{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.144 visninger | Oprettet:

Klaus Kousted {{forumTopicSubject}}

Læste forleden dag på transporttidende.com, at Klaus Kousted i Grenå skulle have indgivet konkurs, men man ser stadig hans biler, mødte flere i dag. Er der nogen derved hvad det går ud på, om han er startet op igen, eller af han evt. havde et extra firma og det er det som er lukket, for står også noget med udlejer. Var bare nysgerrig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klaus Kousted
  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #1   1. jul 2013 Der er indgivet konkursbehandling mod ham ja, men der med er han ikke gået konkurs endnu der er en stor forskel

  • #2   1. jul 2013 Det de mener er det måske det man også kalder betalingsstandsning, hvor de fortsætter lidt og prøver af redde skuden

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   1. jul 2013 Både og, men altså hovedeparten af hans lastbiler er jo leaset og han køre hovedsagligt for DB Schenker, det er et rimelig stort firma hjemmehørende i Grenå skabt af hans far Kaj

  • #4   1. jul 2013 benny .. alt det der med leasing, og far kaj, og schenker.. hvad har det med Jess's spørgsmål om konkursbegæringen at gøre ? smiley

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #5   1. jul 2013 Ingenting Benne, det var blot lidt bonusinfo om virksomheden smiley


  • #6   1. jul 2013 efter hva jeg har hørt er de gået på røven den ene dag, og startet op igen dagen efter, så ingen har set eller hørt noget om det før det stod i bladene.

  • #7   1. jul 2013 Jeg har ellers hørt hans biler er betalt alle sammen...

    Men ellers er det som Steven skriver noget med at lukke den ene dag og starte igen den næste..


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   2. jul 2013 Det er så heller ikke første gang de har lavet det nummer, man skulle næsten tro at det er en sygdom hos de store vogmænd her på Djursland

  • #9   2. jul 2013 Der er vist nogen, der skal lære at læse det der er offentliggjort i stedet for at sidde og fortælle om hvad man tror der foregår... Det står jo på CVR.dk det hele, hvis du skulle lyste nogen at læse derinde.

    http://cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=Klaus%20Kousted&q=f5b80dff-9daf-4aa9-95e4-c33395b5cccd&p=7579de59-9b92-4d84-9943-7c9a7296fa9e&ts=1372758138&c=cvrdk&e=prod&rt=Safetynet&h=5918e74324283a04460c21f7a39e8144


  • #10   4. jul 2013 Vi har skiftet selvskab og ja det gamle selvskab er under konkurs.... Me. Vi har alle vores biler da konkurs selvskabet er solgt videre til det vi køre i nu... Og benny vi har ingen leaset biler det er danske banks...

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #11   4. jul 2013 Daniel der er da noget med at i ikke må gøre noget ved bilerne og det plejer at være reglerne for leaset biler

  • #12   4. jul 2013 Det kommer jo an på hvilke aftaler der er Benny. Der findes flere forskellige leasingformer, samt lejeaftaler.

  • #13   4. jul 2013 Jaa men er de ikk det er klaus der vil ha det sårn og de er danske banks

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #14   4. jul 2013 Okay, kan bare huske da Vindelsbæk fik 10 nye for 2 -3 år siden der måtte ikke ændres på dem overhovedet hvad lys angår da bilerne var leaset hos Volvo i Viborg


  • #15   4. jul 2013 Min er også leaset, jeg må gøre hvad der passer mig.

    Vindelsbæks har nok kun været langtidslejet så. Det er som regel ved lejeaftaler man ikke må røre ved bilerne. Eller også er de købt med tilbagekøbsgaranti og pris... Der kan være mange grunde til det.


  • #16   5. jul 2013 Der er to leasing former - Finansiel leasing som nok er det Morten L. Kræmer har, det er akkurat det samme som et låne penge i banken til en personbil og så er der operationel leasing hvor en bil er leaset for et fast beløb pr. måned i en forudbestemt periode og hvor man efter den periode bare afleverer bilen igen og går derfra uden omkostninger og har man sådan en aftale, så skal bilen afleveres PRÆCIS som man fik den udleveret, gør man ikke det følger der en regning på ALT!

    Lidt sørgeligt med alle de skrøner om leasing!

    Og hvad Klaus Kousted angår, så er han jo bare endnu en konkursrytter i rækken, køre for billigt, lade gælden vokse mens man udvider og så indgive en ny konkurs for at nulstille gælden for at fortsætte præcis hvor man slap - Det er sgu da ynkeligt!

    Den gamle Kaj ville vende sig i graven hvis han så hvad Kousted navnet bliver brugt til i dag! Klaus er bare endnu en stor drengerøv med større armbevægelser end intellekt!


  • Peter L
    Peter L Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 38
    #17   6. jul 2013 Det har ikke noget at gøre med den trailer de fik stjålet for noget tid siden med telefoner etc i for mange millioner kroner. Og forsikringen ikke ville dække?
    Det er hvad jeg har fået af vide af en af chaufførene.

    Chaufførene har i hvert fald fået deres løn til tiden og i hht overenskomsten. Og Klaus plejer ellers at have styr på sine ting.


  • #18   6. jul 2013 Peter

    Er det at ha styr på sine ting at køre højværdi gods uden at ha det forsikret eller at være så letsindig i sin omgang med det at forsikringen ikke vil betale?

    Er det i orden synes du, at man bare konkurser virksomheden og fortsætter i en ny og så står en anden tilbage med regningen og på den måde slipper han afsted med netop ikke at ha styr på sine ting.

    Og uanset, så ændrer det ikke på, at det ikke er første gang. smiley

    Måske de skulle skrive Konkursted på bilerne?


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #19   7. jul 2013 Gad vide hvad Stena Line siger til sagen, men et eller andet sted syntes jeg stadigvæk at det er noget svineri at man kan lade en virksomhed gå konkurs for blot at starte et nyt op igen. Det burde simpelthen være ulovligt.

  • #20   7. jul 2013 Benny

    Jeg er både enig og uenig, jeg synes det burde afhænge af omstændighederne - Første gang med Klaus Kousted gik han på røven fordi han troede at han kunne gå på vandet da han overtog forretningen, det burde ikke være lovligt at kunne køre videre efter det der defineres som økonomisk uansvalighed, den her gang spekulerer han i, at han kan idømmes et erstatningskrav fordi han ikke har haft orden i tingene, så burde det heller ikke være muligt at kunne køre videre i et nyt selskab!

    Men der er andre tilfælde hvor folk går konkurs fordi en en kunde f.eks, ikke har betalt eller andet i den stil, der synes jeg helt klart at der skal være en chance mere!


  • #21   7. jul 2013 Uden at forholde mig til Kousteds konkurs, men generelt

    Hvordan er det lige I vil kunne lovgive omkring hvad økonomisk uansvarlighed angår? Hvordan vil man kunne fastsætte en norm for hvornår man er ansvarlig eller uansvarlig? - Er det når man kører for billigt - men for billigt i forhold til hvad? Er det når man sælger en vare for billigt - men hvad er alternativet ?

    Derudover er det så ikke for sent, at spekulere som du tænker Morten, når det hedengangne selskab var personligt drevet? Så er der da for mig at se ingen vej tilbage uagtet, at der er stiftet et ApS-selskab, der har overtaget den gamle "forretnings" aktiver?


  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #22   8. jul 2013 Morten

    Vi er stort set enig, er man " uforskyldt " i at biksen går konkurs jamen så er fornuften da at komme i gang igen.

    Men gør man som Klaus, Brdr. Friis Pedersen og mange andre virksomheder at man " bare " lukker firmaet for at starte det op igen i et andet navn så syntes jeg ikke man skulle have lov til at forsætte.


  • #23   8. jul 2013 Petersen

    Økonomisk uansvarlighed er helt klart defineret i forbindelse med både konkurs og gældssanering. smiley

    I følge et tidligere postet indlæg er der skiftet selskab, er det tilfældet har der ikke været tale om at noget har været personligt drevet, var det tilfældet kunne man ikke få nye tilladelser. smiley

    Du ved, kravet om god vandel og ikke mindst kravet om ikke at skylde det offentlige mere end 50.000!

    Og nej, økonomisk uansvarlighed handler ikke om hvad man sælger en ydelse for, man om hvad man bruger virksomhedens midler til, trækker ud til sig selv driften taget i betragtning osv.

    Gør man sig skyldig i økonomisk uansvarlighed kan man f.eks, ikke gældssaneres.


  • #24   9. jul 2013 Mig bekendt er vores nyeste biler 4 år snart samt de har alle gået over 400 t så nye biler har vi ikk og se vores trailere så deter ikk der pengene bliver. Brugt morten

  • #25   12. jul 2013 Daniel B

    Jeg mener ikke jeg har udtalt mig om hvor pengene bliver brugt, men udelukkende bragt eksempler på dette og hint - Men når alt grejet er så gammelt, så bliver pengene nok brugt på noget andet, alternativt kører man alt for billigt - Det er jo ikke astrofysik at gennemskue, at en konkurs kun kommer hvis indtægterne er mindre end udgifter - ELLER - Der er udsigt til en retssag med krav om en større erstatning end virksomheden kan bære. smiley

    Og uanset hvad, så ændrer det ikke et komma på, at det ikke er første gang Klaus laver det nummer.


  • #26   15. jul 2013 jaaa det er ikk første gang men der er skam os mange firmaer der har gået baglens i denne brance


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #27   17. jul 2013 Daniel
    Nu skriver du det selv, at de nyeste biler er fire år gamle. Så med mindre firmaet går virkeligt godt så er det den sikre vej til at lukke firmaet, nu ved jeg ikke hvor mange KK har men +50 er vel et godt gæt. Så indenfor de nærmeste år skal der finanseres +50 biler hvem vil mon gøre det med mindre der er kapital tilstede og det er der jo næppe når man lige har været konkurs. Man kan selvfølgelig køre videre i de gamle biler det er så den anden vej mod graven.


  • #28   19. jul 2013 Jep vi er konkurs ryttere igen.... Li leget hva man siger her eller facebook er NOGLE klogere ind dem der ved hva der er sket... Og mig bekendt er det. Ikk alle biler der skal ud.. Han har altid skiftet ved 1.1 m så der er lang vej for mange a biler e endnu

  • #29   19. jul 2013 Og drenge kig nu efter inden i siger mere for vi har alle fået vores løn fra kousted samt ferie penge og ikk noget fra lønmodtageren garanti fond... Selvskabet er solgt inden klaus gik konkurs så vi som køre har intet mærket.. Og min bil har li været til service og det li efter så

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #31   19. jul 2013 Daniel
    At i har fået jeres løn af KK tjener manden til respekt så er det trods alt ikke jeres kolleger der har været med til at betale gildet. men derefter knækker filmen du skriver at han altid har skiftet 1.1 det har han så glemt i fire år når man kører eksport med 57 biler ( det er det antal tilladelser det det nye firma står til at have hos færdsels styrelsen ) så skal der bare ikke meget til at filmen knækker.


  • #32   20. jul 2013 Daniel

    Uanset hvad der ligger til grund for en konkurs, så er der nogen der står med en lang næse bagefter - Man konkurser jo ikke en virksomhed uden grund - Enten er man tvunget til det ellers er det fordi man kan tjene/spare relativt store beløb - I Det her tilfælde handler det ganske sikkert om at undgå at skulle betale et krav man ved er på vej, et krav man vel rent juridisk burde skulle betale, hvis ikke kunne man bare tage en retssag som man så ville vinde.

    Jeg ved udemærket at i alle har fået jeres løn osv - Men det ændrer ikke på at konkurs påfører andre tab.

    Og så er jeg helt med Thomas her, at køre i så mange gamle biler på en gang er lige til at slå bunde ud af kassen - Der er risiko for at der kommer mange store regninger på en gang og der skal skiftes mange biler på en gang, begge dele kræve man har rådighed over rigelig kapital og det har man normalt ikke i en nystartet virksomhed og havde det heller ikke i den gamle, havde man haft det, så var konkursen aldrig kommet. smiley

    Det er fint du langer ud efter os der har en mening og mener vi udtaler om os noget vi ikke har forstand på - Jeg kan kun sige i lige måde, du æder alt Klaus fortæller jer råt, men ved tydeligvis intet om hvordan virksomhedsdrift og konkurs hænger sammen, det gør både Thomas og jeg til gengæld. smiley


  • #33   21. jul 2013 Jeg æder skam intet han siger... Men være inu bare kloge og jeg intet aner om noget så er vi enige

  • #34   16. aug 2013 jeg har kendt Klaus Kousted i 30 år og ved at hans gamle bankmand sagde at der var lys for enden af tunnelen og så gik han desværre på pension også kom der en drengerøv til og han var ikke enig i at der var lys for enden af tunnelen derfor er der lavet et nyt selskab og han skylder kun 4 firmaer penge resten fik deres penge inden han lavede et nyt selskab.. vi har fået løn, feriepenge og søndag/helligdags penge og pension.. hilsen K Nordby

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #35   16. aug 2013 Jeg har skrevet det før, men det tjener Klaus til respekt at i fik jeres penge af firmaet. Så skriver du at han kun skylder fire firmaer penge, ja flot hvad så med de fire firmaer er de ligegyldige? Hvis jeg var et af dem så var jeg sku da ligeglad med om de andre var blevet betalt jeg manglede stadigvæk mine penge. Iøvrigt et meget sigende profil billede: Rygaard trailer en berygtet konkurs rytter og en bil i Nor Cargo farver. Det er fem år siden det kom til at hede Bring men Steen kører stadig i sin Nor Cargo bil. Gadvist hvor langt den har gået?

  • #36   18. aug 2013 Nej de fire firmaer er ikke ligegyldige.. Hvis han ikke går konkurs så får de deres penge... Det billede jeg har på er en af mine GAMLE biler og hvad angår Steen's lastbil så har den gået 1,15 million..

  • Jes K
    Jes K Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #37   29. jan 2015 og nu har han lige gjort det en gang til:
    http://www.konkurser.dk/Konkurs/?ID=55681


Kommentér på:
Klaus Kousted

Annonce