{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.225 visninger | Oprettet:

hastighed lastbil {{forumTopicSubject}}

jeg kom til og snakke med en kammerat den anden dag om hvis man nu køre ned ad en stor bakke hvor hastigheden vil blive højere hva vil der ske med det er der nogen regler eller skal man bare bremse den ned og være i vejen for andre trafikanter som kommer op i fart på den måde.
håber i forstår mig og at i vil hjælpe mig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hastighed lastbil
  • Mogens D
    Mogens D Tilmeldt:
    feb 2011

    Følger: 1 Svar: 86
    #1   19. dec 2012 Selvfølgelig skal man bremse hvis man kommer over den tilladte hastighed.
    Ved enhver overskridelse kan man få en hastigheds bøde, ligegyldigt om det går nedad, opad eller ligeud.


  • #2   19. dec 2012 mener bare jeg har hørt noget med at vis det var under et 1 min så måtte man godt

  • TruckerBenny A
    TruckerBenny A Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 50 Følgere: 59 Lastbiler: 3 Emner: 55 Svar: 1.088
    #3   19. dec 2012 Der sker næppe det store hvis det er inde for en meget kort periode som for eksempel ned af Ejer Baunehøj, men har du været på den forkerte side af 90 km/t over en længere periode så klapper fælden.

  • Kenneth C
    Kenneth C Tilmeldt:
    aug 2011

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 257
    #4   19. dec 2012 Det ene minut er da bare der hvor tachografen fortæller at du er en bølle.



  • #5   19. dec 2012 Hvis du får en melding i tachoen om overskredet max hastighed, kan en emsig betjent give dig en bøde med tilbagevirkende kraft. Det sammme gælder en skivebil.

  • #6   19. dec 2012 Du vil altid have bevis byrden hvorfor du har valgt og kører for stærkt, om det så kun er 30 sekunder smiley

    Sidder med det i teori nu og mine bremser blev pænt bremset af kørerlærer da jeg ramte 85 og der var INGEN undtagelse, med hastigheder

    Altid hvad der er gældende for lastbiler pågøldende sted


  • Thomas P
    Thomas P Tilmeldt:
    jun 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 199
    #7   19. dec 2012 Ham der står med laseren, eller lige har startet en hastighedsmåling, er da hamrende ligeglad med undskyldninger om bakker og lignende. Hvor mange søsygehistorier tror I ikke han skal høre på i løbet af dagen smiley

    Man må køre50/70/80, og så er den jo ikke rigtig længere. Resten koster mønt hvis det bliver opdaget.

    (Morten l k Det passer ikke helt, for han skal bære en bevisbyrde i forhold til hvor du var på pågældende tidspunkt, og hvad den tilladelige hastighed var det sted - og eftersom det kan ramme dig, må du gerne nægte at udtale dig, så det er jo mere eller mindre umuligt for ham)


  • #8   19. dec 2012 Meget muligt. Jeg ved bare nogen der har fået bøde for det på det grundlag. Men rart at vide hvis man skulle komme ud for det.

  • #9   19. dec 2012 ja hvis vi snakker 80, så kan policen ikke sige du har kørt for stærkt, men står den på 90, så HAR du kørt for stærkt, for det må du ingen steder... smiley

  • #10   20. dec 2012 Fis.

    Politiet kan sige hvad de vil, så snart du overskrider 80 km/t. At de så skal trække 9-10 km/t fra ved fartskriverens resultat, er en andne sag.


  • #12   20. dec 2012 vil du absolut snyde så sæt større dæk på, så bruger dækket længere tid på at rulle en omgang og derved sættes hastigheden ned på skiver/termograf

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #13   20. dec 2012 Jo da Steven B.... England (96 km/h) smiley

  • #14   20. dec 2012 Da jeg for nogle år siden var på "økonomi kørsels kursus" da jeg kørte for posten....

    fik jeg af vide af kørerlæren, "der står i færselslloven at du kun må kører 80.. men der står ingenting om hvor hurtigt du må rulle..."

    men jeg ved så ikke hvad "peter betjent" siger til det...


  • #15   20. dec 2012 Mikkel.. hvis du sætter andre dæk på end dem der står påskrevet i "fart kontrolen".. så er det BEVIST snyd .. og så falder der brænde ned...

  • Jan S
    Jan S Tilmeldt:
    okt 2011

    Følgere: 5 Emner: 14 Svar: 582
    #16   20. dec 2012 Nemlig Futte og samtidig snyder du din vognmand/dig selv hvis du kører på kilometerpenge hos speditøren....

  • #17   21. dec 2012 jan s. ja det ved jeg godt, men læser det som være her hjemme der er snak om.

  • #18   21. dec 2012 Futte; ja det ved jeg, men det var blot svar på hans spørgsmål smiley Lød til at tråstarter ønskede at kører mere end det tilladte, hvilket jeg absolut ikke vil opfordre til

  • Kim B
    Kim B Tilmeldt:
    apr 2011

    Emner: 2 Svar: 163
    #19   21. dec 2012 en ting der har undret mig, er at jeg har set flere nyere offentlige busser - HT busser i rute - som der står 85 km/t på... men ALLE over 3500 kg total vægt må vel kun køre 80 km/t som max?


    og også de tosser fra patient transporten på lolland-falster som kører ind til hovedstaden dagligt, de blæser der ud af med omkring 98-103 km/t


    profilbillede
Kommentér på:
hastighed lastbil

Annonce