2.428 visninger
|
Oprettet:
bag facade {{forumTopicSubject}}
Hey LB.
Jeg har lige set programmet bag facaden på dr1, og ham Ib Carlsen i Fredericia, er da lidt af en svindler.
Men jeg kom i tvivl... Hvor mange snyder egentlig?
Jeg har det selv sådan at hvis det ikke foregår efter reglerne så vil jeg ikke kører det. Arbejde eller ej....
Hvad er jeres meninger om emnet.?
Mvh. Evan Damgaard Mortensen
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 108 Følgere: 105 Lastbiler: 1 Emner: 20 Svar: 989
Nogen mere end andre..
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Lastbiler: 1 Emner: 8 Svar: 45
Det er ikke appelsin fri inde ved Arla kan jeg fortælle dig... Har selv kørt ved arla, for en ekstern vognmand, og de kan køre en masse...
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
- Pedersen - >Jo ARLA har da også fusket (og gør det nok også stadig) men som chauffør for Arla der er det nemmere at undgå fordi deres interne regler er meget strikse... i de godt 6 måneder jeg var ansat ved Arla Ishøj havde jeg ikke en eneste overtrædelse af kørehviletiderne.... Ikke ÉN.... jeg havde mange overtrædelser af hastighedsbestemmelserne, men når man har en lastbil der render 100+ så skal det sgu bruges hehe...
Evan M> Så har du heller ikke kørt FOR Arla, men for en vognmand der havde en kontrakt med Arla.... ;o)
dec 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
Ved ikke med HD chaufførerne, men dem der kører med indsamling mv., mener jeg helt bestemt er fritaget for køre-hviletidsreglerne
dec 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 72
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
jan 2011
Følger: 1 Svar: 2
God ide med et "tysk" BAG. Det virker fint i D så hvorfor skulle det ikke gøre det i DK. Iøvrigt, så kan man så osse lukke Tungvognsektionen i politet, og flytte de kære basser tilbage til skrivebordet...... de er aligevel alt for virkeligsfjerne, og derfor farlige at have til at gå frit omkring!!
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 92
Men efter alle de stramninger af K/H-tid, så går den vel heller ikke mere?
Må "plov-kongerne" stadig køre i døgndrift egentlig??
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 7
dec 2010
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 5 Svar: 92
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Lastbiler: 1 Emner: 8 Svar: 45
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
jørn C> Hvad du har lært og ikke lært, det ved kun du og din lærer ;op
Jeg har aldrig hørt om det fra officiel instans at man ikke måtte sove i bilen uden skive i, kun som kanal 19 og færgerygter.... Og helt seriøst hvorfor skulle man have skiven i? Hvad nu hvis du sover mens din skive når til 24 timer, så skal du stå op og skifte skive? og hvad så hvis dit hvil varer længere end de normale 9 timer f.eks. så dit "døgn" måske er på 28 timer i stedet for, fordelt på 15 rådighedstimer og 13 hviletimer (det oplevede jeg tit da jeg kørte syd på) på et tidspunkt vil dit døgn være skubbet så meget at du er nødt til at skifte skive MENS du kører? Kan du selv se der er noget galt her... når du står op og er klar til at køre, klasker du en skive i, når du stopper bilen for natten hiver du den ud igen, gentag proceduren efter hvil...
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
Johnny G> Det ved jeg godt det var også kun et eksembel, gik ikke ud fra jeg var nødt til at gå så meget i dybden...
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 7
Det var det køre og hviletids kursus
dec 2010
Følger: 72 Følgere: 66 Lastbiler: 6 Emner: 92 Svar: 4.615
dec 2010
Følger: 20 Følgere: 19 Emner: 3 Svar: 182
dec 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 7
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 11 Lastbiler: 1 Emner: 3 Svar: 77
bag facade