg er der skiftet selskab, er det tilfældet har der ikke været tale om at noget har været personligt drevet, var det tilfældet kunne man ikke få nye tilladelser.
Du ved, kravet om god vandel og ikke mindst kravet om ikke at skylde det offentlige mere end 50.000!
Og nej, økonomisk uansvarlighed handler ikke om hvad man sælger en ydelse for, man om hvad man bruger virksomhedens midler til, trækker ud til sig selv driften taget i betragtning osv.
Gør man sig skyldig i økonomisk uansvarlighed kan man f.eks, ikke gældssaneres.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Jeg mener ikke jeg har udtalt mig om hvor pengene bliver brugt, men udelukkende bragt eksempler på dette og hint - Men når alt grejet er så gammelt, så bliver pengene nok brugt på noget andet, alternativt kører man alt for billigt - Det er jo ikke astrofysik at gennemskue, at en konkurs kun kommer hvis indtægterne er mindre end udgifter - ELLER - Der er udsigt til en retssag med krav om en større erstatning end virksomheden kan bære.
Og uanset hvad, så ændrer det ikke et komma på, at det ikke er første gang Klaus laver det nummer.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
Nu skriver du det selv, at de nyeste biler er fire år gamle. Så med mindre firmaet går virkeligt godt så er det den sikre vej til at lukke firmaet, nu ved jeg ikke hvor mange KK har men +50 er vel et godt gæt. Så indenfor de nærmeste år skal der finanseres +50 biler hvem vil mon gøre det med mindre der er kapital tilstede og det er der jo næppe når man lige har været konkurs. Man kan selvfølgelig køre videre i de gamle biler det er så den anden vej mod graven.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
At i har fået jeres løn af KK tjener manden til respekt så er det trods alt ikke jeres kolleger der har været med til at betale gildet. men derefter knækker filmen du skriver at han altid har skiftet 1.1 det har han så glemt i fire år når man kører eksport med 57 biler ( det er det antal tilladelser det det nye firma står til at have hos færdsels styrelsen ) så skal der bare ikke meget til at filmen knækker.
dec 2010
Følger: 25 Følgere: 27 Lastbiler: 2 Emner: 7 Svar: 3.964
Uanset hvad der ligger til grund for en konkurs, så er der nogen der står med en lang næse bagefter - Man konkurser jo ikke en virksomhed uden grund - Enten er man tvunget til det ellers er det fordi man kan tjene/spare relativt store beløb - I Det her tilfælde handler det ganske sikkert om at undgå at skulle betale et krav man ved er på vej, et krav man vel rent juridisk burde skulle betale, hvis ikke kunne man bare tage en retssag som man så ville vinde.
Jeg ved udemærket at i alle har fået jeres løn osv - Men det ændrer ikke på at konkurs påfører andre tab.
Og så er jeg helt med Thomas her, at køre i så mange gamle biler på en gang er lige til at slå bunde ud af kassen - Der er risiko for at der kommer mange store regninger på en gang og der skal skiftes mange biler på en gang, begge dele kræve man har rådighed over rigelig kapital og det har man normalt ikke i en nystartet virksomhed og havde det heller ikke i den gamle, havde man haft det, så var konkursen aldrig kommet.
Det er fint du langer ud efter os der har en mening og mener vi udtaler om os noget vi ikke har forstand på - Jeg kan kun sige i lige måde, du æder alt Klaus fortæller jer råt, men ved tydeligvis intet om hvordan virksomhedsdrift og konkurs hænger sammen, det gør både Thomas og jeg til gengæld.
dec 2010
Følger: 22 Følgere: 21 Lastbiler: 2 Emner: 4 Svar: 41
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
maj 2011
Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
jan 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Svar: 2
jan 2015
Følger: 1 Svar: 1
http://www.konkurser.dk/Konkurs/?ID=55681
Klaus Kousted