{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.407 visninger | Oprettet:

Nogen der ved hvem der ejer denne bil ??? {{forumTopicSubject}}

Fra facebook :


Hej Gutter

Jeg er Claus` kollega fra Rescue Center Denmark.

I dag på vej hjem fik jeg et læs sten i hovedet fra en modkørende lastbil. Smadret rude og bule i motorhjelm. På vedhæftede video kan man se lastbilen, men desværre ikke nummerplade! Scania 144 V8 formoder jeg.

Er der nogen i gruppen der kender firmaet? Hvis Ja, så er der 2 flasker rødvin af god kvalitet til den første der melder ind med "det ved jeg" og 1 til nummer 2.

Gerningsstedet er Rute 11 ca. 1 km nord for Ribe og klokken er ca. 13.00 den 15. marts.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogen der ved hvem der ejer denne bil ???
  • #1   16. mar 2013 Det hver fald ikke en 144 det er en R serie

  • #2   16. mar 2013 Altså med mindre du har klare beviser for at de sten kun kommer fra ladet af, så er det bare træls. Det ska vognmanden ikke betale for de skader smiley

  • #3   16. mar 2013 Jesper... altså... hvis jeg kender reglerne ret, så skal gods og andre løse genstande være sikret, og faldt det af bilen og ned i hovedet på vores ven her, ja så vil jeg mene at den pågældende vognmand/chauffør kan drages til ansvar... Vi har fået udtrykkelige ordrer på at ALLE kanter, flader, kofangere osv skal være fri for løs ( træflis i vores tilfælde ) gods, da vi har haft ligene sager med "stenslag" osv for der flagrede flis af og ramte andre biler

  • #4   16. mar 2013 Men når det er sagt, så kan jeg godt genkende farverne på bilen, men kan simpelthen ikke komme i tanker om hvem det er der har den.. skal nok sige til hvis jeg kommer i tanke om det..

  • #5   16. mar 2013 Billedet er klippet ud af en video, så der er ingen tvivl om at stenene kommer fra ladet af smiley

  • #6   16. mar 2013 tro lige du skal prøve og ringe til vognmand jens Juhl i Toftlund for det liner sku hans Scania r500

  • #7   16. mar 2013 Ja det da ikke en 144 det kan man da tydeligt se.

  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #8   16. mar 2013 Tror Leif H har ret.. Dette billed er fra hans hjemmeside.. (link fjernet)

  • #9   16. mar 2013 ja det er vist ikke helt skudt ved siden af

  • Linda J
    Linda J Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Svar: 5
    #11   16. mar 2013 Det er en r 500

  • #12   16. mar 2013 Simon T om det er løs eller fast is der ligger der, det betyder vel ikke noget, det ryger altsammen af.

  • #13   16. mar 2013 satme surt, hvor kan filmen findes ?

  • #15   17. mar 2013 Og når så bilen har kastet stenen op fra kontakt mellem dæk og kørebane, hvem dækker så? Altså stenen var på kørebanen...
    Det er ikke engang påstand mod påstand.
    Men!!!!
    Desuden er det klart ulovligt at filme offentligt, UDEN at du på forhånd har skiltet med det, og har ALLE de involveredes accept til at du må gøre det.
    Bare så du ved det.


  • #16   17. mar 2013 man må da filme alt det man vil offenlige steder!!! man skal sku ikke spøger nogle om lov,

    og linda hvordan ved du det lige er en 500 kan da også være en 420 eller 620 for den sags skyld eller mere eller mindre


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #17   17. mar 2013 Rene P Nej, det er ikke ulovligt at filme i det offenlige rum.. Det er ulovligt at videoovervåge uden at skilte med det.. Hvis du har ret, så må sånogen som nyhederne jo ikke filme trafikken på motorvejen uden at stoppe alle biler og spørge om de må bruge det til nyhederne..

    http://130.225.180.61/CFJE/Lovbasen.nsf/ID/LB02425365

    (link fjernet)


  • #18   17. mar 2013 Rene: Vis det er stenslag hvor stenen kommer fra vejen. så er det sig selv eller ens egen forsikring da det ikke kan være nogen af parternes skyld. Men vis der er skiltet med løse sten og der er en fart grænse og der så er en der overhaler fordi han ikke har tid til at holde fartgrænsen. og der så stritter en masse sten på ens bil så er det ham der overhaler der skal betale.

  • #19   17. mar 2013 Sune N.
    Det er ikke helt rigtigt.
    Jeg flyver bla med noget der hedder FPV hvor man ser tingene fra et kamera monteret i flyveren, og styre den efter det.
    Derfor kender jeg reglerne, og tv har helt andre regler end os andre.
    Filmen med Scaniaen og stenen, er jo blevet til overvægning, og ser også ud til at skulle benyttes som bevismateriale. Det er altså overvågning.
    Og ja, skylds spørgsmålet er lidt "tåget" med hensyn til stenen.
    Jeg har selv haft en sten mellem et sæt tvillingehjul på en trækker, som gik løs, og gik helt gennem forrude samt ryglæn på en tysk indregistreret bil.
    Og da jeg ikke kørte med, eller havde kørt med, grus og/eller sand på daværende tidspunkt, var det et hændeligt uheld, set fra forsikringens side, og ejeren måtte selv betale.

    Og man skal med 100% sikkerhed, have haft standset den pågældende lastbil, for overhovedet at kunne gøre kravet.
    Det nytter intet, bare at ringe til vognmanden.
    Det ville jo være som at slå op i telefonbogen, for at finde en til at forærer en en ny forrude...


  • Bent Aagaard H
    Bent Aagaard H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #20   17. mar 2013 jaja, Find en anden undskyldning for at få betalt din fronrude , !! men du burde have en KLIP i kørerkotet for at sidde med din mobil og filme mens du kører , Klaphat , !

  • #21   17. mar 2013 Bent, det du skriver de vækker nogle spørgsmål hos mig.

    1: Hvordan er du sikker på det er en mobiltelefon?

    2: Hvodan kan du se han holder den i hånden?

    Stop nu med det mudderkast.. HVA?!



  • #22   17. mar 2013 Vis han har en film hvor den bil taber gods fra ladet og ned på hans bil. så er det sgu da kun guld at han har et trafic cam i ruden der fanger ham. så er der jo ingen diskusion om skylds spørgsmål. og der er bevis til forsikring.

    Hvorfor fanden kan det så være at der er nogen af jer der sidder og for ondt i røven over at han søger den bil med hans beviser så han kan få betalt regningen. Det fatter jeg ikke en meter af.

    Og Bent luk lige med sådanne kommentare når du ikke ved hvad du snakker om, Så er det sgu dig selv der er klaphatten


  • Ravn
    Ravn Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 9
    #23   17. mar 2013 Det ER en bil fra vognmand Jens Juhl i Toftlund. Jeg ved også hvad den faste chauffør hedder, men syntes ikke det kommer sagen ved. Tag at ringe til Jens, men du skal ikke regne med at han frivilligt giver dig noget for skaden. Men held og lykke


  • Ravn
    Ravn Tilmeldt:
    feb 2012

    Følger: 1 Svar: 9
    #24   17. mar 2013 Scroll ned til bunden. Der er et fint billede af bilen.

    http://www.jensjuhl.dk/nyheder


  • Bent Aagaard H
    Bent Aagaard H Tilmeldt:
    jul 2011

    Følger: 1 Svar: 4
    #25   17. mar 2013 KLAPHAT, !!!

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #26   17. mar 2013 Rene P...
    Du må gerne filme trafikken fra en bil men du må ikke lade kameraet følge en bestemt person uden at få lov...


  • Sune n
    Sune n Tilmeldt:
    feb 2011

    Emner: 1 Svar: 189
    #27   17. mar 2013 Rene p

    Kig lige dette fra FDM.. (link fjernet)


  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #28   17. mar 2013 Forøvrigt er filmen her..
    https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=J8wVqe7LtSU


  • #29   18. mar 2013 Undre mig over at den kan filme de sten påvejen og ikk nr pladen..

    Virker lidt som noget fotoshop..

    Og man kan da tydelig se at det ikk er sten fra lastbilen!!!!


  • #30   18. mar 2013 Det ligner mere sten der er kommet fra udkørslen og ligger på vejen. som han så køre over og så flyver op. Så er der nok ikke meget at hente der.

Kommentér på:
Nogen der ved hvem der ejer denne bil ???

Annonce