{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.345 visninger | Oprettet:

Så blev jeg sku også trucker godkendt ;) {{forumTopicSubject}}

.. eller skal vi bare sige jeg fik mit kørekort til forvogn smiley

Skal så til lastsikringsprøve imorgen og EU prøve på Tirsdag, så jeg også har noget at bruge kortet til smiley

Starter så i næste mdr på hænger så der er hele vognparken med

God aften derude


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev jeg sku også trucker godkendt ;)
  • #1   24. jan 2013 Sådan. Tillykke med det smiley har du så os fået job et sted

  • #2   24. jan 2013 Heey Thomas

    Mange tak skal du have smiley

    Neej jeg har jo mit bette firma der skal passes, men skulle der nu være lavvande en dag er det jo rart nok og have det smiley

    Og så rydder jeg lidt dødsboer hvor det er en fordel


  • #3   24. jan 2013 Når det dig hehe..ja det har jeg læst lidt om du har...så der jo mulighed for at bytte kassebil ud med lastbil en dag jo hehe

  • #4   24. jan 2013 Jaa måske smiley Ved dog ikke om det kræver en vognmandstilladelse eller virksomhedskort hvis bilen kun bruges til firmakørsel og ikke godstransport for fremmed regning ? smiley

  • #5   24. jan 2013 Det tror jeg sku ikke det kræver

  • #6   24. jan 2013 det var da værd og undersøge, har luret lidt på forsikring af lastvogn og det var sku billigere end min kassevogn smiley men de kører jo ikke langt literen he he

    men fortsætter det samme vej skulle jeg gerne have en fuldtidsansat (fruen) til sommer smiley


  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #7   24. jan 2013 Du skal ha vognmandstilladelse, du må ikke engang køre din hest til udstilling i en lastbil du har købt uden tilladelse smiley

  • #8   24. jan 2013 Hej Carsten.

    Vil det sige at alle interprenører har vognmandstilladelser ? der er jo flere der triller i de mindre MAN biler..

    synes det lyder vildt hvis alt firmakørsel kræver vognmandstilladelse smiley


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #9   24. jan 2013 Carsten s
    Sikke noget vrøvl selvfølgelig må man køre sin hest til udstilling ( som du skriver ). Tror du de rige heste folk i deres miliondyre lastvogne har vognmandstilladelse, jeg tvivler. Man må køre alt det man vil så længe det ikke er for fremmed regning. Så Friis må rydde alle de dødsboer han vil om det så er i en eksport trækker med trailer.


  • #10   24. jan 2013 En trælast har jo heller ikke vognmandstillades. Det har vi heller ikke der hvor jeg er. Vi kører beton. Så ja du helt gal på den... For at tage den med hesten igen..så længe det dn ejen hest så må du gerne..men du må ikke kører naboens hest rundt til udstillinger

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #11   24. jan 2013 Så længe det er for egen regning kræver det ikke tilladelse

  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #12   24. jan 2013 Må man tage naboens hest med gratis når man nu selv kører vejen ?

  • #13   25. jan 2013 man må ikke tage andres hest med, men sin egen (ihvertifald i hestetrailer)

    har kigget efter regler, men kan sku ikke finde noget om det smiley


  • #14   25. jan 2013 nå har spurgt vores lærer på det her lastbilkort og eu undervisning..

    De siger at er det firmakørsel, altså jeg ikke giver nogen en regning for det jeg transportere så må jeg godt købe lastbil til mit firma UDEN vognmandstilladelse eller et virksomhedskort..

    Jeg skal blot skrive på reg. attest at den bruges til firmakørsel og have kørerkort til den samt eu bevis og et førerkort


  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #15   25. jan 2013 Hehe. Så bare et program hvor lavede razzia ude til et marked, og der mener jeg bare de blev spurgt efter vognmands tilladelse . Og nogle andre godkendelser. Kan sku godt være det noget vrøvl, du må undskylde man nogengange kommer med nogle påstande man selv tror er rigtig Thomas, vi kan jo ikke alle være perfekte som dig .

  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #16   25. jan 2013 Og når du rydder dødsboer vil jeg da sige det er firma relateret når du tager penge for det, så syntes jeg da det mest logiske er at man har vognmands tilladelse. Du transportere jo noget gods for nogen og for penge for det eller ?. Det jo det samme man gør når man køre gods, så køre du det jo for nogle og for penge for det .

  • #17   25. jan 2013 Hver siger det for andre...jeg tror han købet feks alt indbo i et dødsbo. Kører ud og henter det. Kører det hjem til sig selv. Og så kommer nogle og køber det der..

    Ellers sku en trælast jo også ha da fe kører vare ud til kunder. Men det jo deres ejen vare..lige som det beton jeg kører med det jo også mit firmas ejen vare. Men du må ikke blive ind lejet til en trælast og kører vare ud for dem..for det jo ikke ejen vare så...


  • #18   25. jan 2013 Jeg rydder dødsbo gratis, men er der meget "lort" så tager jeg penge for rengøring af hytten smiley

    jeg betaler aldrig for døsboet, men får "timeløn" af det solgte.

    Så tager jeg penge er det rengøring smiley


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #19   25. jan 2013 carsten s
    Hvis jeg var perfekt så var jeg ikke i transport branchen.


  • carsten s
    carsten s Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 43
    #20   26. jan 2013 Thomas P, tror du ikke træ lasten har nogle tilladelser , det tror jeg nu nok, og kunden betaler jo for fragten, og det gør de også med en beton bil, derfor er det kørsel for regning,

  • #21   26. jan 2013 hvad hvis man har vare der leveres fragtfrit ? Blot en tanke

  • #22   26. jan 2013 Til Carsten s...
    Det er stadigvæk betragtet som firmakørsel.
    Men trælastens bil må selvfølgelig så ikke bruges til andet formål, altså kører for andre speditøre, transportfirmaer - da det er for anden regning.

    Den udsendelse med hestetransporten kan jeg godt huske, han kørte jo netop for en del andre på markedspladsen og det må han ikke uden vognmandstilladelse.


  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #23   26. jan 2013 carsten s
    Bare for at få det på det rene. Trælasten, betonværket og grossisten skal ikke have tilladelser da der transporteres egne varer om de er indkøbte eller egen producerede betyder intet, det der betyder noget er om det er varer man selv ejer og derefter sælger videre eller om det er anden mands varer man transporterer. Trælasten må også gerne skrive en regning hvor der står syv pll. fliser af XX Kr., + fragt XX Kr. netop fordi det er varer de selv ejer.


  • #24   26. jan 2013 jeg tror altså ikke de må tage penge for fragt og levere det uden tilladelsen..



  • thomas g
    thomas g Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 2 Emner: 19 Svar: 286
    #25   26. jan 2013 Jo bare det er egne varer. Transport koster jo stadigvæk penge.

  • #26   26. jan 2013 Vil det sige at hvis jeg sælger brænde/træpiller eller andet må jeg gerne levere dem til kunden uden en vognmandstilladelse ?


  • #27   26. jan 2013 Vi har sku ingen tilladelser. Og vi forlanger da også fragt for at kører ud med under 5m3. Alt det over er fragt frit

  • #28   26. jan 2013 Ja det må du feks godt. Men du må ikke kører ned i trælasten og hente dem først. Eller kører i grusgraven efter grus til en kunde

  • #29   26. jan 2013 der kan man bare se, var sikker på jeg skulle have en tilladelse hvis jeg leverede brænde/træpiller fra min lade til kunden

Kommentér på:
Så blev jeg sku også trucker godkendt ;)

Annonce