{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.780 visninger | Oprettet:

brian h
brian h
Tilmeldt:
6. jun 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Scania vs mb actros {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har fået valget mellem scania r500 topline eller den nye actros big space, 510hk. Begge med automatgear

kører lige nu volvo, så har ingen erfaring med nogle af dem smiley

Nogle som har kommentarer til disse biler, fordele og ulemper?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Scania vs mb actros
  • #2   25. jan 2013 Jeg ville tage Actros´en.

  • #4   25. jan 2013 Jeg kunne nok være tilbøjelig til MB. Men det kommer lidt an på hvad den skal bruges til.

  • #5   25. jan 2013 MB'eren er for ny til jeg ville være prøveklud......

    så ville nok hælde til Scania'en


  • #6   25. jan 2013 jeg har dog kun kørt skolevogne (fm9 og en anden fm, samt en scania r-serie

    Ville godt nok ikke vælge scania hvis de alle har så meget støj indeni i forhold til volvoerne smiley


  • #7   25. jan 2013 Ville til enhver tid foretrække MB fremfor Scania..

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #8   25. jan 2013 Jeg ville nok også vælge MB, jeg har dog ikke kendskab til de nye Actros men de tidligere har overrasket mig med en rigtig god komfort

  • #10   25. jan 2013 hvis MB ikke har gjort noget ved deres automatgear siden modelen i 2011 så ville jeg aldrig vælge MB'en... Som jeg kender til dem ville jeg vælge Scania'en...


  • brian h
    brian h Tilmeldt:
    jun 2011

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #11   25. jan 2013 Tak for svarene alle sammen, ja det er trækker smiley

  • #12   25. jan 2013 Hva skal du køre og og er det en 2 akslet, pusher eller boggie vi snakker om. Mercedesen ulempe er indstigningen, havde en på prøve i 2 dage og med mange stop vil jeg foretrække Scaniaen, Men ellers den nye Mercedes kører kanont. Dog lidt en skam den er så kort i akselafstand, det er ikke nemt og lave en opbygning da udstødning og adblue fylder hele højre side og at den ikke fåes med styretøj på mellem akslen. Jeg ville vælge Scaniaen.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #13   26. jan 2013 Den nye Actros er bare fantastisk. Dog er der bare det problem at vil man have lav indstigning er der kun smalt førerhus og bredt førerhus betyder at det er det man før kaldte megaspace dvs. at der er noget det ligner 2 meter op i hytten. Derudover er tre aklsede trækkere pusher indtil 2014 hvorefter der kommer twisteer.

  • #14   26. jan 2013 Kan ikke se hvorfor alle der ikke er til Mercedes altid brokker sig over at der er åååh flere kilometer op i den hytte.. Der er ET enkelt trin mere end i alle andre.. Så er man sq doven.. Og jeg slutter mig da klart til at indstigningen ikke er superb ved distributions kørsel.. Men man kan jo ikke få det hele..

  • #15   26. jan 2013 Det med trinene er en vanesag, jeg havde også problemer den første uges tid og så var det ovre...
    Personligt vil jeg ikke skifte til et andet mærke end MB og der er virkelig mange ting til forskel.
    Men får´én som ikke kender de forskellige mærker, ville jeg nok prøvekører dem i en uges tid hvis det var muligt...


  • #16   26. jan 2013 Kunz

    Så er man doven????? Vent nu til du er blevet 15-20 år ældre, så kan du mærke, at fordi du ikke var doven, så er du slidt i dine led.

    I min verden har Scania de bedste forhold når det handler om ind og udstigning og alligevel, så bander jeg min høje Scania langt hen de dage hvor jeg står ind og ud 50-70 gange. Det er totalt hårdt ved bentøjet. Uanset hvor smart det så ellers ser ud.

    I øvrigt ville jeg kraftigt overveje Actros selvom jeg er hardcore Scania fanatiker. Man skal bare lige tage højde for ind og udstigning.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #17   26. jan 2013 Kunz
    Jeg ER til mercedes så meget at jeg har købt en ny. Det er en Actros 3 netop fordi at L-førerhuset efter min mening er genialt. God plads samtidig med at det er til at komme ud og ind af, det eneste førerhus der efter min mening kommer i nærheden er scanias G-serie. Har dog også haft en Megaspace men fik aldrig lejlighed til selv at køre i den. Men selvom jeg er 1.95 høj kunne jeg nærmest kun lige se ind på gulvet.


  • #18   27. jan 2013 Mårten

    Så må vi jo snakkes ved om 15-20 år.. smiley
    Nu kan jeg ihvertfald ikke se det store problem i om der er 3 eller 4 trin.. smiley

    Thomas
    Jeg selv er lige under de 2 meter.. og jeg kunne da også kun lige se ind på gulvet i min megaspace.. men jeg vær satme glad for den.. og ville da gerne have en igen..


  • #19   27. jan 2013 har ikke selv prøve den nye actros men vi har 3 i firmaet og flere klager over gearne i den syntes den køre på en underlig måde med automat gear den slår fra når den ikke behøver og trække og når den så skal koble til igen så har den svært ved og finde det rigtige gear så jeg ville helt klart vælge scanian og ikke fordi jeg er scania fanatikker

  • #20   27. jan 2013 Det med gearet gjorde min også.. men det hjælp da de opdaterede gearkassen styring..

  • #21   27. jan 2013 okay skal jeg så ikke kunne sige det var bare hva en af kollegaerne sagde

  • #22   27. jan 2013 Vi har fået to stk mb actros i 2011 hos os. Som 8/4 beton biler. den ene kører fint med Aut gear. og den anden helt af helved til. den gere op og ned som en gal. springer 4 gear over opdager selv det forkert og gere så to ned igen osv osv. og selv om de kun er med 3 trin så de sku bøvlet at komme ind og ud af synes jeg. og virker sku så billigt at det er plastik trin. men når man først sidder bag rattet så sider man sku lækkert nok.

    I denne uge fik vi en helt ny Scania R440 og hold da kæft den larmer inde i. det da helt vildt lyder som om man sidder inde i en øl dåse der bliver slæbt efter en bil fra kirken af hehe. og jeg som ellers er Scania Mand blev sku helt vildt glad for min MAN TGS da jeg kom tilbage i den efter en tur i den Scania


Kommentér på:
Scania vs mb actros

Annonce