{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.428 visninger | Oprettet:

bag facade {{forumTopicSubject}}

Hey LB.

Jeg har lige set programmet bag facaden på dr1, og ham Ib Carlsen i Fredericia, er da lidt af en svindler.

Men jeg kom i tvivl... Hvor mange snyder egentlig?

Jeg har det selv sådan at hvis det ikke foregår efter reglerne så vil jeg ikke kører det. Arbejde eller ej....

Hvad er jeres meninger om emnet.?

Mvh. Evan Damgaard Mortensen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bag facade
  • #1   27. jan 2011 ja jeg skal ikke gøre mig hellig,,,,,men har da lavet mine tricks i tiden.men syntes også at branchen er blevet presset meget og det ka godt være svært at få det til at hænge sammen.. mvh

  • #2   27. jan 2011 Tror at alle på et eller andet tidspunkt har snydt...

    Nogen mere end andre..


  • #3   27. jan 2011 Ja giver jer alle ret , tror alle snyder engang i livet hvis ik flere det er ik til og vide og de cahuffør som siger de aldrig har gjort det , vil jeg mene lyver, Men håber da der kommer en intern efterforskning på karlskov efter alt det man lige har set om ham,

  • #4   27. jan 2011 Jeg tror ikke der er meget mere end 0,5% af de danske chauffører som har kørt RIGTIGT lastbil (det vil sige for vognmænd og ikke for firmaer som Arla og Carlsberg f.eks.) som kan sige sig fri for at at have "hekset" lidt.... Og i teorien kan jeg da oplyse at jeg har hekset MEGET i min tid, men kun i teorien naturligvis... ;op

  • #5   27. jan 2011 * Mr. Nobody - Admin for NordjyllandsGruppen *

    Det er ikke appelsin fri inde ved Arla kan jeg fortælle dig... Har selv kørt ved arla, for en ekstern vognmand, og de kan køre en masse... smiley


  • #6   27. jan 2011 men os helt ubeskriveligt hva en lastbil kunne gør i den ulykke de rekonstruerede en lastbil køre op bag i en række biler,

  • #7   27. jan 2011 Jeg har meget lidt erfaring med brugen af førerkort, og gudskelov for det, men har hørt at hvis der sættes en magnet på et bestemt sted på gearkassen så kan det ikke registrere at bilen kører... Det med kortet er at man måske har et ekstra kort, og så kan man skifte mellem dem, lidt på samme måde som med skiverne, bare elektronisk, den med USB'en kender jeg intet til...

  • #8   27. jan 2011 ja helt sikkert realistisk , det er helt sikkert, men du vil jo som du os siger pedersen du vil jo altid af reaktion undvige eller bremse, men man kunne os undre sig over de ik har taget nødsporet

  • #9   27. jan 2011 Nej det er frygtelig når sådan sker, det er jo kun et split sekund der behøver og gå og så er det sket

  • #10   27. jan 2011 Men det er livet vi kan ik lave det uanset hvor meget vi ønsker og kunne det

  • #11   27. jan 2011 Den test de lavede med den lastbil der skulle køre op i de biler, den var da fejlbehæftet så det vil noget, den jernplade der gør jo at bilerne bliver mast det vil jo ikke ske på samme måde IRL...

    - Pedersen - >Jo ARLA har da også fusket (og gør det nok også stadig) men som chauffør for Arla der er det nemmere at undgå fordi deres interne regler er meget strikse... i de godt 6 måneder jeg var ansat ved Arla Ishøj havde jeg ikke en eneste overtrædelse af kørehviletiderne.... Ikke ÉN.... jeg havde mange overtrædelser af hastighedsbestemmelserne, men når man har en lastbil der render 100+ så skal det sgu bruges hehe...

    Evan M> Så har du heller ikke kørt FOR Arla, men for en vognmand der havde en kontrakt med Arla.... ;o)


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #12   27. jan 2011 Evan M - mon ikke det skyldes at de er underlagt særregler når de kører med levnedsmidler - Arla altså... smiley
    Ved ikke med HD chaufførerne, men dem der kører med indsamling mv., mener jeg helt bestemt er fritaget for køre-hviletidsreglerne


  • Brian S
    Brian S Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
    #13   27. jan 2011 Nobody - Der er da pda'ere i Arla bilerne i dag, hvor de holder øje med overhastighed (alt over 80), hvor meget udrulning chaufførerne har haft, deres brændstofforbrug mv. smiley

  • #14   27. jan 2011 men det er vidst en større omgang med alle de der nye regler og det som kommer.. Men hva synes i om at de vil ha indført en dansk form for BAG herhjem

  • Sas S
    Sas S Tilmeldt:
    jan 2011

    Følger: 1 Svar: 2
    #15   27. jan 2011 Jesper C
    God ide med et "tysk" BAG. Det virker fint i D så hvorfor skulle det ikke gøre det i DK. Iøvrigt, så kan man så osse lukke Tungvognsektionen i politet, og flytte de kære basser tilbage til skrivebordet...... de er aligevel alt for virkeligsfjerne, og derfor farlige at have til at gå frit omkring!!


  • #16   27. jan 2011 Jeg var ansat ved Arla Ishøj fra 2002 til 2003 og det var faktisk længere end 6 måneder kommer jeg i tanke om nu, det var nok nærmere 9 måneder, men ski'e nu med det... Og den gang var der INGEN kontrol med farten, slet ikke... De skulle også bare lige prøve så skulle de da lægge noget mere køretid på turen ihvertfald... Mht K/H-tiderne så kender jeg flere der da jeg var ved Arla kunne starte med at køre en distributionstur nordsjælland rundt på røv og albuer, og så til Vejle/Hobro eller et tredje sted i Nord/Vest jylland som jeg ikke kan huske hvad hedder bagefter, og det blev der snildt set gennem fingre med... ;o)

  • #17   27. jan 2011 Brian S: Jeg havde engang en kollega, som tidligere havde kørt tankvogn ved Arla. Han var dengang fritaget for at køre med skive. Men hans rute var indenfor 50KM fra mejeriet. Og da det var en delebil, kunne de jo ikke bare køre røven ud af bukserne.

    Men efter alle de stramninger af K/H-tid, så går den vel heller ikke mere?

    Må "plov-kongerne" stadig køre i døgndrift egentlig??


  • #18   28. jan 2011 Jacob A> Plovkongerne som du kalder dem, er stadig fritaget ja, og det er Arlas tankbiler også...

  • #19   28. jan 2011 Ja vil gerne ha med alle de polakker der vælter ind og alt andet udenlandsk chauffører så vi kan få lov og kører vores egen varer, for det de siger idag holder jo ik en meter med og kører tre læs og så hjem igen det er stadig tre læs for meget

  • #21   28. jan 2011 De sagde jo også at skiven skulle sætte i bilen, når den stod på hvil. Så vidt jeg ved, er det ikke nødvendigt.

  • #23   28. jan 2011 Han kørte jo heller ikke kun i DK.

  • #25   28. jan 2011 Jeg har ALDRIG holdt hvil med skive i og er blevet stoppet til skive kontrol i Danmark, Sverige, Norge, Tyskland, BeNeLux, Frankrig og Spanien uden påtale...

  • #27   28. jan 2011 Det kan da lugte lige så tosset det vil, de kan jo se det med samme hvis de gider... længere er den ikke.. ;o)

  • #29   28. jan 2011 Så det vil sige at jeg skal pille min skive ud, midt om natten da den ikke må side i mere end 24 timer...

  • #30   28. jan 2011 så vidt jeg har lært må du da ikke tage din skive ud hvis du sover i bilen...eller tager jeg helt fejl.....

  • #31   28. jan 2011 Evan M> Som udgangspunkt JA, men som skrevet så har jeg ALDRIG sovet så meget som ÉN nat med skive i, ikke med vilje ihvertfald, og jeg er som tidligere nævnt røget i skive kontrol i nogle af de træls lande også UDEN påtale....

    jørn C> Hvad du har lært og ikke lært, det ved kun du og din lærer ;op
    Jeg har aldrig hørt om det fra officiel instans at man ikke måtte sove i bilen uden skive i, kun som kanal 19 og færgerygter.... Og helt seriøst hvorfor skulle man have skiven i? Hvad nu hvis du sover mens din skive når til 24 timer, så skal du stå op og skifte skive? og hvad så hvis dit hvil varer længere end de normale 9 timer f.eks. så dit "døgn" måske er på 28 timer i stedet for, fordelt på 15 rådighedstimer og 13 hviletimer (det oplevede jeg tit da jeg kørte syd på) på et tidspunkt vil dit døgn være skubbet så meget at du er nødt til at skifte skive MENS du kører? Kan du selv se der er noget galt her... når du står op og er klar til at køre, klasker du en skive i, når du stopper bilen for natten hiver du den ud igen, gentag proceduren efter hvil...


  • #33   28. jan 2011 det er så side 10 ...beklager

  • #35   28. jan 2011 vi er helt enige, men det er jo kun i dk,, jeg har selv fået bøde på 8oo nkr i trondheim for at holde hvil uden skive i.

  • #36   28. jan 2011 men reglerne er ændret 10 4 2007 og den du linker til er fra 31 10 2006... så det ka være lidt af en jungel at finde rundt i...eller hva. så hvad skal man holde sig til....

  • #39   28. jan 2011 det er bare så svært for chaufføre at vide præcis hvad der går og hvad der ikke går,,,har selv lige været stoppet af helge betjent i kbh og han gik hele lortet igennen ,,,,fandt dog ikke noget, men det er sku svært at forholde sig til hvad er forkert og rigtigt

  • #40   28. jan 2011 Jørn C> Det eneste jeg læser er at jeg har ret, for der står KAN og ikke SKAL... Og jeg henholder mig til min svada af lande benævnelser fra tidligere om hvor jeg har været til skive kontrol UDEN påtaler eller bøder....

    Johnny G> Det ved jeg godt det var også kun et eksembel, gik ikke ud fra jeg var nødt til at gå så meget i dybden...


  • #42   28. jan 2011 Johnny G> Alt forladt ;o) Det burde også konsekvent være 15 timer, som i gamle dage... men hvordan er det, når man holder 11 timers hvil så er det 13 timers rådighed, og 9 timers hviler er 15 timer, korrekt? Fatter ikke hvorfor det skal være mere besværligt en højst nødvendigt...

  • #43   28. jan 2011 Det er en jungle med alle de regler!!!!! Gør som USA.... 10 timers kørsel, så 1 times pause. så 2 timers kørsel.... til slut et hvil på 11 timer.
    Det var det køre og hviletids kursus smiley


  • #44   28. jan 2011 så heller som det europæiske, 4,5 times kørsel 1 times pause 4,5 times kørsel, 1 times pause 1 times kørsel og 12 timers hvile... det er til at forstå hehe... om end ikke skide produktivt hehe...

  • #45   29. jan 2011 hvis bare alle betjente gav bøder efter samme regler, ja så kom det nok ikke til diskution hver gang der er en som ikke er enig. eller som ikke har fået en bøde når han/hun er stoppet og andre har fået bøde. på samme grundlag. alle de undtagelser eller nationale regler,,,det er til at kaste op over..

  • #46   29. jan 2011 Jep.... jo mere indviklet, desto bedre hehe

  • #47   29. jan 2011 Nogen er jer der hørte om den racia oppe ved støvring samme aften som de viste den dokumentar der var der 125 chauffør der blev taget og 100 blev skrevet

Kommentér på:
bag facade

Annonce